• 1
  • 2
2022-07-08, 16:34
Medlem
diseuses avatar
Pressmeddelande från Åklagarmyndigheten (Man i Motala häktad för misstänkta våldtäkter och inbrottsstölder):
Citat:
Linköpings tingsrätt har idag efter häktningsframställan från åklagare häktat en 34-årig man på sannolika skäl misstänkt för våldtäkt och stöld mot en målsägande, våldtäkt mot en annan målsägande, inbrottsstöld mot en tredje målsägande och inbrottsstöld samt försök till inbrottsstöld mot en fjärde målsägande.

De misstänkta brotten har inträffat i Motala under juni och juli månad.

– En målsägande vaknade av att någon försökte ta sig in i hennes bostad men eftersom hon bytt lås då hon blivit av med nycklarna vid en stöld i bostaden några dagar innan så lyckades inte försöket, säger kammaråklagare Helene Gestrin.

– I samband att polisen senare under dagen kunde identifiera och frihetsberöva en misstänkt person så uppstod misstankar om ytterligare brottslighet. Det handlar om misstankar om att mannen tidigare under sommaren hade tagit sig in i två andra kvinnors bostäder och våldtagit dem och också att han stulit saker ur ytterligare en kvinnas bostad när hon inte var hemma, fortsätter Helene Gestrin.

Utredningen fortsätter nu med förhör och olika sorters tekniska undersökningar och analyser.

Åtal ska vara väckt senast den 5 augusti.

Med anledning av misstanken om att mannen tagit sig in i flera kvinnors bostäder vid olika tillfällen undersöker polisen också om andra händelser i Motala kan sättas i samband med de här brottsutredningarna.
Linköpings tingsrätt, mål: B 2923-22

Någon som vet mer?
Citera
2022-07-08, 21:50
Medlem
Kan mejla TR men får svar först på måndag.
Citera
2022-07-11, 09:44
Medlem
Häktningsprotokoll

https://anonfiles.com/TfTcE8w8y2/Lin..._Aktbil_13_pdf

.
Citera
2022-07-11, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Häktningsprotokoll

https://anonfiles.com/TfTcE8w8y2/Lin..._Aktbil_13_pdf

.

Grymt!

Nu är inte jag som andra här på Flashback som vill svartmåla invandrare men han är dömd för brott tidigare enligt MrKoll och han har haft sin lägenhet i snart 7 år och behöver fortfarande tolk.
Citera
2022-07-11, 10:21
Medlem
Hur kan han fortfarande vara medborgare i Syrien? Tar de inte emot honom? Är väl inte direkt krig där längre.
Citera
2022-07-11, 10:21
Medlem
LemPicas avatar
Jag får bara upp virusvarningar när jag klickar på länken så kan inte läsa protokollet.
Vad heter GM?
Citera
2022-07-11, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Jag får bara upp virusvarningar när jag klickar på länken så kan inte läsa protokollet.
Vad heter GM?

Gå tillbaka och ladda ner en gång till.
Citera
2022-07-11, 10:26
Medlem
LemPicas avatar
Det gör ingen som helst skillnad.

Någon annan som kan svara på vad GM heter?
Ålder?

Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Gå tillbaka och ladda ner en gång till.
Citera
2022-07-11, 10:31
Medlem
Citat:
Det gör ingen som helst skillnad.

Någon annan som kan svara på vad GM heter?
Ålder?

Konstigt.

Hoppas det går bra att jag svarar?

Mohamed Nour Alothman.

Född 1/8 1987.

Medborgare i Syrien.
Citera
2022-07-11, 10:37
Medlem
LemPicas avatar
Tack.
Fick intrycket av att du inte ville svara så det var därför jag frågade om någon annan ville svara.
Det är alltid samma sak med den sidan.
Jag får alltid varningar där.
Jag sitter på mobilen, kanske är därför?

Hoppas att dom hittat rätt GM och att han fälls för sina brott.

Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Konstigt.

Hoppas det går bra att jag svarar?

Mohamed Nour Alothman.

Född 1/8 1987.

Medborgare i Syrien.
Citera
2022-07-11, 10:41
Medlem
Citat:
Tack.
Fick intrycket av att du inte ville svara så det var därför jag frågade om någon annan ville svara.
Det är alltid samma sak med den sidan.
Jag får alltid varningar där.
Jag sitter på mobilen, kanske är därför?

Hoppas att dom hittat rätt GM och att han fälls för sina brott.

Hehe nejdå. Jag tyckte bara det var bättre du laddade ner det. Men om det inte gick så absolut.

Jag sitter på mobilen och jag får alltid upp varningen (det är reklam) går tillbaka och laddar ner och får hem den då
Citera
2022-07-11, 12:00
Medlem
Polisen i Motala på Facebook;

Linköpings tingsrätt har i fredags efter häktningsframställan från åklagare häktat en 34-årig man på sannolika skäl misstänkt för våldtäkt och stöld mot en målsägande, våldtäkt mot en annan målsägande, inbrottsstöld mot en tredje målsägande och inbrottsstöld samt försök till inbrottsstöld mot en fjärde målsägande.

De misstänkta brotten har inträffat i Motala under juni och juli månad.

– En målsägande vaknade av att någon försökte ta sig in i hennes bostad men eftersom hon bytt lås då hon blivit av med nycklarna vid en stöld i bostaden några dagar innan så lyckades inte försöket, säger kammaråklagare Helene Gestrin.

– I samband att polisen senare under dagen kunde identifiera och frihetsberöva en misstänkt person så uppstod misstankar om ytterligare brottslighet. Det handlar om misstankar om att mannen tidigare under sommaren hade tagit sig in i två andra kvinnors bostäder och våldtagit dem och också att han stulit saker ur ytterligare en kvinnas bostad när hon inte var hemma, fortsätter Helene Gestrin.

Utredningen fortsätter nu med förhör och olika sorters tekniska undersökningar och analyser.

Åtal ska vara väckt senast den 5 augusti.

Målnummer i Linköpings tingsrätt: B 2923-22.

Med anledning av misstanken om att mannen tagit sig in i flera kvinnors bostäder vid olika tillfällen undersöker polisen också om andra händelser i Motala kan sättas i samband med de här brottsutredningarna.

Om någon har uppgifter att lämna så är man välkommen att kontakta polisen på 114 14.

OBS!
INGA TIPS I KOMMENTARSFÄLTET!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här