Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Skitsnack, om du läser på lite så hade kvinnan som avled (om det nu var av misshandel eller läkemedelsförgiftning) ingenstans att bo förutom hos GM och med bakgrund av parets alkoholvanor och allmänt dåliga "ölsinne" så slutar det tyvärr ofta med misshandel. GM är en elak jävel men det finns även uppgifter om att kvinnan kastade saker och skrek på honom.
Samtidigt är det inte bevisat att det var den grova misshandeln som tog livet av henne när det lika gärna kan ha varit förgiftning.
Kvinnor har dessutom ett eget ansvar för vilka män de väljer, nu ska jag också läsa om FUP och domen så fort jag hinner för att se om det går att göra en annan tolkning av bakgrunden till det hela.
Fyfan vad såna som du är äckliga. Du känner varken gärningsmannen eller offret. Sluta låtsas som att du har någon jävla aning om vad du snackar om. I slutändan är det JEANETTE som blev brutalt misshandlad och mördad, inte Micke. Han utsatte henne för ett rent jävla helvete och du har mage att sitta där och skylla allt på henne. Du vet inte var du pratar om. Jag är så trött på såna som dig som pratar om true crime utan att tänka på att offret och vi närstående var/är riktiga människor med tankar, känslor och bagage. I slutändan är det Micke som torterade henne till döds. Vem fan bryr sig om hon kanske blev arg och aggressiv mot honom nån enstaka gång? Det var alltid han som provocerade, inte bara mot Jeanette utan mot alla.
Jeanette var en underbar person. Hon brydde sig om och värnade om ALLA, förutom sig själv. Visa nån jävla respekt.