2022-07-09, 12:32
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Han kanske gillade vad han såg när han undersökte henne - och ville ta behandlingen till högre höjder...

ETT JÄVLA SVIN ÄR HAN!!
Citera
2022-07-09, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kitty-Cat
Det kan vara så att det finns en överrepresentation av sånna personer inom gynekologi, det vet jag inte. Men det är förhoppningsvis en minoritet som lägger 6-8 år av sina liv på en utbildning för att de vill spana in tjejer/deras underliv. I så fall är man riktigt sjuk.

Han har alltså tryckt på "följ" på instagram?
Det gör väl var och varannan människa dagligen?

Att det här ens hamnar i en tidning visar snarare på vilken sjuk värld vi lever i...
Citera
2022-07-09, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ullwandstrasser
Haha vilken sliskig jävel..

Men hur hade en man reagerat, om Berit 56 år precis har smörjt in ens klamydia balle och sen addat en på instagram? 🤔

Antagligen som vanligt?
Klicka på blocka, end of story...
Citera
2022-07-09, 12:49
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitty-Cat
En manlig gynekolog med alla hästar hemma ser på sina patienter som patienter, inget annat. Samma sak för en kvinnlig urolog.

Manliga gynekologer har en särskild fascination för det kvinnliga organet, därav val av yrke.

"Jag vill bli gynekolog och jobba med flickor och kvinnor och deras underliv"

Sedan att de även får jobba med det manliga organet emellanåt är något de får stå ut med, å andra sidan finns det ju dom som gillar det också.
Citera
2022-07-09, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Får man gissa på en autist?

Kan ju lika gärna vara så att han bara är lite socialt tafflig. Många högutbildade som sitter begravda i skolböcker hela uppväxten hänger inte alltid med i utvecklingen på det sociala planet.

Det är ju inte första gången en läkare klantar till det när han ska uppvakta det motsatta könet.
Citera
2022-07-09, 13:06
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fragbear
Den här idioten måste outas, ganska solklart att han är sjuk i huvudet. Läkare som söker kontakt privat med en patient är extremt big no no.
Synd att en 7 årig utbildning ska gå åt helvete för att ingen lärare eller kurskamrat märkt att personen är psyk. Men finns folk som är bra på att dölja sina sjuka böjelser så han lyckades dölja att han förtjänar att få ögonen intryckta i skallen med våld under flera år.

Äh, de får jobb inom en annan region eller på en annan vårdcentral bara. Händer ju hela tiden, även med kunskapsmässigt efterblivna läkare. Om inte annat kan han få jobb på KRY, den där appen där de ber barn visa snoppen när man ringer för ont i halsen.
Citera
2022-07-09, 13:13
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det sjuka är ju att det finns så många män som är gynekologer. Min brud vill absolut inte gå till en manlig gynekolog och hon har min fulla förståelse.

Hur många kvinnliga kuk-läkare finns det?

Jag vet många som aldrig skulle besöka en manlig gynekolog. Men jag vet lika många som inte har några som helst problem med det, om denne är professionell och skapar bra och trygga patientmöten.

Givetvis ska kvinnor få välja helt fritt vem de vill träffa när de går på gynundersökningar. Andelen kvinnliga urologer har jag ingen som helst koll på.
Citera
2022-07-09, 13:37
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Han har alltså tryckt på "följ" på instagram?
Det gör väl var och varannan människa dagligen?
Är du på riktigt såhär sjuk i huvudet eller trollar du? Du ser inte problematiken i att en manlig gynekolog på sociala medier letar upp en patient han just undersökt och börjar följa denne?
Citera
2022-07-09, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utforskaren
Han skulle säkert bara smygkolla lite och råkade komma åt Följ-knappen.

Är alltid rädd för att råka göra det när jag smygtittar på nån främlings profil.

Men så jobbar jag inte med människor heller.
Nybörjar-misstag att stalka någon när man är antingen inloggad på insta eller att man är inloggad på sitt riktiga konto.

Man får ju för fan skapa alternativt konto om man ska göra det.

Sen är det ju inte olagligt att besöka lagliga sidor på internet. Dock börjar gränsen att gå när man väl försöker kontakta dem personligen.
Citera
2022-07-09, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlmfinest93
Anmäla för vadå hahaha

Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Är du på riktigt såhär sjuk i huvudet eller trollar du? Du ser inte problematiken i att en manlig gynekolog på sociala medier letar upp en patient han just undersökt och börjar följa denne?

Nej, faktiskt inte.

Han kanske tyckte hon var rolig?
Citera
2022-07-09, 13:55
Bannlyst
Vilken ofattbar trolltråd!

Det begriper väl var och en att det är ett oproffsigt beteende? Oavsett yrke!

Naturligtvis är det mer känsligt och olämpligt om det är ett yrke där förtroende och tillit är nyckelord.
Citera
2022-07-09, 13:55
Medlem
Syster-Smisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Manliga gynekologer har en särskild fascination för det kvinnliga organet, därav val av yrke.

"Jag vill bli gynekolog och jobba med flickor och kvinnor och deras underliv"

Sedan att de även får jobba med det manliga organet emellanåt är något de får stå ut med, å andra sidan finns det ju dom som gillar det också.

Det är ju lätt att, utifrån sett, förenkla läkares val av inriktning, men har man jobbat nära läkare så förstår man att det inte är så simpelt som att en gynekolog ”tycker om fittor”…det bygger snarare på ett intresse för det rent medicinska kring det kvinnliga reproduktionsorganet och den typen av behandlingar man ger för att bota sjukdom, canceroperationer etc.
Dom är ju även kirurger så den biten finns ju också med i valet av inriktning, att det är ett spännande/intressant område att operera.
Sen jobbar inte gynekologer primärt mot flickor, det är barnläkare som gör det; men som konsulter träffar dom flickor ja.
Gynekologer har inte manliga patienter alls, mer än som bihang då till den faktiska patienten.

Sen kan man inte dra parallella linjer mellan en manlig gynekolog och en kvinnlig urolog då urologi är ett mycket bredare område eftersom det innefattar njurar och urinvägar, och dom har både manliga och kvinnliga patienter.
Det är dessutom en av de absolut största patientgrupperna inom kirurgisk omvårdnad.
All form av cancer i njurar och urinvägar behandlas ju av urolog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in