• 2
  • 3
2022-07-11, 00:59
Medlem
gullfias avatar
Ratiborus program aktiverar WIndows gratis. Om Microsoft anlitade hit men så skulle de göra en hit på Ratiborus för de förrlorar hundratals miljoner i licenser pga honom. Som tur är så är han anonym, men hänger på ett känt programmerarforum i Ryssland och är veriferad som vit.

Jag började med Ratiborus kring 2015 och har använt det för att aktivera minst 3 datorer som jag äger just nu. Den genererar en nyckel och registerar den lokalt, med KMS. Först ville jag inte använda KMS - men det finns i princip inget annat sätt att aktivera Windows gratis utan det. Har inte haft några problem sen jag först började använda det.
Om man verifierar Ratiborus KMS licens, så erkäns licensen som äkta.

Hittade Ratiborus när jag inte själv längre klarade av att fejk-regga Windows och när det blev omöjligt att "låna" licenserr från MSDN på jobbet. Vi som jobbat länge inom IT betalar oftast inte för mjukvara, privat. Sharing is caring.
Senast redigerad av gullfia 2022-07-11 kl. 01:13.
Citera
2022-07-11, 01:14
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrionicV
Jag har en gammal Dell Precision laptop som jag i många år har kört 64-bitarsversionen av Windows XP på.
Jag använder endast datorn för lite lek så som exempelvis Arduino eller för att trimma Saaben med.

För några år sen så fick jag för mig att installera om Windows och när det var klart så var det dags att uppdatera den.
Efter att någon av uppdateringarna hade körts så gick det dock inte att komma in i datorn längre. Den frågade om jag ville registrera Windows och eftersom att jag kör en crackad version så ville jag inte det men klickade jag nej så vägrade den att starta upp över huvud taget.
För att komma åt t.ex utforskaren så var jag tvungen att starta i felsäkert läge.

För en tid sen så fick jag för mig att börja använda datorn igen och blåste ur allt på hårddisken på nytt och installerade om så nu fungerar den som den ska igen.

Dock så har jag inte vågat installera några uppdateringar, jag har inte ens haft den uppkopplad mot nätet än.

Nu är ju då frågan, vilka uppdateringar är det jag ska undvika för att slippa att samma sak händer igen?
Se mitt inlägg ovan. Det finns även sätt att stänga av ALLA Windowsuppdateringar. Jag har det avstängt och uppdaterar manuelt ungefär en gång var sjätte månad.
Citera
2022-07-20, 10:13
Medlem
TrionicVs avatar
Tack för tipsen!

Tycker att gamla operativsystem som är över ett decennium gamla behöver inte Microsoft hålla på att kräva licenser för. Det är bara girigt. Som att Volvo skulle kräva provision på att man kör omkring med en gammal 940 som man är 7:e ägaren på typ.
Citera
2022-07-20, 11:07
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrionicV
Tack för tipsen!

Tycker att gamla operativsystem som är över ett decennium gamla behöver inte Microsoft hålla på att kräva licenser för. Det är bara girigt. Som att Volvo skulle kräva provision på att man kör omkring med en gammal 940 som man är 7:e ägaren på typ.

Eller så använder du ett nytt operativsystem som inte är urgammalt och fullt med säkerhetshål och som fortfarande uppdateras.
Förutom Windows 10 och 11 så har du en rad Linuxdistributioner som du kan köra på datorn helt gratis.
Du framstår bara som korkad och gnällig när du tycker att andra ska ge dig saker gratis för att du inte har råd med någonting.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in