• 1
  • 2
2022-07-10, 16:41
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Många hävdar att det är en liten extrem minoritet som är “woke” och att det inte är något att bry sig om, att den absoluta majoriteten av Sveriges befolkning inte har extrema åsikter och tänker mer i form av att “alla kan vara rasister” och “rasism oavsett är fel oavsett vem som drabbas”.

Nu har Sveriges regeringenbeslutat om fem åtgärdsprogram mot olika former av rasism för perioden 2022–2024. Åtgärdsprogrammen innehåller konkreta åtgärder med syftet att motverka afrofobi, antisemitism, antiziganism, islamofobi respektive rasism mot samer, men de utelämnar att motverka rasism som drabbar vita etniska svenskar, och det är för att de antar att vita människor inte kan drabbas av rasism då som troligtvis går tillbaka till maktförhållanden som de jämt och ständigt ska anta. Så även om majoriteten inte är som den där “extrema lilla gruppen med rosa hår på universitet” så ser vi nu att samhället styrs av woke.

Vad har ni att säga om det?
Citera
2022-07-10, 16:45
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Haha "antiziganism" hade jag aldrig sett innan, var inte det myndigheterna själva som hamnade i trubbel med att kartlägga den gruppen. Dom som leder Sverige är ju radikalfeminister inklusive Magda så är väl ingen som är förvånad att det blir såhär.
Citera
2022-07-10, 16:47
Medlem
(FB) Regeringen presenterar nytt åtgärdsprogram "mot rasism"
Citera
2022-07-10, 16:52
Medlem
Vanliga Svenskar blir utsatta för grov rasism ofta, även hetero människor blir ofta utsatta utav icke hetero.
Citera
2022-07-10, 16:57
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Haha "antiziganism" hade jag aldrig sett innan, var inte det myndigheterna själva som hamnade i trubbel med att kartlägga den gruppen. Dom som leder Sverige är ju radikalfeminister inklusive Magda så är väl ingen som är förvånad att det blir såhär.
Begreppet är ganska nytt men har ändå funnits i nästan ett årtionde, så du har bara missat det.

Däremot kan man verkligen fråga sig varför det ens heter "antiziganism" eftersom politikerna har bestämt att zigenare är ett nedsättande ord och att zigenare måste kallas för romer.

Ungefär som om "afrofobi" i stället hade hetat "negrofobi" eller dylikt.
Citera
2022-07-10, 17:14
Medlem
elmhedens avatar
Vi blekfisar får väl helt enkelt vänta några årtionden. Då är vi med god marginal en minoritet i det land som en gång var vårt, då kanske det kan diskuteras. Fast det kanske inte är så aktuellt för då rådande sharia-styrda regering vi kommer ha...

Ni som tvivlar, öppna en skolkatalog och "do the math" som man säger. Framtiden är statistiskt säkerställd vid det här laget.
Citera
2022-07-10, 17:23
Medlem
Softers avatar
Regeringen hatar svenskar, och vet att deras offentliga hat gentemot svenskar kommer ge dem mer belönade jobb i framtiden, det är inte svårare än så. Må de brinna i helvettet.
Citera
2022-07-10, 17:52
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Begreppet är ganska nytt men har ändå funnits i nästan ett årtionde, så du har bara missat det.

Däremot kan man verkligen fråga sig varför det ens heter "antiziganism" eftersom politikerna har bestämt att zigenare är ett nedsättande ord och att zigenare måste kallas för romer.

Ungefär som om "afrofobi" i stället hade hetat "negrofobi" eller dylikt.

Att man kallade folk för romofober är det enda jag kom ihåg men du har säkert rätt.
Citera
2022-07-10, 17:54
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Vi blekfisar får väl helt enkelt vänta några årtionden. Då är vi med god marginal en minoritet i det land som en gång var vårt, då kanske det kan diskuteras. Fast det kanske inte är så aktuellt för då rådande sharia-styrda regering vi kommer ha...

Ni som tvivlar, öppna en skolkatalog och "do the math" som man säger. Framtiden är statistiskt säkerställd vid det här laget.

Och jag förutsätter mig att du är emot den här utvecklingen, ellerhur?
Citera
2022-07-10, 18:26
Medlem
elmhedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Och jag förutsätter mig att du är emot den här utvecklingen, ellerhur?

Vad jag anser om att 1+1=2 är irrelevant. Problemet är att för många människor är fokuserade på att diskutera åsikter och huruvida de är rätt eller fel (spoileralert: alla anser att deras åsikt är rätt) att vi tappar bort fakta. Dagens unga generationer i Sverige består i majoritet av första eller möjligen andra generationens invandrare, lokalt är det idag omvänt från när underskriven gick i skolan och det fanns kanske en invandrare eller två per klass. Nu för tiden är Lisa eller Sven den enda i en klass av Mouhammeds.

Den slutsats vi kan dra ifrån detta är att det som tidigare identifierat landet Sverige går en oundviklig död till mötes och vi kommer istället att ha en helt annat samhällsklimat med andra värderingar och kulturella strukturer.

Bra eller dåligt är helt beroende på perspektiv och resultatmål men är egentligen helt irrelevant bortom sin egen person.
Citera
2022-07-10, 20:24
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Vad jag anser om att 1+1=2 är irrelevant. Problemet är att för många människor är fokuserade på att diskutera åsikter och huruvida de är rätt eller fel (spoileralert: alla anser att deras åsikt är rätt) att vi tappar bort fakta. Dagens unga generationer i Sverige består i majoritet av första eller möjligen andra generationens invandrare, lokalt är det idag omvänt från när underskriven gick i skolan och det fanns kanske en invandrare eller två per klass. Nu för tiden är Lisa eller Sven den enda i en klass av Mouhammeds.

Den slutsats vi kan dra ifrån detta är att det som tidigare identifierat landet Sverige går en oundviklig död till mötes och vi kommer istället att ha en helt annat samhällsklimat med andra värderingar och kulturella strukturer.

Bra eller dåligt är helt beroende på perspektiv och resultatmål men är egentligen helt irrelevant bortom sin egen person.

Ja du ser allt detta som du ser är uppenbart negativt, och så förutsätter jag mig att du motsätter dig denna negativa utveckling genom att rösta för återvandring.
Citera
2022-07-10, 20:39
Medlem
Warmanes avatar
Etniska svenskar blir inte offer för strukturell rasism i Sverige. Bara nazister som inbillar sig annat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in