Flashback bygger pepparkakshus!
2022-07-15, 21:33
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homoaktivist
Skiter väl i småborgaren Palme, det handlade om huruvida ett erkännande gjorde dig till skyldig eller ej. Jag lämnade flera exempel på människor som erkänt men varit oskyldiga.
Nej, du vill väl ha kommunistpolitiker till vänster om Stalin... och nej, ett erkännande innebär inte att man blir dömd. I detta fall kommer ändå ingen att bli dömd
Citera
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Det som inte diskuterats här och i övrigt är någonting vi skulle kunna kalla för "den muslimska dimensionen" som kan vara aktuellt för det här fallet.

Det skulle kunna vara så att mamman (och pappan) ofta talar nedlåtande om de otrogna och smutsiga svenskarna och i synnerhet de lättklädda svenska hororna som bjuder ut sig hela tiden. Föräldrarna kan även känna hat, avund och underlägsenhet inför svenskarna i övrigt som enligt dem kanske inte ger dem tillräckligt mycket i bidrag eller på andra sätt inte agerar efter föräldrarnas önskemål.
En förståndshandikappad, lättpåverkad ung kille tar såklart åt sig av vad mamma och pappa säger, särskilt om det upprepas ofta och i olika sammanhang. Mamman kan omedvetet (förhoppningsvis) ha triggat sin son att känna förakt, aggression, avund. Han kan ha agerat efter vad han i sitt psyke tror att mamman (och kanske pappan) vill att han ska göra. I hans värld så har han kanske rätt att våldföra sig på en svensk 9 årig tjej om han känner lust till det eftersom hon ändå är en otrogen hora som egentligen är värdelös som människa. Det kan mycket väl vara på det viset. Det hade varit mycket intressant men något vi förhoppningsvis inte får klarhet i om den här pojken skulle ha agerat lika mot en 9 årig svart tjej? Frågan måste ställas men det hela blir såklart ett tankeexperiment för vi kommer aldrig att få veta.

En närbesläktad teori som jag är helt säker på har spelat roll i hans agerande är det faktum att som förståndshandikappat barn måste man ha en stabil, trygg, kontinuerlig uppväxtmiljö. I det här fallet har det varit helt tvärtom. Pojken är uppryckt med rötterna från sin etniska och kulturella kontext och har kraschlandat i Skellefteå av alla ställen. Han kunde lika gärna ha fallit ner på Mars, det vore i princip en lika främmande miljö.

Pojken märker såklart att något är fel, ingen eller väldigt få liknar honom, ingen går klädd som hans mamma, allt är konstigt runt omkring honom. Identiteten, tryggheten, identifikationen finns inte. Han är ett UFO som kraschlandat på en konstig plats. Det här är viktigt för vem som helst men för en förståndshandikappad är det särskilt viktigt. Vad har han i Skellefteå egentligen? En trasig mamma som antagligen sitter hemma i en socialfallslägenhet iklätt ett svart lakan hela dagarna och beklagar sig över hur lite socialbidrag hon får. Kontakten med den svenska yttervärlden begränsar sig antagligen till ett par socialfallskärringar som det ska pratas med ett par gånger i månaden så att att cashen fortsätter att rulla in samt någon lärare eller kurator som pliktskyldigast ska rapa upp några trötta meningar då och då. Vad är det för ett skitliv? Det klart det blir fel på ungen. Här har mamman och antagligen även pappan en enormt stor skuld i vad som inträffat. De är de oansvariga som dragit hit en förståndshandikappad pojke.

Jag är övertygad att om han hade fått växa upp hemma i Etiopien så hade han fått en bra och trygg uppväxt med massor av släktningar och grannar runtomkring honom. Han hade säkert vuxit upp som varandes lite eljest och originell men han hade funkat i sitt samhälle och jag är övertygad om att han inte skulle ha begått ett sådant här brott om han hade varit hemma i Etiopien.

Så ansvaret för det som skett är i turordning:

1 Föräldrarnas
2 Svenska politiker, media, myndigheter, skola, polis, socialförvaltning
3 Pojken

Det där lät som mitt i prick, spekulerandet ang hans uppväxt och närmiljö.
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han klagar inte. Jag klagar däremot om han ens öppnar munnen och försöker pådyvla mig skev politik.

Jag har tillräckligt med HP för att klara mig galant.

Sluta stör mig nu, höj ribban, släpp invektiven och ägna dig åt trådens ämne som inte är politik.
Fyra sekunder... det beror på vad man har högskolepoäng i... imho
Citera
Medlem
Homoaktivists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sado
CP erkände för pengarna, det sa han live på Achbergs program. Tror du 13-åringen erkände för pengar? Retard.

Vem är det som retard här?

Jag gav exempel på oskyldiga som erkänt. Bla ett fall i USA det snutfascisterna trollade ett retard att erkänna något han och hans polare inte gjort, varför skulle inte svenska polisen kunna göra något liknade?
Senast redigerad av Homoaktivist 2022-07-15 kl. 21:42.
Citera
2022-07-15, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
När kommer vinsten från denna Afrikan. Skulle vilja veta.
Han kommer att kosta samhället en jävla massa. Jag gillar inte och varken försvarar
kriminella. De är som Marx skrev samhällets
avskräde. Alla människor har en fri vilja.
Börjar vi dalta med våldsverkare , så kan
vi lika gärna se nazister som plågade i hjäl
Judar som offer.
Citera
2022-07-15, 21:37
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Undrar då spontant om hon försvarat afganen även om han våldtagit henne?

Vat gjorde/ tyckte farsan?

OT Givetvis så reagerar inte Lunas släkt och vänner som den där sinnessjuka kärringen! Dom flesta här i Skellefteå skulle vilja se ett jävligt hårt straff.

Men det lär väl knappast hända.

Hårdaste straffet vore nog att släppa ut monstret, obevakad. Men det är inte främst hämnd jag vill se. Jag vill att familjen lämnar landet, för att aldrig mer återvända. Afrikas problem är inte vår sak.
Citera
2022-07-15, 21:39
Medlem
Citat:
Det som inte diskuterats här och i övrigt är någonting vi skulle kunna kalla för "den muslimska dimensionen" som kan vara aktuellt för det här fallet.

Det skulle kunna vara så att mamman (och pappan) ofta talar nedlåtande om de otrogna och smutsiga svenskarna och i synnerhet de lättklädda svenska hororna som bjuder ut sig hela tiden....

Detta kan vara en aspekt som har betydelse i sammanhanget om det nu är så att pojken är förståndshandikappad. När muslimerna diskuterar de otrogna kan man lätt få uppfattningen att de otrogna är mindre värda och att man kan göra saker mot dem ostraffat.
Citera
2022-07-15, 21:40
Medlem
cerns avatar
Hur blir ett sådant här gärnings-"barn" egentligen behandlad nu?

Litet gruppboende med saft och bullar? gratis gymnastik och aktiviteter?
Sen LVU och fosterhemsplacerad såklart.
Citera
2022-07-15, 21:42
Medlem
DenOndaLedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Ok nu kommer jag avslöja mig själv.. och jag skiter i vilket..😁 Men nu har jag fått nog.. jag ska skicka min 9 åring till skolan till hösten .. hade lovat henne för första gången att gå hem från skolan själv.. men nej nu är det ett NEJ.. Min dotter ska INTE… bli ett offer.. min dotter är mitt hjärta..❤️ Jag kan inte.. hon ska INTE ligga i respirator.. jag ska INTE sitta bredvid och gråta och be för hennes liv. Hon är mitt allt.. Jag är kvinna, jag är mamma, men jag kommer inte att acceptera att min dotter får ta straffet för att andra inte kan tas om hand om av SVERIGES MYNDIGHETER!!!! …
(jag har skrivit på både socialdemokraternas sida och KDs sida.. där har ni mig..😁..

Förstår att det måste vara jobbigt att behöva oroa sig för sina barn i dessa tider Vi har gått från ett tryggt samhälle till ett av europas farligaste länder.

Vi har alla ett ansvar att informera oss själva om vad dom olika partierna står för, så att vi kan rösta på partier som på riktigt kan återupprätta tryggheten så att våra barn kan cykla på sveriges gator utan att riskera att blir våldtagna av okända män från en annan del av världen.
Citera
2022-07-15, 21:42
Medlem
nitmans avatar
Citat:

Det skulle kunna vara så att mamman (och pappan) ofta talar nedlåtande om de otrogna och smutsiga svenskarna och i synnerhet de lättklädda svenska hororna som bjuder ut sig hela tiden. Föräldrarna kan även känna hat, avund och underlägsenhet inför svenskarna i övrigt som enligt dem kanske inte ger dem tillräckligt mycket i bidrag eller på andra sätt inte agerar efter föräldrarnas önskemål.
En förståndshandikappad, lättpåverkad ung kille tar såklart åt sig av vad mamma och pappa säger, särskilt om det upprepas ofta och i olika sammanhang. Mamman kan omedvetet (förhoppningsvis) ha triggat sin son att känna förakt, aggression, avund. Han kan ha agerat efter vad han i sitt psyke och intellekt tror att mamman (och kanske pappan) vill att han ska göra. I hans värld så har han kanske rätt att våldföra sig på en svensk 9 årig tjej om han känner lust till det eftersom hon ändå är en otrogen hora som egentligen är värdelös som människa. Det kan mycket väl vara på det viset. Det hade varit mycket intressant men något vi förhoppningsvis inte får klarhet i om den här pojken skulle ha agerat lika mot en 9 årig svart tjej? Frågan måste ställas men det hela blir såklart ett tankeexperiment för vi kommer aldrig att få veta.

En närbesläktad teori som jag är helt säker på har spelat roll i hans agerande är det faktum att som förståndshandikappat barn måste man ha en stabil, trygg, kontinuerlig uppväxtmiljö. I det här fallet har det varit helt tvärtom. Pojken är uppryckt med rötterna från sin etniska och kulturella kontext och har kraschlandat i Skellefteå av alla ställen. Han kunde lika gärna ha fallit ner på Mars, det vore i princip en lika främmande miljö.

Pojken märker såklart att något är fel, ingen eller väldigt få liknar honom, ingen går klädd som hans mamma, allt är konstigt runt omkring honom. Identiteten, tryggheten, identifikationen finns inte. Han är ett UFO som kraschlandat på en konstig plats. Det här är viktigt för vem som helst men för en förståndshandikappad är det särskilt viktigt. Vad har han i Skellefteå egentligen? En trasig mamma som antagligen sitter hemma i en socialfallslägenhet iklätt ett svart lakan hela dagarna och beklagar sig över hur lite socialbidrag hon får. Kontakten med den svenska yttervärlden begränsar sig antagligen till ett par socialfallskärringar som det ska pratas med ett par gånger i månaden så att att cashen fortsätter att rulla in samt någon lärare eller kurator som pliktskyldigast ska rapa upp några trötta meningar då och då. Vad är det för ett skitliv? Det klart det blir fel på ungen. Här har mamman och antagligen även pappan en enormt stor skuld i vad som inträffat. De är de oansvariga som dragit hit en förståndshandikappad pojke.

Jag är övertygad att om han hade fått växa upp hemma i Etiopien så hade han fått en bra och trygg uppväxt med massor av släktningar och grannar runtomkring honom. Han hade säkert vuxit upp som varandes lite eljest och originell men han hade funkat i sitt samhälle och jag är övertygad om att han inte skulle ha begått ett sådant här brott om han hade varit hemma i Etiopien.

Så ansvaret för det som skett är i turordning:
1 Föräldrarnas
2 Svenska politiker, media, myndigheter, skola, polis, socialförvaltning
3 Pojken

Lösning:
Utvisning av samtliga i familjen på livstid
Ja, vi gör dem en björntjänst, från ekvatorn till norra polcirkeln (en temperaturskillnad på 60-70 grader) en annan religion, kultur och ett främmande språk på det.
Citera
2022-07-15, 21:43
Medlem
Fibonaccitals avatar
Ingen här inne som vet hur det går för Luna.

Ligger hon fortfarande med slangar i näsan och munnen.

Väldigt många vill veta hur det går för henne.

Hoppas att hennes mamma eller pappa ser detta.

Vi är många som bryr oss om henne välbefinnande.

Finns ni här inne på FB och kollar oss?
Citera
2022-07-15, 21:43
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Detta kan vara en aspekt som har betydelse i sammanhanget om det nu är så att pojken är förståndshandikappad. När muslimerna diskuterar de otrogna kan man lätt få uppfattningen att de otrogna är mindre värda och att man kan göra saker mot dem ostraffat.

Ja det klart. Så är det förstås. Varför skulle det inte vara på det sättet. Tror du en Livets Ordare inte ser sig mer värd en än icke Livets Ordare? En katolik ser sig som mer värd än en hedning. En nykterist ser sig som en bättre människa än en alkoholist. Det påverkar både medvetet och omedvetet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in