2022-07-10, 14:07
Medlem
Vitmambas avatar
Jag känner lika inför termer som "självsäkerhet och identitet" då det bara är annat sätt att prata om samma sak som tex simp, cuck, incel.
Redan med självsäkerhet och identitet har man ett hål i huvudet enligt mig eftersom man har identifierat sig och haft ett förhållningssätt till eller pga av någonting.

Man hade kunnat lägga ner utan att börja fuskhyckla med pinsamma och genomskinliga ambitioner, utan att framhäva sig själva.
Råd är dessutom bara utifrån andras vilja och tycke och sätt att se på saker och ting. Jag skäms på människans bekostnad. Nåväl..
Citera
2022-07-10, 14:18
Medlem
TrueCs avatar
Det blir bättre när man låter sin personlighet ”växa in” i all sammanhang.

Alltså för att ta ett övertydligt exempel kanske utan förankring i verklighetenhen, har du stråhatt på dig när du är ledig, ha en finhatt i andra sammanhang

Alltså vik dig inte för normer även om du ska göra ett gott intryck. Just hatt kanske var ett dåligt exempel, det handlar ju mest om vad du utstrålar och att du inte gömmer din person på något sätt, varken utseendemässigt eller i vad du utstrålar
Citera
2022-07-10, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitmamba
Jag kan/vill inte vara på det sätt som är trevligt eller förväntas. Att klä upp mig inför tex dejting, diskotek, barliv mm och därmed känna mig simp känns inte rätt. Att visa mig eller föröka vara alfa, beta, snille, macho, fjolla, tuffing etc är inget jag vill av samma anledning.
Jag hade känt det pinsamt att vara eller visa mig framgångsrik. I samma stund som jag tex visar mig vältränad eller generös känner jag mig simp. Jag har då gjort mig till och fjäskat inför en förväntan. Det gäller inte vänner då relationer bygger på vänskap.

Det blir aldrig någon framgång på det här viset. Känner ni likadant? Hur kommer man runt tänkandet?

Alla har ett ansvar att efter förmåga bidra, både i sina privata relationer och till det allmänna. Du måste i handling visa att du inte är en snyltare eller bedragare utan att du vill dra ditt strå till stacken. Hur du väljer att göra det är upp till dig. Du kan välja bort ditt muskelflexande och istället arbeta hårt och bidra till andras välstånd och till gemensamma projekt om du vill.
Citera
2022-07-10, 14:26
Medlem
Vitmambas avatar
Det enda ärliga vore att säga som det är. Vi vill ha allt serverat, vi vill ha slaveri, vi vill ha allting på våra villkor. Det finns inget verkligt intresse av att tex sminka oss eller vara trevliga. Det gör vi bara för att vi inte har något val i en hierarki där vi tävlar om begränsade resurser.
Inte genom att ändå sträva till exakt samma mål by proxy, tex via solbränna, ett falskt leende eller pga förväntan, en framträdande urringning eller fluga på kostymen.
Citera
2022-07-10, 14:27
Medlem
Citat:
Visst så är folk och/men det äcklar mig. En solbränna, en scarf, en smickrande titel, rosa, vita eller svarta skosnören. Allt som är medvetet och bakslugt. Ska jag bli en av de jag föraktar allra mest. Hur?

Hoppas att jag vinner något. Att jag får nån jävla belöning för min tappra insats i livet.
Varför skulle du bli som dom? Var bara dig själv! Jag tycker själv att dom som är avslappnad till tillvaron runtomkring sig är mer jord nära och mänskliga och fördomsfria även om du nu verkar ha fördomar mot dom som är till gjorda 😉
Citera
2022-07-10, 15:32
Medlem
Vitmambas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Varför skulle du bli som dom? Var bara dig själv! Jag tycker själv att dom som är avslappnad till tillvaron runtomkring sig är mer jord nära och mänskliga och fördomsfria även om du nu verkar ha fördomar mot dom som är till gjorda 😉
Egentligen är det inte jag som vill bli som dom utan dom som skulle behövt bli som jag. Att dom inte är som jag är frustrationen. Det finns bara förståelse i en riktning.
När jag "studerar" folks liv, leverne och handlande så är det alltid pga dimmiga bevekelsegrunder. Det går inte tala någon till rätta då de inte inser problemen. Äckligt brydda är folk.
"Var bara dig själv!" Ja, för vem annars... Alla kan bara vara sig själva. Men lite ärlighet, rannsakan och reflektion hade önskats.
Citera
2022-07-10, 15:50
Medlem
Citat:
Egentligen är det inte jag som vill bli som dom utan dom som skulle behövt bli som jag. Att dom inte är som jag är frustrationen. Det finns bara förståelse i en riktning.
När jag "studerar" folks liv, leverne och handlande så är det alltid pga dimmiga bevekelsegrunder. Det går inte tala någon till rätta då de inte inser problemen. Äckligt brydda är folk.
"Var bara dig själv!" Ja, för vem annars... Alla kan bara vara sig själva. Men lite ärlighet, rannsakan och reflektion hade önskats.
Håller med dig till 100 % dina sista rader är klockrent! Det är något man ytterst sällan får uppleva från folk.
Citera
2022-07-10, 16:43
Medlem
Vitmambas avatar
Rannsakan under galge. Det finns en del som kommit till punkten där jag anser mig vara men då pga yttre omständigheter, tex ålder, skilsmässa mm. Hade dom fått tillbaka sina möjligheter eller ungdom så hade dom börjat sträva, bygga, brinna och spinna igen. Ingen verklig insikt.
Det är först när folk blir gamla och ensamma som processen kanske börjar. Allt innan det är för nästan alla bara ett stim de inte själva ser. De vet inte vad de pratar om.

Folk har så mycket att göra i sina liv att inte en dag går bort. 7-5, mån-fre, tv, stressa, lägga sig, dagis, äta, sova, dö, villa, hund, volvo, flytta, gifta sig, skilja sig, semester, shoppa, klaga, dö.
Folk fyller sina liv med skit. Prackar på sig tills almanackan är smockfull. År efter år. Paralysering i tillvaron utan att begripa.
Citera
2022-07-10, 18:37
Medlem
Citat:
Rannsakan under galge. Det finns en del som kommit till punkten där jag anser mig vara men då pga yttre omständigheter, tex ålder, skilsmässa mm. Hade dom fått tillbaka sina möjligheter eller ungdom så hade dom börjat sträva, bygga, brinna och spinna igen. Ingen verklig insikt.
Det är först när folk blir gamla och ensamma som processen kanske börjar. Allt innan det är för nästan alla bara ett stim de inte själva ser. De vet inte vad de pratar om.

Folk har så mycket att göra i sina liv att inte en dag går bort. 7-5, mån-fre, tv, stressa, lägga sig, dagis, äta, sova, dö, villa, hund, volvo, flytta, gifta sig, skilja sig, semester, shoppa, klaga, dö.
Folk fyller sina liv med skit. Prackar på sig tills almanackan är smockfull. År efter år. Paralysering i tillvaron utan att begripa.

Allt vad du beskriver är där för att distrahera oss från vårt inre.
Citera
2022-07-10, 18:57
Medlem
Men om du bär en kostym. Eller att du icke bär en kostym. Så är du ju samma människa där inne. Om någon väljer att ha röda skosnören. Så kan det bero på att de tycker att det är roligt. Det behöver inte vara märkligare en så....
Citera
2022-07-10, 19:00
Medlem
Neroxxs avatar
Skit i vad andra sätter dig i för fack, lev och agera som du är. Du lär då hitta likasinnade och slipper försöka passa någons uppbyggda ramverk.
Citera
2022-07-10, 19:04
Medlem
Vitmambas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggos0r
Allt vad du beskriver är där för att distrahera oss från vårt inre.
Ja... Genom eget beteende hoppas jag på att sätta käppar i hjulet för andras nöje. Understryka det patetiska i allmänhetens livsföring. Det är inte för att jag är illvillig eller fientligt inställd utan bara för att jag tycker att andra har fel.
Det är en ganska stor motivation till att jag inte vill sluta med att passivt och indirekt trakassera omgivningen med mörka insikter och tankegångar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in