Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Vad jag vill framhålla är att vi har att göra med en typ av våld som är väldigt sällsynt, och inte är accepterat i någon kultur. Där följer att andra parametrar högst troligt haft större betydelse (kan vara exempelvis NPF, bristande konsekvenstänk, kanske trasigt hem, låg intelligens…) Men det finns inget som gör att med en sådan uppväxt blir man mer benägen att utöva just sexuellt våld. Men det finns en överrisk att utöva våld överhuvudtaget.
Malin Lindström, Malin Kristiansen, Ida Johanson…exempel på unga tjejer som utsatts för grovt sexuellt våld och därefter mördats, av killar i 20-årsåldern. Samtliga av unga svenskfödda. (Jag menar inte att det är ”typiskt svenskt”.)
Nancy Tavsan attackerades av ett psykfall från Somalia (?), och slogs ihjäl med en stor läskedrycksflaska. Båda unga.
Jag ifrågasätter att det finns belägg för att om det fallet tråden handlar om så är det sannolikt sexuellt om GM är av utländsk härkomst, och sannolikt inte sexuellt om GM är svensk.
Du vet rimligen, lika väl som jag, vad det finns för data.
Citat:
Quarter of men in South Africa admit rape, survey finds
... South Africa is notorious for having one of the highest levels of rape in the world. ...
Professor Rachel Jewkes of the MRC [Medical Research Council], who carried out the research, said: "We have a very, very high prevalence of rape in South Africa. ...
Jewkes and her colleagues interviewed a representative sample of 1,738 men in South Africa's Eastern Cape and KwaZulu-Natal provinces.
Of those surveyed, 28% said they had raped a woman or girl, and 3% said they had raped a man or boy. Almost half who said they had carried out a rape admitted they had done so more than once, with 73% saying they had carried out their first assault before the age of 20.
https://www.theguardian.com/world/20...ca-rape-survey
Mindre än 5% av befolkningen är vit i KwaZulu-Natal och Eastern Cape.
Och givet de data som finns, så är det inte förvånande att det resoneras om *sannolikheten* för att GM i detta fall skulle kunna vara från den ena eller andra populationen.
Det verkar väl hur som luta åt, att GM i detta fall är från Afrika - även om osvuret är bäst innan det är bekräftat (om det nu går att få visshet). Ett namn har nämts: Abushi. Vi får se, om det landar där.