2022-07-11, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aarmaanta
Mikail Yüksel @MikailYuksel_

Partiet Nyans vill se över Sveriges helgdagar. Även muslimer och andra religiösa grupper (bland annat ortodoxa) har rätt att fira sina högtider med betald ledighet. Vi kommer driva den här frågan hårt när vi väl sitter i riksdagen.

4:02 PM · Jul 11, 2022

https://twitter.com/MikailYuksel_/status/1546495236490272769

Diskutera:
Era tankar om detta?
Borde julen tas bort som helg till förmån för eid al-adha?
Nej jag tycker inte om det här. Sverige är ett land med kristna traditioner!
Citera
2022-07-11, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Jag skulle ta ledigt kring jul för att träffa familjen, jag skulle inte tvinga dem att bygga kyrkor eller finansiera min religion. Jag skulle inte be på gatan, exempelvis, eller göra någon aktion som påvisar ett maktövertagande. Precis som muslimerna bör göra, och om de inte gör det så bör de åka hem igen.
Inte be på gatan? Vafan? Störs du av att se muslimer be på gatan? Jag har då sett värre saker.

Du kanske inte hade tvingat dem att bygga kyrkor och göra julen till en röd dag men du hade säkerligen blivit glad om de gjorde det och många kristna hade antagligen varit på om det. Grejen är den att vi behöver ju inte ta bort kristendomen, judendomen, ateismen eller någon annan religion från Sverige för att vi välkomnar islam (inte som stadsreligion men som respekterad religion).
Citera
2022-07-11, 22:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandareutannamn
Det de tänkte var nog inte att julen skulle bort. De tänkte nog snarare att dagarna skulle ses över så att de viktigaste dagarna i de största religionerna (julen däribland) står som röda. Att viktiga kristna helgdagar kommer försvinna är nog ingenting att oroa sig över.

Jo det är precis vad de tänker och det är precis vad du ska oroa dig över om du bryr dig om Sveriges framtid överhuvudtaget.

Har du läst koranen så förstår du. Det skulle bara vara en tidsfråga om de blev i majoritet. De har noll intresse att främja eller bry sig om andra religioner och kulturer.

Dags att vakna till lite tror jag.
Citera
2022-07-11, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandareutannamn
Att de över huvud taget står ut med att leva här är ett under med tanke på hur de blir behandlade och som sagt, hade de haft något val hade de nog inte gjort det. Det är många som är "samarbetsvilliga" och går i skolan och skaffar ett jobb. Vad mer ska de göra? Abdikera? Det stämmer att det är enkelriktat åtminstone till en början men det det är ingen fråga om att få något tillbaka utan det är en fråga om moral. De som flyr till Sverige är offren och inte förövarna så de har ingen skuld i det hela. Om det skulle komma en krigsgalen diktator och be om asyl skulle jag med glädje spränga honom i luften men om de han förstört livet för kommer är det bara att försöka hjälpa dem.
Som din vän, måste jag säga att du just nu befinner dig i en dålig relation. Han har våldtagit dig, slagit dig, pissat dig i munnen, isolerat dig från alla dina nära och kära och sagt att du är en jävla svenne hora som inte förtjänar bättre. Du måste lämna den här relationen innan det är försent. Vill du inte ha hjälp av mig så ring iallafall hjälplinjen och prata om hur du känner.
Citera
2022-07-11, 22:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Med tanke på den mångkultur vi har i Sverige så kanske vi kan få ledigt halva året?
Skäligt.
Citera
2022-07-11, 22:25
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Kära nån! Någon tycker något som andra inte tycker.

Partiet Nyans har inte en skugga av en chans att nå någon reell maktposition i politiken. Men ändå fortsätter farhågorna. Ungefär som alla spamtrådar från AFS inför förra valet, fast med motsatt inriktning.

"Islam tar över Sverige". Det var samma tjat om att islam skulle ta över via Moderaterna och "Imam Reinfeldt" genom att Waberi placerats i Försvarsdepartementet.

Men det går förstås djupare än så. Farhågorna är illa dolt muslimhat.
Citera
2022-07-11, 22:26
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:

Partiet Nyans vill se över Sveriges helgdagar. Även muslimer och andra religiösa grupper (bland annat ortodoxa) har rätt att fira sina högtider med betald ledighet. Vi kommer driva den här frågan hårt när vi väl sitter i riksdagen.

Diskutera:
Era tankar om detta?

Det blir fler röda dagar helt enkelt. Som alla är med och betalar för.
Citera
2022-07-11, 22:28
Medlem
Svinriks avatar
Vi såg det inte komma. Hur skulle vi kunna det?
Många personer som kommit hit måste ha extra svårt för att bli svenskar. Märkligt!
Citera
2022-07-11, 22:29
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:

Diskutera:
Era tankar om detta?

Nu får Sverige se den nya mångkulturella menyn. De som stannar får betala för allas bästa.

John Galt o 100.000 andra välutbildade o företagsama har redan flyttat.
Citera
2022-07-11, 22:33
Medlem
Dessa personer har oombedda tagit sig ända hit till Sverige, ofta under förespegligen att de "flytt".

När de nu försöker göra om Sverige för att likna länderna de " flytt" ifrån, måste alla svenskar med ett intellekt inse att detta vore väldigt destruktivt för att inte tala om vilket oåterkallerligt svek det vore mot både förfäder och kommande generationer.

Alla sådana här eftergifter för främmande makter och folkslag måste motarbetas i alla lägen.
Citera
2022-07-11, 22:40
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Kära nån! Någon tycker något som andra inte tycker.

Partiet Nyans har inte en skugga av en chans att nå någon reell maktposition i politiken. Men ändå fortsätter farhågorna. Ungefär som alla spamtrådar från AFS inför förra valet, fast med motsatt inriktning.

"Islam tar över Sverige". Det var samma tjat om att islam skulle ta över via Moderaterna och "Imam Reinfeldt" genom att Waberi placerats i Försvarsdepartementet.

Men det går förstås djupare än så. Farhågorna är illa dolt muslimhat.

Det är din åsikt.
Men matematiken talar ett annat språk.

Sedan kan man diskutera om det är muslimhat att vara emot kvinnoförtryck, dödsdomarna mot homosexuella. Att judar, kristna, budister o ateister förföljs. O att man mördar o utfärdar dödsdomar mot människor som ritar karikatyrer o skriver romaner….
Citera
2022-07-11, 22:42
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Jo det är precis vad de tänker och det är precis vad du ska oroa dig över om du bryr dig om Sveriges framtid överhuvudtaget.

Har du läst koranen så förstår du. Det skulle bara vara en tidsfråga om de blev i majoritet. De har noll intresse att främja eller bry sig om andra religioner och kulturer.

Dags att vakna till lite tror jag.

Det kommer sluta med våld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in