Citat:
Ursprungligen postat av
nedboy
Du får helt enkelt acceptera att du vid de tillfällena är en hycklare som inte är dig själv.
Jag tror det är nyttigt att experimentera med sin personlighet. Speciellt när man flyktigt träffar nya människor.
Eftersom du använder uttrycket simp så tror jag att ett problem kan vara att du läser/lyssnar till dessa nya teorier från obildade och smått dumma idioter som frekvent använder termer som simp, cuck, incel. Sluta med det och läs istället utbildade människors teorier om självsäkerhet, identitet och jaget.
Precis.. på det sista där.
Jag känner igen mig i det som skrivs här när jag läser det och det är en intressant tråd jag inte tänkt så mycket medvetet på. Jag kör ofta casual look även på kontor, dock alltid hel och ren.
Med att man närmat sig 30 så har man börjat förstå att det spelar roll hur man är klädd och det går att se casual ut på ett sätt som man trivs i även med några uppgraderingar som en skjorta, jeans/finare byxor och lite finare skor istället för vanlig tröja eller hoodie ibland med bara mjukisbyxor.
Sedan när det kommer till saker som bröllop och begravningar har jag hittills i mitt liv haft kostym, mest av respekt och för att man skulle sticka ut så mycket annars i guess, inget fel med att visa respekt ibland.