Citat:
Ursprungligen postat av
EinsteinAfricAnus
Okej, boomer. Om du så gärna vill bli ihopklumpad generationsmässigt så kan det ordnas. Inte ofta man ser ett så binärt tänkande som du ger uttryck för. Allt är inte ettor eller nollor irl (i den riktiga världen). Endera så är man rik eller så är man fattig. Är man fattig så bor man i ett miljonprogram
Era kunskaper är tyvärr förlegade i den nya verklighet vi lever i. En hel del av er har visserligen som du säger bott sig till några miljoner. Det är dock svårt att tycka synd om er sen när ni blir avlurade rubbet av en currydoftande indier på ett callcenter i Calcutta.
Det är möjligt att min kunskap är förlegad men jag kan bara relatera till min egen generation.
Där har jag kännedom om akademiker med höga inkomster som bott i hyresrätt i innerstan utan egna besparingar och som lever ur hand i mun, visserligen med hög levnadsstandard.
I andra änden har vi folk i vanliga yrken i medelklassen som äger sitt boenden i attraktiva områden som kan frigöra 5-10m om de säljer eller flyttar.
Den andra halvan är de med sossementalitet som nu sitter i en sunkig dyr hyresrätt med bostadsbidrag med låg pension.
Det som fällde avgörandet när det gäller högst värderat dödsbo var inte lön eller utbildning utan att du huruvida ägde ditt boende eller inte.
Hur det blir i framtiden vet ingen...men mina efterkommande lär ju bli nöjda av det jag lämnar efter mig.