2022-07-10, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Rätt mycket blottande redan på den gamla bloggen (sök på samma användare som på insta) som låg på blogg.se också. Den slutade dock användas 2016.
Och på Facebook, Twitter, Allt för Föräldrar osv. De stackars barnen är uppväxta med att vara utlagda på nätet i allt de gör...
Citera
2022-07-10, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Jag säger varken att du har rätt eller fel, jag ser bara ofta formuleringen att det är politikernas fel, och dom som röstat på dom. Med tanke på att det har varit både blått och rödgrönt styre under de senaste årens flyktingströmmar måste jag fråga dig, som tycks vara en av dom där som sitter på svaret; vilket parti måste man rösta på för att inte ha bidragit till några problem i vårt land då? Är det bara SD eller finns det fler partier man kan rösta på så att man inte är orsaken till exakt allt ont som händer? Är man automatiskt friskriven från allt ansvar för vad som händer i Sverige om man röstar på dom, då har man gjort allt i sin makt liksom?

Då har man gjort en viktig del. Man har också sitt samhälleliga ansvar att ha koll på vad som händer i ens omgivning. Ser man att något dåligt verkar vara på gång så ska man göra vad man kan för att hjälpa eller larma.
Det är ju ofta de som tidigare varit stökiga som fortsätter att utföra dåliga handlingar. Man får hålla extra koll på dom.
Citera
2022-07-10, 10:36
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Självklart har de ingenting att skämmas över! Själv skulle jag däremot inte lagt ut dessa utlämnande bilder men det är jag

Många förmodligen de flesta BO anklagar sig själv - "om jag bara hade valt en annan väg...", "om jag hade varit mer uppmärksam.." liksom föräldrar anklagar sig själv: "Om jag bara hade följt med.."

BB555BB skriver:

Citat:
Ursprungligen postat av BB555BB

Nej hon har faktiskt gjort ett mycket informativt inlägg om läget och det är nog för att slippa svara på frågor från vänner och bekanta angående vad som hänt, ingen information om vem dottern är eller så utan det är till för dom som redan vet. Det är ingen vacker syn men den är ärlig, det är slangar och en väldigt svårt misshandlad dotter som ligger där nedsövd.
Citera
2022-07-10, 10:36
Medlem
Citat:
Självklart har de ingenting att skämmas över! Själv skulle jag däremot inte lagt ut dessa utlämnande bilder men det är jag

Alla hanterar trauman på olika sätt. Tycker generellt det är onödigt att ens kommentera. Det är inte vi som är i deras sits. Dessa föräldrar behöver inte granskas hur dom hanterar detta bara stöd och kärlek.
Citera
2022-07-10, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Ja det finns det, nära gångvägen, det huserade en blottare där för 10-15 år sen som gjorde sin grej vid samma cykelväg o gångtunnel.

Förövrigt har jag hört ett förslag på namn på mgm… Abushi
Är det för- eller efternamn?
Citera
2022-07-10, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Icacoop
Alla hanterar trauman på olika sätt. Tycker generellt det är onödigt att ens kommentera. Det är inte vi som är i deras sits. Dessa föräldrar behöver inte granskas hur dom hanterar detta bara stöd och kärlek.
Plus 1 för det. Stöd och respekt för den svåra sits föräldrarna befinner sig i och hopp om att flickan är tillräckligt oskadad att kunna återvinna medvetande!
Citera
2022-07-10, 10:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Är det för- eller efternamn?
Förnamn
Citera
2022-07-10, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicBusiness
Hu i helvete kan man släppa den misstänkta pga ung ålder med tanke på vad han gjort ???

Ska den ung jäveln få gå lös med tanke på vad han gjort??? Kan polisen garantera att han inte gör något igen???

Blir så förbannad när jag hör detta. Vilket jävla rättssystem vi har

Det är inte polisen som avgör om personer ska släppas eller inte. Det är en åklagare.
Citera
2022-07-10, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Förnamn
Kan bara konstatera att det finns en sådan person med det namnet i ett pojklag i fotboll i Morön BK om man letar på google. Tyvärr vet jag inte om det är samma person, men det finns även bild på laget under deras hemsida, varvid en av pojkarna i laget är en afrikan.
Citera
2022-07-10, 10:45
Medlem
Citat:
Ser tyvärr även ut att stämma att hon blivit utsatt för strypvåld
Kraftigt strypvåld med något smalt typ rep ja, men där fanns inget buntband när barnet hittades, det är bara flashback som
spekulerat. Stor risk också att hon legat medvetslös länge också innan hon hittades med tanke på att hon lämnade fritids vid 15… helt fruktansvärt.
Citera
2022-07-10, 10:45
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
En del av mig kan inte förstå varför man har kort på sin nedsövda dotter och lägger ut på instagram. Otroligt blottande ?
Hoppas flickan återhämtar sig ❤️
En del av mig tycker att det är bra även om jag själv är för känslig för att titta. Det är nämligen så att för politiker och en stor del av befolkningen nyttigt att se att även brottsoffer är människor och för att se konsekvenserna av oansvarig politik. Sen tycker jag inte att det är brottsoffret och deras anhöriga som har något att skämmas över.
Senast redigerad av orrtupp 2022-07-10 kl. 10:53.
Citera
2022-07-10, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Plus 1 för det. Stöd och respekt för den svåra sits föräldrarna befinner sig i och hopp om att flickan är tillräckligt oskadad att kunna återvinna medvetande!
Är det någon som vet hur flickan mår?? är hon fortfarande nedsövd låter det riktigt illa.. Hoppas flickan överlever och om nu detta med Buntband stämmer vilket det ibland inte verkar göra men OM så hoppas jag hon inte får hjärnskador
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in