2022-07-14, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Det skiljer sig inte åt när man bedömer ålder via röntgen eller skelett efter döden. Man lär sig titta efter samma saker.
Ja, men som arkeolog eller rättare sagt osteolog vet man inte när benen hamnade där, har inte sett personen, har inte som här exakta kronologiska referenspunkter och inte möjlighet att komplettera bilden med t.ex blod- och hårprov. Är det inte självklart?
Citera
2022-07-14, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Ja, det är ett litet märkligt agerande från hans sida. Sådär lite lagom helt aningslöst om att pojken ifråga beter sig som han gör. Samtidigt just polisutredningen kanske det är polisen och socialen som har brustit i sina rutiner. En skola och dess ansvariga borde absolut göras medvetna om vilket monster de fått till klassen och att ifall de inte har koll så riskerar det att gå ut över de andra eleverna.

Att man inte larmat om honom betyder inte att man inte gjort något. Han säger att skolan haft åtgärder kring honom precis som andra elever med speciella behov, det är så man ska göra i skolan. Det kan tex handla om en extra resurs som är tilldelad en viss elev. Eftersom inget hänt på särskola så kan man ju dra slutsatsen att skolans insatser funkat där. Skolan har noll ansvar eller möjlighet att kontrollera vad han gör utanför skoltid . Förstår inte vara alla hackar på skolan som gjort allt de kan….fråga vad soc gjort som ansvarar för honom utanför skoltid!
Citera
2022-07-14, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negerinflation
Alla bevis måste samlas inför framtiden, så att man kan visa upp den orkestrerade brottsliga politiken som förts mot det svenska folket.
Ja låt inte offren tystas
Citera
2022-07-14, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Att man inte larmat om honom betyder inte att man inte gjort något. Han säger att skolan haft åtgärder kring honom precis som andra elever med speciella behov, det är så man ska göra i skolan. Det kan tex handla om en extra resurs som är tilldelad en viss elev. Eftersom inget hänt på särskola så kan man ju dra slutsatsen att skolans insatser funkat där. Skolan har noll ansvar eller möjlighet att kontrollera vad han gör utanför skoltid . Förstår inte vara alla hackar på skolan som gjort allt de kan….fråga vad soc gjort som ansvarar för honom utanför skoltid!

Jag gissar på att det är socialen som missat att informera skolan. Men visst kan det ju vara så att han skött sig i skolan, påpassad då av andra elever och lärarna.

Men sedan på sin fritid vandrar runt och söker efter offer.
Citera
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToreSkog
Men vi sätter inte själv in annonserna, skulle man göra en enkät skulle nog de flesta kryssa i "fick höra det av en kompis" och inte "via google adwords".
UD har ju faktiskt annonserat på bla arabiska via ambassader om vilka bidrag man kan söka om man kommer till Sverige.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Gissar också det. Jag skulle tro att han får fly landet och då förmodligen hamnar i Italien där italiernarna istället får uppleva lite pedofili och strypsex.

Ja han har ju sin far i Italien. Dessutom så har dom nog sannolikt (?) ett rättssystem som är mer lämpat för att hantera det här odjuret.
Citera
2022-07-14, 00:36
Medlem
StigaSols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerinflation
Endast när en ful svensk pedogubbe har dräpt en flicka svallar det i blodet.
När en inavlad neger i samma stil ger sig på ett svenskt barn då börjar man relativisera.
En Svensk gärningsman i Sverige är inget konstigt.
En Etiopisk massgärningsman som får härja fritt är väldigt konstigt, ännu konstigare blir det när folk som du börjar skruva på sig och relativisera kring det hela.
Kom till problemets essens.

Du får nog läsa lite bakåt innan du svarar felaktigt. Håll med om att grova brott/våldtäkt/mord på flickor i 10-årsåldern reagerar vi alla över oavsett vem som är förövare, eller? Mitt inlägg var ett svar till annan användare som ansåg att ingen direkt reagerar när en svensk begår denna typ av brott/övergrepp, men svensken reagerade över Anders Eklund, det kan du ge dig fan på om du inte kommer ihåg det.
Citera
2022-07-14, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flisan565
Nä jag tror att någon i hennes närhet sagt att tänk på att den är offentlig och bilden lär spridas

Tror inte en sekund på att hon vill visa sin dotter just nu och att hon ska bli något slagträ för vissa människor

Själv så hade jag gjort slarvsylta av den som rör mina, spelar ingen roll vilken hudfärg den haft den hade legat på min shitlist tills jag hittat den
Tycker det är bra att bilden finns! Heder åt föräldrarna inte hukar. Åh hoppas allt går bra för er flicka!
Citera
2022-07-14, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigaSol
Du får nog läsa lite bakåt innan du svarar felaktigt. Håll med om att grova brott/våldtäkt/mord på flickor i 10-årsåldern reagerar vi alla över oavsett vem som är förövare, eller? Mitt inlägg var ett svar till annan användare som ansåg att ingen direkt reagerar när en svensk begår denna typ av brott/övergrepp, men svensken reagerade över Anders Eklund, det kan du ge dig fan på om du inte kommer ihåg det.
Ok då behöver du inte känna dig utpekad.
Citera
2022-07-14, 00:39
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Ja, men som arkeolog eller rättare sagt osteolog vet man inte när benen hamnade där, har inte sett personen, har inte som här exakta kronologiska referenspunkter och inte möjlighet att komplettera bilden med t.ex blod- och hårprov. Är det inte självklart?

Hår och blodprov säger inte mycket om ålder. Och DNA kan man ju ta även från skelett och tänder.

Jag gissar att inte heller den som bedömer röntgenbilder har sett personen de bedömer nödvändigtvis.

Och inte för det har något med åldersbedömning att göra, men man kan ju som arkeolog eller osteolog bestämma när ett skelett hamnade där precis som man kan med andra fynd. Tex genom kontext och C14.
Citera
2022-07-14, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Jag önskar du hade rätt och visst är det av mindre betydelse, men tonen var ganska hård i tråden om Bobby t.ex. Jag avser mest hur tråden kapas av confirmed bias-kåta töntar som disrespekterar offret med sin totala nyanslöshet och med upprapande av illa formulerande halvsanningar och floskler kryddade med infantila begrepp som "invällare" och värre gör det omöjligt att diskutera frågan på ett vettigt sätt, samma skit som får politiker och röstande allmänheten att se inte kunna se argument som är vettiga pga pajaserna smutsar ner debatten.
Många ord men lite sagt...
Citera
2022-07-14, 00:41
Medlem
Laccens avatar
Förvånar mig inte om han blir frisläppt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in