Det har ju debatterats mycket hur länge denne etiopiske muslimen ska omhändertas och vad som händer sedan.
Som en jämförelse kan man läsa om den 16-åriga flicka i Stockholm som dödade sin lillebror blir dömd till 2 år och 8 månaders LSU, d.v.s. sluten ungdomsvård. Enligt Solna Tingsrätt hade straffvärdet blivit 15 år, men med den straffreduktion som finns för unga så omvandlas det till 4 år och då villkorlig frigivning inte finns inom sluten ungdomsvård blir det lika med ovannämnda straff.
Så, vad för "Straff" kan man räkna med för en muslimsk tonåring som utövat sexuellt våld och försökt döda en 9-årig flicka, men som misslyckades. Gissningsvis lär straffet inte bli längre än vad flickan fick utan psykiatrikerna lär väl granska honom, men som med alla andra bedömningar är det en "gissning" på mellan tummen och pekfingret. Det enda vi VET med säkerhet är att han är en kriminell muslimsk parasit som lär försöka igen. Om 2-4 års tid lär vi få höra om ett nytt fall och jag misstänker att socionomerna på socialtjänsten försöker nu desperat hitta en plats där de kan gömma muslimparasiten bland de andra afrikanerna.
Nu är det ju Sverige vi talar om , självklart är han snart ute i full frihet .
"För sjuk för att straffas men för frisk för att tvångsvårdas " och vips är han ute .....
Det finns också bidrag att söka om du behöver en handikappanpassad bil
ca 130 000kr Försäkringskassan en ny anpassad bil kostar ca 550 000kr
Går även få bidrag för handikappanpassad hemmet 1177
Hoppas dom skänker lite pengar till hjältarnas hus och andra som hjälpt dom under denna tiden...
Antar att du skriver bara för att provocera. Alternativt att du är lågbegåvad och känner dig genial för att du lyckades googla upp ”vad en anpassad bil kostar”.
1). Det finns inget fast pris pga att anpassningarna är individuella beroende på personens behov. Jag känner helt ärligt personer med lindrig intellektuell funktionsnedsättning som in räkna ut en sån sak på egen hand. Men inte du, uppenbarligen.
Jag är även bekant med en familj som har en liknande anpassad buss till sitt barn med hjärnskador
2) Priset för en anpassad MINIBUSS kan landa långt, långt högre än det schablonbelopp som du googlade fram, Einstein.
3) Handläggningstiden för att utreda en sån sak kan vara över ett år. Men klart Flashbacks skarpaste hjärna tycker att den lilla L snällt ska behöva vänta på de byråkratiska kvarnarnas malande och inte få en anpassad buss snabbast möjligt och kunna få lindra sin ångest med att åka ut på nåt kul. Och fordonet kommer att underlätta familjens vardag.
4) Även om en ansökan skulle bifallas är det inte säkert att hon skulle få beviljat den bil familjen helst vill ha. Men det kanske är oviktigt för dig.
5) Angående pengar som ev. blivit över så finns ju massor familjen kommer behöva eller vill göra eller köpa till L. De skriver ju själv att de kan behöva pengar för att L ska kunna hälsa på mor- eller farföräldrarna osv. Föräldrarna kanske vill kunna vara hemma med henne mycket i början när hon flyttar hem osv.
6) De som skänkte pengarna skänkte dem till L och inte till nåt jävla hjältarnas hus.
7) FU
Senast redigerad av Firesnake 2023-02-02 kl. 15:29.
Antar att du skriver bara för att provocera. Alternativt att du är lågbegåvad och känner dig genial för att du lyckades googla upp ”vad en anpassad bil kostar”.
1). Det finns inget fast pris pga att anpassningarna är individuella beroende på personens behov. Jag känner helt ärligt personer med lindrig intellektuell funktionsnedsättning som in räkna ut en sån sak på egen hand. Men inte du, uppenbarligen.
Jag är även bekant med en familj som har en liknande anpassad buss till sitt barn med hjärnskador
2) Priset för en anpassad MINIBUSS kan landa långt, långt högre än det schablonbelopp som du googlade fram, Einstein.
3) Handläggningstiden för att utreda en sån sak kan vara över ett år. Men klart Flashbacks skarpaste hjärna tycker att den lilla L snällt ska behöva vänta på de byråkratiska kvarnarnas malande och inte få en anpassad buss snabbast möjligt och kunna få lindra sin ångest med att åka ut på nåt kul. Och fordonet kommer att underlätta familjens vardag.
4) Även om en ansökan skulle bifallas är det inte säkert att hon skulle få beviljat den bil familjen helst vill ha. Men det kanske är oviktigt för dig.
5) Angående pengar som ev. blivit över så finns ju massor familjen kommer behöva eller vill göra eller köpa till L. De skriver ju själv att de kan behöva pengar för att L ska kunna hälsa på mor- eller farföräldrarna osv. Föräldrarna kanske vill kunna vara hemma med henne mycket i början när hon flyttar hem osv.
6) De som skänkte pengarna skänkte dem till L och inte till nåt jävla hjältarnas hus.
7) FU
Tack ...jag blir så mycket lugnare i hjärtat att lite empati finns kvar i Sverige , för man ser ju hur det ser ut...klaga på att människor vill hjälpa när nån har det svårt.!!
Psykpatienten som mördade mitt ex pappa satt häktad fram till rättegången men släpptes sedan på fri fot eftersom de tre månaderna i häkte motsvarade de tre månadernas tvångsvård som domen blev .
Det känns sisådär att en människa kan knivhugga förbipasserande på Åhléns , dömas till sluten psykiatrisk vård för mordförsöket , få obevakad permission eftersom "man gjort stora framsteg " och sedan under permissionen mörda någon slumpvis vald och ändå släppas på fri fot efter tre månaders häktning ....
Jag hyser inget hopp att just det här puckot får sitta lång tid men det vore bra om jag visar mig ha fel .
Senast redigerad av sealstryper 2023-02-02 kl. 18:09.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!