• 2
  • 3
2022-07-10, 21:26
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitmamba
Jag kan/vill inte vara på det sätt som är trevligt eller förväntas. Att klä upp mig inför tex dejting, diskotek, barliv mm och därmed känna mig simp känns inte rätt. Att visa mig eller föröka vara alfa, beta, snille, macho, fjolla, tuffing etc är inget jag vill av samma anledning.
Jag hade känt det pinsamt att vara eller visa mig framgångsrik. I samma stund som jag tex visar mig vältränad eller generös känner jag mig simp. Jag har då gjort mig till och fjäskat inför en förväntan. Det gäller inte vänner då relationer bygger på vänskap.

Det blir aldrig någon framgång på det här viset. Känner ni likadant? Hur kommer man runt tänkandet?
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Jesus menade att vi skulle leva simpla liv utan att söka makt och rikedom här på jorden, som Guds folk. Du tillhör Gud helt enkelt, en av hans utvalda. Du kanske bara inte har insett detta än.
Det är bara bra att du inte till varje pris vill anpassa dig till världen. Det är ett sundhetstecken.
Citera
2022-07-10, 21:29
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Jag kan/vill inte vara på det sätt som är trevligt eller förväntas. Att klä upp mig inför tex dejting, diskotek, barliv mm och därmed känna mig simp känns inte rätt. Att visa mig eller föröka vara alfa, beta, snille, macho, fjolla, tuffing etc är inget jag vill av samma anledning.
Jag hade känt det pinsamt att vara eller visa mig framgångsrik. I samma stund som jag tex visar mig vältränad eller generös känner jag mig simp. Jag har då gjort mig till och fjäskat inför en förväntan. Det gäller inte vänner då relationer bygger på vänskap.

Det blir aldrig någon framgång på det här viset. Känner ni likadant? Hur kommer man runt tänkandet?

Av samma anledning tränar folk med rejäla muskler i tjocka träningskläder.
Folk som vill visa upp sina biceps går i linne och stroppar runt.
Var sig själv och skit i vad andra tycker.
Du vill väl hitta någon som är på samma våglängd som dig, inte behöva spela teater dygnet runt.
Citera
2022-07-10, 21:32
Medlem
Vitmambas avatar
"Du tillhör Gud helt enkelt. Du kanske bara inte har insett detta än." Om jag hade trott på ett paradis eller en bättre värld ens en millimeter beroende på hur man handlar på Jorden så hade jag verkligen inte kunnat göra något annat än ont.
Finns knappt något mer mänskligt korrupt än att leva efter en lära i avsikt att få himmeln. Det äcklar mig. Tur att jag inte är troende.
Citera
2022-07-10, 21:51
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Du får helt enkelt acceptera att du vid de tillfällena är en hycklare som inte är dig själv.

Jag tror det är nyttigt att experimentera med sin personlighet. Speciellt när man flyktigt träffar nya människor.

Eftersom du använder uttrycket simp så tror jag att ett problem kan vara att du läser/lyssnar till dessa nya teorier från obildade och smått dumma idioter som frekvent använder termer som simp, cuck, incel. Sluta med det och läs istället utbildade människors teorier om självsäkerhet, identitet och jaget.
Precis.. på det sista där.

Jag känner igen mig i det som skrivs här när jag läser det och det är en intressant tråd jag inte tänkt så mycket medvetet på. Jag kör ofta casual look även på kontor, dock alltid hel och ren.
Med att man närmat sig 30 så har man börjat förstå att det spelar roll hur man är klädd och det går att se casual ut på ett sätt som man trivs i även med några uppgraderingar som en skjorta, jeans/finare byxor och lite finare skor istället för vanlig tröja eller hoodie ibland med bara mjukisbyxor.

Sedan när det kommer till saker som bröllop och begravningar har jag hittills i mitt liv haft kostym, mest av respekt och för att man skulle sticka ut så mycket annars i guess, inget fel med att visa respekt ibland.
Citera
2022-07-10, 22:28
Medlem
Vitmambas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Sedan när det kommer till saker som bröllop och begravningar har jag hittills i mitt liv haft kostym, mest av respekt och för att man skulle sticka ut så mycket annars i guess, inget fel med att visa respekt ibland.
Det är det jag menar. Om man säger/gör något för att medvetet såra/sticka andra i ögonen, eller för att undvika att blenda in, eller för att inte respektera så bryter man redan då mot "principen" om att inte befatta sig med befängdheter.
Folk köper att gå på tex begravningar/bröllop om det förväntas, eller att inte gå på bröllop som en protest/statement men att inte göra något av alternativen brukar folk inte vara intresserade av.
Citera
2022-07-11, 00:53
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
"Du tillhör Gud helt enkelt. Du kanske bara inte har insett detta än." Om jag hade trott på ett paradis eller en bättre värld ens en millimeter beroende på hur man handlar på Jorden så hade jag verkligen inte kunnat göra något annat än ont.
Finns knappt något mer mänskligt korrupt än att leva efter en lära i avsikt att få himmeln. Det äcklar mig. Tur att jag inte är troende.

Du är ung än, och det märks. Jag var likadan för längesen. Du kommer veta vad jag menar en dag, förhoppningsvis.
Citera
2022-07-11, 03:18
Medlem
Vitmambas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Du är ung än, och det märks. Jag var likadan för längesen. Du kommer veta vad jag menar en dag, förhoppningsvis.
Om 35 år (+-1) är ungt eller gammalt är relativt. Det kan ha att göra med att kanske ingen har så nära vänner att prata med om så djupa saker som jag har och att jag känner att dessa alltid finns.
Det har funnits tillfällen då jag känt mig övergiven. Då stoppade jag random människor på nätterna och gjorde teckenspråk. Jag var rädd och ledsen. I såna lägen hade jag valt att bära kostym, svälja hedern och gå på bröllop.
När det gäller närhet känner jag att sex går att köpa och att jag därför inte behöver flörta.
Citera
2022-07-11, 11:00
Medlem
Vitmambas avatar
Citat:
https://www.urbandictionary.com/defi...m=sigma%20male
sigma hane
Ett mer internt fokuserat syskon till alfahanen. Medan alfahanen kvantifierar sig själv på sin höga position i den sociala hierarkin, föredrar en sigmahane att avstå från den sociala hierarkin och behovet av extern validering helt och hållet och sträva efter intern styrka istället. I huvudsak en "ensamvarg" eller en herrelös man, även om sigma-män kan ha en nära krets av vänner och nära och kära som de delar en djup koppling med. Sigma-hanen är inte socialt oduglig utan helt enkelt socialt ointresserad. Föredrar ensamma aktiviteter där han inte behöver spela socialpolitik och helt enkelt kan fokusera på sig själv. Sigmahanen accepterar att han inte behöver makt över andra som alfahanen önskar, utan snarare behöver han bara makt för att kontrollera sig själv och bevara sin egen autonomi från andra. Sigma-hanar är ofta pragmatiska men kan av andra ses som distanserade, paranoida, hemlighetsfulla eller själviska.
Ska man tolka social validering som en vilja att visa upp och lukta runt varandras ändtarmar?
Citera
2022-07-20, 11:59
Medlem
Citat:
Detsamma gäller om jag tex hade varit inbjuden på miljöpartiets valmöte, nobelfesten eller vore riksdagsman. Det ska inte missuppfattas till att jag vill se fet, sur och äcklig ut.
Bara det att jag känner mig för bra och för mycket värd för att vilja leva upp till andras förväntningar. Som jag ser ner på.

Förstår precis vad du menar.
Människan styrs av sin psykologi, och kvibnor har önskni gar/förväntningar runt ett visst beteende.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in