2022-07-09, 11:46
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Fast det som är viktigare med läkare är vad patienterna känner och de flesta kvinnliga patienter känner sig bättre med en kvinnlig läkare.

https://www.theguardian.com/society/2022/jan/04/women-more-likely-die-operation-male-surgeon-study

"As well as female patients being found to have 15 per cent more chance of experiencing a poor outcome following a procedure with a male surgeon, the study also revealed, shockingly, that female patients are 34% more likely to die as a result."

Det beror inte på att manliga läkare är sämre utan att kvinnor får en känslomässig chock när de opereras av en man.

Det är samma orsak bakom att det är 70% större risk att kvinnor blir deprimerade om de föder en pojke.

Många kvinnor har byggt upp ett motstånd mot män och har svårt att klara sig i att ha nära kontakter med män.

Att kvinnor har mentala problem mer än män beror också på detta och kostar Sverige miljarder i sjukskrivningar och behandlingar.
Är det en utbildad gynekolog går jag hellre till en manlig. De är mycket försiktigare.
Men blev undersökt där nere av en vanlig läkare för länge sen det var inte vidare kul minns jag. Dessutom var han av mörkhyad sort.
Citera
2022-07-09, 11:50
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Korrekt. Jag väljer själv alltid en manlig läkare för t ex prickkontroller eftersom det känns bäst att slipa klä av sig naken inför en okänd kvinnlig läkare som kanske kommer skvallra om min kropp med kollegorna. När det gäller sjukdomar som är livshotande tror jag alla inser att man väljer den mest kompetente läkaren, oavsett kön, och då är det oftast en lite äldre herre.
Tror du inte att personalen har annat att göra än att skvallra om din kropp?
Du är nog inte så unik och intressant som du tror, du har bara ett alldeles för stort EGO.
Citera
2022-07-09, 11:51
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det sjuka är ju att det finns så många män som är gynekologer. Min brud vill absolut inte gå till en manlig gynekolog och hon har min fulla förståelse.

Hur många kvinnliga kuk-läkare finns det?
En hel del, ska du veta.
Och hamnar du på sjukhus och inte kan ta hand om dig själv, så kan du nog räkna med att en kvinna tvättar din snopp och röv.
Senast redigerad av rubin22 2022-07-09 kl. 11:54.
Citera
2022-07-09, 11:53
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
En hel del, ska du veta.

Vad är ration jämfört med manliga fitt-läkare? Jag killgissar på LÄGRE.
Citera
2022-07-09, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenniferrules
manliga gynekologer ska inte existera
En manlig gynekolog med alla hästar hemma ser på sina patienter som patienter, inget annat. Samma sak för en kvinnlig urolog.
Citera
2022-07-09, 12:00
Medlem
AstridErikssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Herregud vilken snöflinga hora... Det är väl bara att göra kontot privat!
Kan man inte följa någon på Instagram för att kontot är privat, menar du?
Citera
2022-07-09, 12:01
Medlem
Får man gissa på en autist?
Citera
2022-07-09, 12:01
Medlem
jenniferruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitty-Cat
En manlig gynekolog med alla hästar hemma ser på sina patienter som patienter, inget annat. Samma sak för en kvinnlig urolog.

men alla har inte alla hästar hemma.

jag är emot manliga dagisfröknar och FRAMFÖRALLT manliga "vårdare" på SiS-fängelser för tjejer oxå.
även manlig personal på HVB-hem för tjejer.
Citera
2022-07-09, 12:04
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Pillar? Vad yrar du om?
Du menar att han bara stirrar? Jag vet inte vad som pågår i den positionen, jag är man.
Citera
2022-07-09, 12:09
Medlem
Haha vilken sliskig jävel..

Men hur hade en man reagerat, om Berit 56 år precis har smörjt in ens klamydia balle och sen addat en på instagram? 🤔
Citera
2022-07-09, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenniferrules
men alla har inte alla hästar hemma.

jag är emot manliga dagisfröknar och FRAMFÖRALLT manliga "vårdare" på SiS-fängelser för tjejer oxå.
även manlig personal på HVB-hem för tjejer.
Det kan vara så att det finns en överrepresentation av sånna personer inom gynekologi, det vet jag inte. Men det är förhoppningsvis en minoritet som lägger 6-8 år av sina liv på en utbildning för att de vill spana in tjejer/deras underliv. I så fall är man riktigt sjuk.
Citera
2022-07-09, 12:27
Medlem
jenniferruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitty-Cat
Det kan vara så att det finns en överrepresentation av sånna personer inom gynekologi, det vet jag inte. Men det är förhoppningsvis en minoritet som lägger 6-8 år av sina liv på en utbildning för att de vill spana in tjejer/deras underliv. I så fall är man riktigt sjuk.

ok, håller med faktiskt. Sen är det inte så sexigt det som dom ser alltid. Typ aldrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in