• 1
  • 2
2006-06-29, 09:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Catclaw
Jag har efter alldeles för många års bruk/missbruk av diverse substanser fortfarande inte fattat vad som e så "rebellisk" med att ta droger??!
Bara för att päronen skyr det??!
Men kom igen! Starkare psyke än så har ni väl!!!

Med rebelliskt menas att man gör uppror, man går emot den rådande ordningen.
Och eftersom droger är olagligt...
Citera
2006-06-29, 12:08
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catclaw
Jag har efter alldeles för många års bruk/missbruk av diverse substanser fortfarande inte fattat vad som e så "rebellisk" med att ta droger??!
Bara för att päronen skyr det??!
Men kom igen! Starkare psyke än så har ni väl!!!
De flesta som tar droger är mer eller mindre rebelliska, åtminstone när de börjar... Många introduceras till cannabis genom hiphop-kulturen, och har redan sysslat med andra förbjudna saker som exempelvis graffitimålning tidigare... Sen så är väl många droganvändare politiskt engagerade, t.ex. med i AFA-eller något liknande... Visst känner jag också folk som inte alls varit särskilt upproriska av sig som använt en del droger, men jag skulle faktiskt säga att de är i minoritet...

(nej, personligen har jag aldrig varit gangsterrappare, graffare eller AFA-medlem)
Citera
2006-06-29, 20:27
Medlem
Co-Caines avatar
Jo jag förstår att det är drogerna sm gör att jag blir depprimerad men hur länge kommer det hålla på då? Vissa dagar är ju helt "normala" då är man inte det minsta deppig. Men tänker även mer än vad jag pratar nu för tiden åxå å de ha väl oxo med drogerna att göra förmodligen..
Hamnade dock på LVU för att jag umgicks med fel personer (äldre killar) å har varit positiv på pissprov till å från sedan aug -05. Har även åkt dit för snatteri i butik osv så har även lite kriminalitet på mig. Å soc har hela haft ögonen på mig men inte brytt sig så mycket förän jag började umgås med en 29år äldre missbrukare först då la som sig i o tog in mig på LVU..
Citera
2006-06-29, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Co-Caine
Jo jag förstår att det är drogerna sm gör att jag blir depprimerad men hur länge kommer det hålla på då? Vissa dagar är ju helt "normala" då är man inte det minsta deppig. Men tänker även mer än vad jag pratar nu för tiden åxå å de ha väl oxo med drogerna att göra förmodligen..
Hamnade dock på LVU för att jag umgicks med fel personer (äldre killar) å har varit positiv på pissprov till å från sedan aug -05. Har även åkt dit för snatteri i butik osv så har även lite kriminalitet på mig. Å soc har hela haft ögonen på mig men inte brytt sig så mycket förän jag började umgås med en 29år äldre missbrukare först då la som sig i o tog in mig på LVU..

Humöret kommer att gå upp och ner några månader efter att du slutat knarka, det är bara att stå ut...inte för att jag vet om det är ngn. tröst, men det blir bättre.

(Känslor kan vara jobbiga att hantera, speciellt då man har ett långt missbruk bakom sig och inte riktigt har pejling på hur man ska känna osv.
Men det är helt normalt, och framförallt så är det ett tecken på att det går åt rätt håll...)
Citera
2006-06-29, 20:59
Medlem
lovllas avatar
Det har med en kemiska balansen i hjärnan att göra. De flesta droger fuckar upp den, och det är det som tar tid att återställa. E bränner till exempel receptorer i hjärnan eftersom flödet av lyckohormoner blir så stor stort. SSRIpreparat funkar inte i de lägena. Sit back, relax och förhoppningsvis har din hjärna återhämtat sig. Innan dess är det inte så mycket mer att göra än att gilla läget.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in