2022-11-10, 00:35
Medlem
Kellywomans avatar
Finns domen att ladda ner?
Citera
2022-11-10, 02:01
Medlem
Men herregud. Tiden ni la på att sucka åt folk och klaga på att de är för lata hade ni istället kunnat gett information på. Vissa är inte bra på att söka och det är många sidor.
Vad jag förstått så är domen inte klar än utan en rättspsykiatrisk undersökning ska göras.
Från Sveriges domstolar:
Citat:
”Skellefteå tingsrätt har den 19 oktober 2022 hållit fortsatt överläggning och kommit fram till att det föreligger övertygande bevisning om att den tilltalade har begått de åtalade gärningarna. Tingsrätten har därför beslutat att en rättspsykiatrisk undersökning ska inhämtas.
Det rättspsykiatriska utlåtandet ska ha kommit in till tingsrätten senast den 30 november 2022.”
Citera
2022-11-10, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillmyran
Orkat inte läsa alla sidor.. hur gick rättegången? Har nån dom kommit?
Citat:
Ursprungligen postat av Solstol28
Bara att fortsätta att leva i visshet då!
Citat:
Ursprungligen postat av GulaBlend1
Undrar samma, försökt googla men inte hittat något
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Finns domen att ladda ner?

Några sidor tidigare har jag skrivit ett inlägg där svar på era frågor finns.

Citat:
Ursprungligen postat av Hogstedt90
Men herregud. Tiden ni la på att sucka åt folk och klaga på att de är för lata hade ni istället kunnat gett information på. Vissa är inte bra på att söka och det är många sidor.
Vad jag förstått så är domen inte klar än utan en rättspsykiatrisk undersökning ska göras.
Från Sveriges domstolar:

Ingen dom har ännu kommit. Några dagar efter rättegångens avslut den 17 oktober beslutades om att en rättspsykiatrisk undersökning av A*bushi ska göras, vilken pågår för närvarande och brukar ta ungefär en månad.

Dom väntas komma någon gång i början av 2023.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2022-11-10 kl. 09:57.
Citera
2022-11-10, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kullamannenn
Mamman la ut en mycket tragisk platsannons på sin instagram story.
Personlig assistent sökes till Luna.

Om jag förstår det rätt så söker dom 6 st personer som kan jobba heltid och hon behöver hjälp dygnet runt.

https://skelleftea.se/invanare/jobba...8-52965E23DA51

Blir så förbannad och ledsen 😡😔

Så sjukt tragiskt. Vet av folk som sett henne att hon sitter i rullstol och svänger huvudet i cirklar och runtrunt.... Det kommer inte att bli som förr...
Citera
2022-11-10, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vinmamma
Så sjukt tragiskt. Vet av folk som sett henne att hon sitter i rullstol och svänger huvudet i cirklar och runtrunt.... Det kommer inte att bli som förr...

Sjukt att inga nyhetskanaler har uppmärksammat fallet när nu framkommit hur illa skadad den lilla flickan är.
Undrar hur mamman mår, hon kanske inte vill ha uppmärksamhet?
Man får väl i så fall respektera det.
Själv är jag så förbannad så jag skulle 🤬🤬🤬, frågan är bara vem?
Citera
2022-11-10, 11:49
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
FY!!!! FAN!!! 😭 jävla fitt-ne*** hoppas någon utsätter honom för samma i hans HEMLAND för här ska han INTE VARA KVAR. 🤬🤢😭 varför ska han kunna gå. Kunna prata. Kunna äta. Skratta. Umgås. Gå i skolan. Bo ”skyddat”. HELVETTEEE klarar inte ens av att tänka på skiten jävla fitta
Citera
2022-11-10, 13:30
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:

Tror vi alla vet att flickan är svårt skadad, men din ”beskrivning” här är väl minst sagt integritetskränkande om något och rent av osmaklig..?
Citera
2022-11-10, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Tror vi alla vet att flickan är svårt skadad, men din ”beskrivning” här är väl minst sagt integritetskränkande om något och rent av osmaklig..?

Sant. Dåligt formulerat av mig. Kan tyvärr inte ta bort mitt inlägg verkar det som. Ber om ursäkt.
Citera
2022-11-10, 14:23
Medlem
retiarius1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
FY!!!! FAN!!! 😭 jävla fitt-ne*** hoppas någon utsätter honom för samma i hans HEMLAND för här ska han INTE VARA KVAR. 🤬🤢😭 varför ska han kunna gå. Kunna prata. Kunna äta. Skratta. Umgås. Gå i skolan. Bo ”skyddat”. HELVETTEEE klarar inte ens av att tänka på skiten jävla fitta

Känner som du. Har tänkt på denna lilla oskyldiga flicka flera gånger varje dag sedan detta hände.
Har också velat skriva hur jävla förbannad jag är över hela situationen men inte vetat vad jag ska skriva.
Man känner att vad man än gör, säger eller tycker så hjälper det inte, och det gör mig ännu argare.
Hade fanskapet inte varit här från första början så hade detta aldrig hänt.
Det räcker att jag snabbt ser monstret på bild med sitt vidriga flin så skjuter blodtrycket i höjden.
Men en dag kommer alla som varit delaktiga i att öppna landets gränser för allsköns kreti och pleti ställas till svars. Det är så otroligt många som bokstavligen har blod på sina händer. Jag undrar när folkets vrede kommer att vara tillräckligt stark för att gemensamt utkräva hämnd för alla som offrats på mångkulturens altare?
Citera
2022-11-10, 14:35
Medlem
retiarius1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retiarius1
Känner som du. Har tänkt på denna lilla oskyldiga flicka flera gånger varje dag sedan detta hände.
Har också velat skriva hur jävla förbannad jag är över hela situationen men inte vetat vad jag ska skriva.
Man känner att vad man än gör, säger eller tycker så hjälper det inte, och det gör mig ännu argare.
Hade fanskapet inte varit här från första början så hade detta aldrig hänt.
Det räcker att jag snabbt ser monstret på bild med sitt vidriga flin så skjuter blodtrycket i höjden.
Men en dag kommer alla som varit delaktiga i att öppna landets gränser för allsköns kreti och pleti ställas till svars. Det är så otroligt många som bokstavligen har blod på sina händer. Jag undrar när folkets vrede kommer att vara tillräckligt stark för att gemensamt utkräva hämnd för alla som offrats på mångkulturens altare?

Och här svarar jag mig själv med att säga; nu gick 95% av svenskarna i taket över mitt fruktansvärda rasistiska uttalande. Usch och tvi, inte rasist men... Ja herregud, någon kan kalla mig rasist, främlingsfientlig, eller, Gud förbjude, rent av nazist! Det är nog bäst att hålla käften och följa resten av den bräkande fårskocken så jag inte blir utpekad på något sätt.
Med andra ord så anser de flesta att det är värt det.
Det är värt att offra våra barn. Lite mord, våldtäkter, knivhuggningar, förnedringsrån som filmas och kablas ut för alla att se, barn och ungdomar som räddhågset rör sig i skolkorridorer och bostadsområden, några tusen varje år, DET ÄR TYDLIGEN VÄRT DET, bara kör på som vi gjort i snart 50 år. Det går bara snabbare och snabbare nu, och det kommer bara att drabba fler och fler.
Citera
2022-11-10, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kullamannenn
Sjukt att inga nyhetskanaler har uppmärksammat fallet när nu framkommit hur illa skadad den lilla flickan är.
Undrar hur mamman mår, hon kanske inte vill ha uppmärksamhet?
Man får väl i så fall respektera det.
Själv är jag så förbannad så jag skulle 🤬🤬🤬, frågan är bara vem?

Ett enkelt svar på varför inte det är mer uppmärksammat = Det var ingen svensk som gjorde detta vidriga jävla brott. Annars kan du ge dig på att man slagit på stora trumman.

Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.

Citat:
Ursprungligen postat av retiarius1
Och här svarar jag mig själv med att säga; nu gick 95% av svenskarna i taket över mitt fruktansvärda rasistiska uttalande. Usch och tvi, inte rasist men... Ja herregud, någon kan kalla mig rasist, främlingsfientlig, eller, Gud förbjude, rent av nazist! Det är nog bäst att hålla käften och följa resten av den bräkande fårskocken så jag inte blir utpekad på något sätt.
Med andra ord så anser de flesta att det är värt det.
Det är värt att offra våra barn. Lite mord, våldtäkter, knivhuggningar, förnedringsrån som filmas och kablas ut för alla att se, barn och ungdomar som räddhågset rör sig i skolkorridorer och bostadsområden, några tusen varje år, DET ÄR TYDLIGEN VÄRT DET, bara kör på som vi gjort i snart 50 år. Det går bara snabbare och snabbare nu, och det kommer bara att drabba fler och fler.
Nej då tillhör inte jag iaf dom 95 %. Jag håller med dig i ditt inlägg, det var välskrivet och kom direkt från hjärtat. 🎯
Jag har aldrig känt så starkt innan men denne fete grisen skulle nödslaktas fortast möjligt. Han är en stor fara i samhället och kommer att fortsätta så. Synd att han inte klippte nån i sin familj istället, det hade jag skitit i totalt. Fy faan, stackars lilla flicka. 😔🧸
Citera
2022-11-10, 20:29
Medlem
Kallamakaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Jag hoppas av hela mitt hjärta och själ att lilla flickan blir återställd.. Det måste vi alla tro och att hon får ett bra liv

Återställd?

Flickan har hjärnskador.
Hon blir aldrig återställd - tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in