2022-07-31, 14:03
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Hört från inblandade (innan hon blev flyttad) att det är mycket tveksamt att det inte har blivit svåra hjärnskador av syrebristen som väl varade ett tag/alldeles för länge.. Det är också sant att hon hade något slags spännband om halsen. Skulle verkligen vilja veta hur det är med henne nu, stackars liten.

Om jag förstår dig rätt, så skriver du att hon troligen har fått svåra hjärnskador. Har jag fattat rätt?

Citat:
Tydligen helt klart också att monsterpojken är 16+ år. Lås in honom för gott, tråkigt för honom men nödvändigt för övriga samhället. (Detsamma gäller för tokdåren som knuffade ner en man på tunnelbanespåret nyligen. Det går inte att ha sådana här farliga personer ute i det fria - någonsin. Deras rättigheter bör komma i sista hand. Grymt för dem men alternativet är orimligt.)

Kanske gamla nyheter men, men...

Har du några fler kompletterande källor utöver vad som diskuterats i tråden för att det "tydligen [är] helt klart också att monsterpojken är 16+ år"?
Citera
2022-07-31, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Stämmer verkligen detta?
Flyttade till hemlig ort.
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Jag har väldigt svårt att tro det. Jag tror familjen flytt utomlands.
Möjligt, eftersom ingen vet var de är kan de ha tagit sig utomlands.

Men då kan de förlora sina bidrag, för något riktigt jobb har knappast en ensamstående svart kvinna från aktuellt negerland.
Citera
2022-07-31, 14:32
Medlem
hipsterkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Status på flickan?

Senaste jag såg var det här med att hon fått en Peg?

Kommer hon att bli återställd?

Vad är en ”Peg”?
Citera
2022-07-31, 14:35
Medlem
BOs mamma o lillasyster verkar bo i Hjältarnas hus bredvid NUS. Det brukar vara insamlingar till Barncancerfonden o dyl från olika föreningar till det huset. En MC-kortege har varit runt i länet som verkar ha slutat där. Lillasystern hade fått provsitta en mc.

Från VK, låst artikel.
Två andra som uppskattade lördagens kortege var Emeli* Lindström och dottern Ylva. De bor i Hjältarnas hus för att vara nära Ylvas storasyster som för tillfället är inlagd på NUS.
Citera
2022-07-31, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikpwb
Grönsak resten av livet tror jag som sagt inte. Har skrivit här tidigare att om hon hade fått en hjärnskada/blivit en grönsak så hade hon nog vaknat lite längre fram. För i andra fall där folk fått en hjärnskada av en olycka, utsatts för brott etc så tog det längre tid för dom att vakna
Om hon är vaken och psykiskt fungerande utan hjärnskada, varför har de i så fall inte berättat den glädjande nyheten för allmänheten?

Och varför inte förhört henne, åtminstone tagit reda på signalement typ hudfärg?
Citera
2022-07-31, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Om hon är vaken och psykiskt fungerande utan hjärnskada, varför har de i så fall inte berättat den glädjande nyheten för allmänheten?
Hur många artiklar har du sett där dom säger att en person inte har nån hjärnskada? Jag har inte sett en enda
Citera
2022-07-31, 15:13
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Hört från inblandade (innan hon blev flyttad) att det är mycket tveksamt att det inte har blivit svåra hjärnskador av syrebristen som väl varade ett tag/alldeles för länge.. Det är också sant att hon hade något slags spännband om halsen. Skulle verkligen vilja veta hur det är med henne nu, stackars liten.

Tydligen helt klart också att monsterpojken är 16+ år. Lås in honom för gott, tråkigt för honom men nödvändigt för övriga samhället. (Detsamma gäller för tokdåren som knuffade ner en man på tunnelbanespåret nyligen. Det går inte att ha sådana här farliga personer ute i det fria - någonsin. Deras rättigheter bör komma i sista hand. Grymt för dem men alternativet är orimligt.)

Kanske gamla nyheter men, men...

Från någon med tystnadsplikt?

Att folk aldrig kan hålla käften!
Citera
2022-07-31, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullhoran
Det där stämmer inte. Jag har haft patienter som legat nedsövda i 1-2 veckor och haft mycket svåra hjärnskador.
Ja men 2 veckor efter händelsen så flyttades hon ifrån IVA. Hon lär säkert vara traumatiserad men permanenta skador som följer med henne resten av livet tror jag inte.
Citera
2022-07-31, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikpwb
Hur många artiklar har du sett där dom säger att en person inte har nån hjärnskada? Jag har inte sett en enda
Man skriver inte så, men man skriver ofta om brottsoffer om de bedöms kunna bli återställda eller inte.

I detta fall är det lika knäpptyst som om invandrar-svartskallen som sannolikt sex-mördade ett barn Kevin i Arvika 1998.

Det är politiskt laddat och inför ett val som kan påverkas i "fel" riktning om sanningen kommer fram eller illustreras allt för tydligt.
Citera
2022-07-31, 15:50
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Från någon med tystnadsplikt?

Att folk aldrig kan hålla käften!

Hon hade INGET runt halsen!!! Tänk om folk kunde sluta skriva en massa som inte är sant!!!
Citera
2022-07-31, 15:54
Det var jag som startade denna tråd den första dagen som lilla flickan hittades. Av nära anhöriga till mig. Blir så förbannad av att det skrivs en massa som inte stämmer. Hon hade inte ett sk buntband runt halsen. Hon hade INGET runt halsen. Hon var däremot väldigt illa medtagen men sluta skriva en massa som verkligen inte stämmer.
Citera
2022-07-31, 15:58
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hipsterkatt
Vad är en ”Peg”?

PEG
En patient får PEG*-kateter om han eller hon inte av olika anledningar inte kan äta tillräckligt mycket föda. Vi sätter in katetern direkt i magsäcken i samband med en gastroskopi.

https://www.ds.se/patient-och-narsta...picentrum/peg/

Jag kan tänka mig att det är kanske trångt i halsen efter ett strypningsförsök...
Senast redigerad av Fibonaccital 2022-07-31 kl. 16:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in