2022-07-09, 19:22
Medlem
Prom3tiuss avatar
Hej.

Jag vill höra allt skit om e-cigg. Gärna egna negativa erfarenheter men även om du läst någon intressant studie med vettinga implikationer eller data.

För egen del tycker jag att det trots allt påverkar andningen negativt bara efter 2 dagar. Känns lite tungt i bröstet, igenkänning från vanliga cigg. Det smakar för övrigt skit med en massa godissmaker.

Berätta också gärna hur länge du har puffat.
Citera
2022-07-09, 19:26
Medlem
Knastratts avatar
Upptäckte snabbt att jag inte tål polypropylenglykolet. Magen rasade, migrän, kraftig uttorkning. Och horribla effekter på andningen. Bara efter en vecka.
Citera
2022-07-09, 23:56
Medlem
Prom3tiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knastratt
Upptäckte snabbt att jag inte tål polypropylenglykolet. Magen rasade, migrän, kraftig uttorkning. Och horribla effekter på andningen. Bara efter en vecka.

Läste på lite om det, godkänt av FDA men en del verkar reagera negativt. Också känt av magen. Är själv på dag 2 och då ytterst sparsamt puffande.

På vilket sätt blev effekterna på andningen horribla?
Citera
2022-07-10, 00:38
Medlem
Knastratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prom3tius
Läste på lite om det, godkänt av FDA men en del verkar reagera negativt. Också känt av magen. Är själv på dag 2 och då ytterst sparsamt puffande.

På vilket sätt blev effekterna på andningen horribla?

Hela andningsapparaten torkade ut. Det var som att andas genom ett russin!? 😳😜😂
Citera
2022-08-06, 20:04
Medlem
Prom3tiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knastratt
Hela andningsapparaten torkade ut. Det var som att andas genom ett russin!? 😳😜😂

Kan konstatera att Ecigg är värre än vanliga cigg. Jag blev konstig på Ecigg. Aggressiv, trött och andningen blev påverkad.
Citera
2022-08-07, 17:11
Medlem
Krokodilts avatar
Fruktansvärd halsbränna dygnet runt, slem i luftvägarna och efter hand ont i lungorna. Vare sig vape eller vätskor var någon kina-skit så går inte att skylla på det.

Var flera år sen och kan fortfarande känna att jag pajade lungorna mer under den månaden jag vejpade än vad jag gjorde av flera års ciggande.
Citera
2022-08-07, 17:19
Medlem
Casual-Cultures avatar
Ja tror röken blir för varm i många vapes för jag känner också igen det där med halsen det kändes onaturligt att få ner den röken/ångan tröttnade ganska snabbt och återgick till vanliga cigg.
Citera
2025-07-23, 07:34
Medlem
Det troligaste svaret är att ni använder det som en vanlig cigarett. 2-3 bloss på en vejp motsvarar en hel cigarett, detta innebär att de flesta gått från att kanske röka ett paket vanliga cigaretter om dagen till att röka en hel limpa cigaretter om dagen, inte underligt att man mår dåligt av den överdosen nikotin.
Citera
2025-07-23, 07:41
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rerotar83
Det troligaste svaret är att ni använder det som en vanlig cigarett. 2-3 bloss på en vejp motsvarar en hel cigarett, detta innebär att de flesta gått från att kanske röka ett paket vanliga cigaretter om dagen till att röka en hel limpa cigaretter om dagen, inte underligt att man mår dåligt av den överdosen nikotin.

Nu röker jag varken cigg eller vejp men om det du skriver är sant så borde många ha stora problem. De flesta man ser sitter eller går och puffar som ett större ånglok mellan stockholm och malmö.

Min mamma har kol efter många år av rökning av vanliga cigaretter och det låter som att det inte är bättre med vejp så ett tips till alla som använder något av det, sluta fortast möjligt.
Citera
2025-07-23, 13:48
Avslutad
Känner igen det ni skriver. Jag vejpade under ett par veckor och upplevde att jag blev uttorkad och att andningen påverkades negativt. Tror inte vejpande är så jävla bra. Det är mycket snack om att det är hälsosammare än cigg (vilket det ju är) men fortfarande kan det inte vara bra dra ner den där ångan i lungorna. Håll er till snus är mitt tips.
Citera
2025-09-26, 21:16
Medlem
eltonkebabs avatar
Har inte märkt några biverkningar över huvud taget. Vet inte vad för skräp ni vapear men om man använder kvalitetsprodukter är eventuella skadeverkningar minimala.
Citera
2025-09-27, 13:17
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eltonkebab
Har inte märkt några biverkningar över huvud taget. Vet inte vad för skräp ni vapear men om man använder kvalitetsprodukter är eventuella skadeverkningar minimala.
Så är det. Finns studier på vejp vs cigg. Ungefär 90% mindre skadligt med vape.

Problemen med hals osv beror på att de vejpat juice utan nicotinsalt.

Orkar inte citera den andre men nicotinhalten är hejdlöst lägre i vape. 6-8 ggr lägre på ett ungefär.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in