Citat:
Ursprungligen postat av
Kitty-Cat
En manlig gynekolog med alla hästar hemma ser på sina patienter som patienter, inget annat. Samma sak för en kvinnlig urolog.
Såklart.
Jag råkade eventuellt brusa upp lite när jag skrev min kommentar.
(Kanske var jag aningen frustrerad över att det var ett tag sedan jag själv fick se en framlucka, det låter jag vara osagt.)
Lejonparten av världens manliga gynekologer är nog ändå rätt avslappnade, proffsiga, svala och kapabla att hålla isär saker och ting (menade faktiskt inte att skoja nu (eller okej, det menade jag väl faktiskt

)).
Med det sagt har jag förståelse för att man inte är så sugen på att ens ta små risker i vissa situationer. Om det hade varit akut hade jag låtit vilket finger som helst vispa runt i stjärten min, så länge detta hade varit handskbeklätt, insmort i något göttigt och framförallt - hade tillhört en person som jag hyste visst förtroende för.
Men hade jag däremot varit en madame med återkommande, illaluktande flytningar, eller något sådant (som jag själv inte hade varit överdrivet orolig för (vilket visserligen kanske varit dumt)), hade jag hellre väntat ytterligare någon vecka eller så, för att sedan få träffa Nanna Svahl istället för Svante-Abdullah Torstensson.
Såvida jag inte träffar båda är jag sedan lyckligt ovetandes om huruvida jag gick till den mer inkompetenta av de två läkarna.
I en bättre värld hade alla gynekologer varit helt otroliga (på ett bra sätt), vilket på sikt hade lett till att de i allmänhet getts högre förtroende och mötts av fler patienter som tidigare varit selektivt bortväljande.
Men som det ser ut nu har "kräsna" bönor, för att nästan upprepa mig, mina sympatier. Någon av dessa kanske har hört sin bonussyrra berätta om hur hon en gång fick träffa den sortens kille som "helst inte" jobbar så mycket med ögonkontakt, och som därtill välsignats med talangen att kunna svettas "ganska mycket" även i svala rum.
- Och även om inget "anmärkningsvärt" hände under denna storasysters undersökning ser jag något sunt i att försöka skydda sig från att hamna i samma stol.