2022-10-22, 12:05
Medlem
09GRs avatar
Fattar inte att jag går in på denna tråd. Blir så jävla lack hela tiden när jag vet att det vidriga monstret inte kommer få ett straff som är värt att kalla straff när lilla Luna har fått sitt liv förstört och antagligen är grönsak.
När jag vet att politikerna och vänstern hellre skyddar Abushi och hans familj än att gynna ”mörka krafter”…

Jag antar att jag hoppas få läsa att någon gjort världen en tjänst och slagit sönder detta monster.
Citera
2022-10-22, 16:40
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Tydligen blev det lilla monstret misshandlad av andra intagna på det HVB hem han vistades på. Bra initiativ där av de övriga boende.

Har det hänt igen menar du?
Länk?
Citera
2022-10-22, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Har det hänt igen menar du?
Länk?

Såg en urklippt bild från en artikel (såg ej källa) men den publicerades 15 oktober där det stod ”Pojken som är misstänkt för mordförsök och grov våldtäkt på en flicka i Skellefteå har utsatts för hot och våld på ungdomshemmet där hn tvångsvårdas. Det efter att de andra ungdomarna fått reda på vad pojken är misstänkt för.”

Det stod även att Lars Westermark som är lokalpolisområdes chef i Skellefteå sa att det är för hans säkerhet att han hålls på hemlig ort..
Citera
2022-10-22, 18:04
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joufor84
Såg en urklippt bild från en artikel (såg ej källa) men den publicerades 15 oktober där det stod ”Pojken som är misstänkt för mordförsök och grov våldtäkt på en flicka i Skellefteå har utsatts för hot och våld på ungdomshemmet där hn tvångsvårdas. Det efter att de andra ungdomarna fått reda på vad pojken är misstänkt för.”

Det stod även att Lars Westermark som är lokalpolisområdes chef i Skellefteå sa att det är för hans säkerhet att han hålls på hemlig ort..

Jaha, det diskuterades här samma dag det stod om det i media.
Citera
2022-10-22, 21:24
Medlem
Han ska genomgå en rättspsykiatrisk undersökning vilket är bra. Synd bara att han hann göra ett fruktansvärt brott innan. Lovar att skulle man göra det på alla från Somalia, Eritrea, Kongo osv lovar jag att en stor del är psykiskt störda
Citera
2022-10-23, 00:04
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 09GR
Fattar inte att jag går in på denna tråd. Blir så jävla lack hela tiden när jag vet att det vidriga monstret inte kommer få ett straff som är värt att kalla straff när lilla Luna har fått sitt liv förstört och antagligen är grönsak.
När jag vet att politikerna och vänstern hellre skyddar Abushi och hans familj än att gynna ”mörka krafter”…

Jag antar att jag hoppas få läsa att någon gjort världen en tjänst och slagit sönder detta monster.

Instämmer..än värre är att det i Sverige inte finns straff utan flummig vård istället..med permissioner..mm
Citera
2022-10-23, 11:30
Medlem
Amfomss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Varför är det viktigt att veta var han finns rent fysiskt?

Så att man kan hålla sina barn inne när fanskapet släpps - för nu skall det väl daltas och "vårdas".....
Citera
2022-10-23, 12:56
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amfoms
Så att man kan hålla sina barn inne när fanskapet släpps - för nu skall det väl daltas och "vårdas".....

Korrekt. Det är precis som den där giftormen som är på rymmen på Skansen; det är en sak att det finns livfarliga djur i världen, men när de smiter ur buren är det högst väsentligt att veta var de är. Den här negern borde alltid sitta i bur, men om han kommer lös i samhället måste man veta exakt var han är. Och skulle någon av en händelse göra sig av med djuret där han springer fritt kommer ingen fälla tårar över det heller.
Citera
2022-10-23, 14:05
Medlem
Det ska väl återinföra tjänstemannaansvar nu?
Är det möjligt att de ansvariga inom kommunen inte skött sina kort rätt blir anmälda då?
Citera
2022-10-23, 14:32
Medlem
Skaraborg2s avatar
Monstret skall få "vård".

Citat:
Ursprungligen postat av Amfoms

Exakt.

Mycket viktigt att få veta var monstret befinner sig när han släpps.

Kommer nog inte ta så lång tid innan detta kommer att ske. "Grabben" kommer att göra om vad han tidigare har gjort för han tycker om det. Han kommer inte att ändra sig. Han är som han är. Nästa gång detta sker så kan han mycket väl ha begått ett sexualmord. När han blir äldre kommer han att bli ännu farligare. Han kommer då att ha "finslipat" sina "metoder".

Nu kommer vidundret att få "vård" vilket inte kommer att lyckas. Han kommer troligen med myndigheternas hjälp få nytt namn och hemlig adress där han bor.
Citera
2022-10-23, 16:40
Medlem
Kunde man inte tvinga Abushi till innertaket på Skansen och låta honom leta efter ormen?
Citera
2022-10-23, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinmamma
Det ska väl återinföra tjänstemannaansvar nu?
Är det möjligt att de ansvariga inom kommunen inte skött sina kort rätt blir anmälda då?

För övrigt verkar det saknas en instans inom Sveriges alla kommunerna som har till uppgift att ha ett helhetsperspektiv över de individer (under 18 år) som hamnar inom de 3 områden:
”skola-polis-soc”.

Detta skulle adressera ansvaret till en ”samordningsinstans” och viktigast av allt, förebygga problem tidigt och på ett tillräckligt sätt, så dessa individer inte går ut över allmänheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in