Okej, dligt med information, jag ber om urskt. Och jag r inte lkare, jag r vrdadministratr
Det r klart att vi har en IT-avdelning men jag tnkte om ngon kanske hade tips p vad jag kan gra sjlv.
OS r Windows 10. Jag har provat med annan hrdvara, inte en likadan som jag anvnder till vardags. Jag har en Corima Barmouse med handreglage, har testat med andra mrken av rollermouses med samma problem. I nio fall av tio r det nr jag jobbar i journalsystemet p primrskrmen, musen hoppar ver till stngknappen p fnstret p andra skrmen som ofta r Chrome eller ett annat journalsystem (ja, vi har tv olika).
Jag testade att byta plats p skrmarna utan frndring. Problemet r inte helt nytt, men eftersom det inte hnder varje gng jag ppnar en rullist r det mer en irritation n ngot annat. Om det r ett mjukvaruproblem, har ngon ett tips p hur jag kan typ terstlla instllningarna? Jag har inte rrt instllningarna.
Jag ber bara om tips p hur jag kan f min muspekare att stanna dr jag sger t den att vara och inte dra ivg p egna ventyr :P Minns ocks att det inte finns mycket jag kan gra eftersom vi inte har behrighet att ndra strre saker p datorn i och med att jag jobbar i region. Jag fr inte ens ndra bilden p lsskrmen...