2022-07-10, 10:47
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Nu har personen jag citerade, inte dig, gjort ett inlägg där han fastställer att det är en kriminell invandrare som utfört dådet..

Det enda jag säger är att vi inte VET det. Spekulera bör man absolut göra men sitta och gorma i tråden med obekräftad fakta är till för sandlådan och efterblivna!
Du tror alltså att det kan vara en laglydig person med god moral och karaktär som har begått dådet?
Citera
2022-07-10, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filip60
Är det någon som vet hur flickan mår?? är hon fortfarande nedsövd låter det riktigt illa.. Hoppas flickan överlever och om nu detta med Buntband stämmer vilket det ibland inte verkar göra men OM så hoppas jag hon inte får hjärnskador

Mamman har skrivit att de ska väcka henne på måndag
Citera
2022-07-10, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Ok Tack för info... bara hoppas att detta går bra... stackarn kommer ha trauman för livet gissar ag
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Kan bara konstatera att det finns en sådan person med det namnet i ett pojklag i fotboll i Morön BK om man letar på google. Tyvärr vet jag inte om det är samma person, men det finns även bild på laget under deras hemsida, varvid en av pojkarna i laget är en afrikan.
Hittar ej honom i laguppställningen?

Men troligen inte han, utvecklingsstörda brukar inte spela pojkelit fotboll
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Hennes Instagram är låst nu
Citera
2022-07-10, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
En del av mig kan inte förstå varför man har kort på sin nedsövda dotter och lägger ut på instagram. Otroligt blottande ?
Hoppas flickan återhämtar sig ❤️
Helt klart gjorde hon rätt "VERKLIGHETEN" behöver träda fram.
Citera
2022-07-10, 10:57
Medlem
Varför söver man, är det pga smärtan? Eller har det med hjärnskador att göra?
Citera
2022-07-10, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filip60
Är det någon som vet hur flickan mår?? är hon fortfarande nedsövd låter det riktigt illa.. Hoppas flickan överlever och om nu detta med Buntband stämmer vilket det ibland inte verkar göra men OM så hoppas jag hon inte får hjärnskador
Enligt en tidigare kommentar som påstods vara från modern så hoppades dem att flickan skulle väckas upp från sederande läkemedel under måndagen. Då återstår frågan om hon vaknar till och med vilka funktioner fungerande.
Citera
2022-07-10, 11:00
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad jag vill framhålla är att vi har att göra med en typ av våld som är väldigt sällsynt, och inte är accepterat i någon kultur. Där följer att andra parametrar högst troligt haft större betydelse (kan vara exempelvis NPF, bristande konsekvenstänk, kanske trasigt hem, låg intelligens…) Men det finns inget som gör att med en sådan uppväxt blir man mer benägen att utöva just sexuellt våld. Men det finns en överrisk att utöva våld överhuvudtaget.

Malin Lindström, Malin Kristiansen, Ida Johanson…exempel på unga tjejer som utsatts för grovt sexuellt våld och därefter mördats, av killar i 20-årsåldern. Samtliga av unga svenskfödda. (Jag menar inte att det är ”typiskt svenskt”.)

Nancy Tavsan attackerades av ett psykfall från Somalia (?), och slogs ihjäl med en stor läskedrycksflaska. Båda unga.

Jag ifrågasätter att det finns belägg för att om det fallet tråden handlar om så är det sannolikt sexuellt om GM är av utländsk härkomst, och sannolikt inte sexuellt om GM är svensk.

Du vet rimligen, lika väl som jag, vad det finns för data.

Citat:
Quarter of men in South Africa admit rape, survey finds

... South Africa is notorious for having one of the highest levels of rape in the world. ...

Professor Rachel Jewkes of the MRC [Medical Research Council], who carried out the research, said: "We have a very, very high prevalence of rape in South Africa. ...

Jewkes and her colleagues interviewed a representative sample of 1,738 men in South Africa's Eastern Cape and KwaZulu-Natal provinces.

Of those surveyed, 28% said they had raped a woman or girl, and 3% said they had raped a man or boy. Almost half who said they had carried out a rape admitted they had done so more than once, with 73% saying they had carried out their first assault before the age of 20.

https://www.theguardian.com/world/20...ca-rape-survey

Mindre än 5% av befolkningen är vit i KwaZulu-Natal och Eastern Cape.

Och givet de data som finns, så är det inte förvånande att det resoneras om *sannolikheten* för att GM i detta fall skulle kunna vara från den ena eller andra populationen.

Det verkar väl hur som luta åt, att GM i detta fall är från Afrika - även om osvuret är bäst innan det är bekräftat (om det nu går att få visshet). Ett namn har nämts: Abushi. Vi får se, om det landar där.
Senast redigerad av Meiji 2022-07-10 kl. 11:23.
Citera
2022-07-10, 11:01
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det är märkligt att ingen har dementerat uppgifterna om att GM är en neger. Detta började folk skriva igår eftermiddag.

Betyder det att uppgifterna stämmer....?

Man pekar tydligen ut en person som tidigare gjort en hel del saker och därför är känd i området. Tydligen stod det en polisbil utanför dennes hem för att skydda familjen innan de hastigt flyttade från området.
Citera
2022-07-10, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nsbm
Varför söver man, är det pga smärtan? Eller har det med hjärnskador att göra?

För att kropp och hjärna ska få vila, helt enkelt för att lindra skador, kroppen får en chans att hela sig
Citera
2022-07-10, 11:05
Medlem
Anser mamman att hon vill lägga ut bilder på en galnings verk.
Det är väl bra att "vanligt" folk får se hur verkligheten ser ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in