2022-07-09, 13:58
Medlem
YuriGagarins avatar
Ska en manlig gynekolog få hälsa och le mot en patient han behandlat ifall de syns på stan, eller ska han hängas ut på stående fot?
Citera
2022-07-09, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Är du på riktigt såhär sjuk i huvudet eller trollar du? Du ser inte problematiken i att en manlig gynekolog på sociala medier letar upp en patient han just undersökt och börjar följa denne?

Vad är problemet tänker du?

Vad skiljer det mot att du klickar följ på någon annan som du inte känner?

Självklart så förstår jag problemet, men om hon det hade varit Facebook och en vänförfrågan, hon hade klickat ja och att de sedan blivit ett par, hade du fortfarande tyckt att det varit ett problem?

Det är en storm i ett vattenglas...
Citera
2022-07-09, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YuriGagarin
Ska en manlig gynekolog få hälsa och le mot en patient han behandlat ifall de syns på stan, eller ska han hängas ut på stående fot?

Han (gynekolog-pervot!) ska såklart straffas genom att sättas i en gynekologstol och sen bli skjuten i kuken med ett hagelgevär.
Det vore såklart det enda logiska...(ironisk nu)
Citera
2022-07-09, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YuriGagarin

Nej, det får han inte. Vårdpersonal får inte hälsa på patienter på stan om inte patienten hälsar först.

Det ingår i den tystnadsplikt all vårdpersonal skriver på när de börjar jobba någonstans.

Tanken är att om patienten inte vill att andra ska veta att hon har besökt/känner gynekolog x har hon rätt till det.

Därför ska en gynekolog inte heller ta privat kontakt med någon han har haft patient/läkarkontakt med. Om inte patienten inleder kontakten.
Citera
2022-07-09, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Antagligen som vanligt?
Klicka på blocka, end of story...

Ja förmodligen Hahah. Garvat lite me grabbarna o sen bara blockat som du säger.
Citera
2022-07-09, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny-JanObama
På vilket sätt är hon en snöflinga? Var det fel att anmäla det hela så att fler slipper bli utsatta?

Var det din brusha som blev av med jobbet?
Vad är det hon blivit utsatt för? Blivit obekväm?
Citera
2022-07-09, 15:22
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Manliga gynekologer har en särskild fascination för det kvinnliga organet, därav val av yrke.

"Jag vill bli gynekolog och jobba med flickor och kvinnor och deras underliv"

Sedan att de även får jobba med det manliga organet emellanåt är något de får stå ut med, å andra sidan finns det ju dom som gillar det också.
Nej du, en manlig gynekolog jobbar inte med ett enda manligt könsorgan!
Missade du biologilektionerna totalt i skolan?
Citera
2022-07-09, 15:27
Medlem
DungEaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.Smith
”Söker sig till jobbet”, du får det att låta som en tonårig sommarjobbare som testar livet som truckförare på ett DHL-lager i 6 veckor.

Med tanke på kraven som ställs på antagna läkare, eller för den delen examinerade läkare, så får vi nog anta att det inte är en rimlig analys att någon blir gynekolog på grund av naiva sexuella önskedrömmar.

Asexuella, bögar och kanske hardcore-perverterade som tycker att en fitta är en fitta är en fitta. Där har vi våra manliga gynekologer.

Det låter som ett relativt rimligt utval av persongrupper. Men bögar brukar ju bli populära och rentav kända när de tar klassiska kvinnoyrken så just dom är jag inte säker på. Mig veterligen har vi ingen motsvarighet till Bobby Oduncu bland gynekologer.

Däremot tror jag även att det kan finnas de som inte nödvändigtvis är asexuella men sim har en djup fascination för fitta rent vetenskapligt. Som gillar och studera ala delar och notera mått.
Citera
2022-07-09, 15:33
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Du menar att han bara stirrar? Jag vet inte vad som pågår i den positionen, jag är man.
Har jag skrivit att han stirrar?
Tittar gör han i och för sig.
Men någon pillning är det inte tal om.
Jag har varit på väldigt många gynundersökningar och jag går hellre på såna än tandläkaren. Men vi är alla olika.

Jag tvivlar dessutom på att denna läkare i tråden är utbildad gynekolog, åtminstone inte färdig?
Citera
2022-07-09, 15:33
Medlem
DungEaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Måste bara bästa sättet att lära känna någon. På krogen eller tinder fäster man ju bara vikt vid det yttre.
Ja kanske. Om man gillar vad man ser i vart fall. "Naked Attraction", programmet där deltagarna får välja en dejt baserat på deras nakna kropp, har ju blivit populärt. Kanske att vi kan få en spin-off där deltagarna får gör en gyn/prostata undersökning för att välja dejt.
Citera
2022-07-09, 15:36
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitty-Cat
En manlig gynekolog med alla hästar hemma ser på sina patienter som patienter, inget annat. Samma sak för en kvinnlig urolog.

Såklart.

Jag råkade eventuellt brusa upp lite när jag skrev min kommentar.

(Kanske var jag aningen frustrerad över att det var ett tag sedan jag själv fick se en framlucka, det låter jag vara osagt.)

Lejonparten av världens manliga gynekologer är nog ändå rätt avslappnade, proffsiga, svala och kapabla att hålla isär saker och ting (menade faktiskt inte att skoja nu (eller okej, det menade jag väl faktiskt )).

Med det sagt har jag förståelse för att man inte är så sugen på att ens ta små risker i vissa situationer. Om det hade varit akut hade jag låtit vilket finger som helst vispa runt i stjärten min, så länge detta hade varit handskbeklätt, insmort i något göttigt och framförallt - hade tillhört en person som jag hyste visst förtroende för.

Men hade jag däremot varit en madame med återkommande, illaluktande flytningar, eller något sådant (som jag själv inte hade varit överdrivet orolig för (vilket visserligen kanske varit dumt)), hade jag hellre väntat ytterligare någon vecka eller så, för att sedan få träffa Nanna Svahl istället för Svante-Abdullah Torstensson.

Såvida jag inte träffar båda är jag sedan lyckligt ovetandes om huruvida jag gick till den mer inkompetenta av de två läkarna.

I en bättre värld hade alla gynekologer varit helt otroliga (på ett bra sätt), vilket på sikt hade lett till att de i allmänhet getts högre förtroende och mötts av fler patienter som tidigare varit selektivt bortväljande.

Men som det ser ut nu har "kräsna" bönor, för att nästan upprepa mig, mina sympatier. Någon av dessa kanske har hört sin bonussyrra berätta om hur hon en gång fick träffa den sortens kille som "helst inte" jobbar så mycket med ögonkontakt, och som därtill välsignats med talangen att kunna svettas "ganska mycket" även i svala rum.

- Och även om inget "anmärkningsvärt" hände under denna storasysters undersökning ser jag något sunt i att försöka skydda sig från att hamna i samma stol.
Senast redigerad av LatentAmbivalens 2022-07-09 kl. 16:03. Anledning: Ändring av ett ordval.
Citera
2022-07-09, 15:37
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DungEater
Ja kanske. Om man gillar vad man ser i vart fall. "Naked Attraction", programmet där deltagarna får välja en dejt baserat på deras nakna kropp, har ju blivit populärt. Kanske att vi kan få en spin-off där deltagarna får gör en gyn/prostata undersökning för att välja dejt.

Jag hade krävt en skälig ersättning för att medverka i ett sånt program. Nu snackar vi minst åttahundra pengar efter skatt!
Senast redigerad av LatentAmbivalens 2022-07-09 kl. 15:54. Anledning: Tog bort vad som hade kunnat uppfattas som OT och trams.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in