2022-10-19, 15:08
Medlem
Skaraborg2s avatar
Monstergrabben.

Citat:
Ursprungligen postat av Thyrell
Ni kan aldrig i eran vildaste fantasi förstå hur fruktansvärt detta monster har misshandlat flickan.
Det sexuella våldet är oerhört. Personal som behandlat henne har behövt stöd.

Ja det förstår jag att så är fallet.

Jag har inte själv läst FUP för jag orkar inte med att ta del av den. Att personal har behövt att få stöd förstår jag så väl. Monstergrabben är en synnerligen farlig individ och farligare kommer han bli när han blir vuxen med mer erfarenhet.
Citera
2022-10-19, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Exakt det jag menar.

Tidigare överfall/övergrepp har väl inte gett något som helst straff eller ens utmynnat i en avstängning från skolan?
Blev det ens saft/bulle/samtal..?

Då behandlades äcklet med silkesvantar pga ”minderårig”.
Man kan ju undra hur pass kompetenta dom är där på socialtjänsten, när var och varannan gemene man klart och tydligt kunde utläsa ”potentiell seriemördare” i det beteendet.

Eller för den delen skolan?
Är det inte meningen att personalen där ska uppmärksamma och ta denna typen av händelser som starka signaler på att något i skallen är väldigt fel på vederbörande?

Inser att Mitt inlägg blev lite rörigt och grammatisk fel men ser att du förstod mig trots allt…

Mitt fetade… då GM har gått runt i trasiga, smutsiga kläder som luktat illa och strumpor som är stela av smuts.. hur kan skolan INTE ha gjort en orosanmälan…
Citera
2022-10-19, 15:41
Medlem
Citat:
Ni kan aldrig i eran vildaste fantasi förstå hur fruktansvärt detta monster har misshandlat flickan.

I brist på evidens tror jag nog att många kan fantisera ihop alldeles förskräckliga saker. Det framkommer inte i den hårt maskade FUP vad han gjort i detalj. Och vårdpersonal har ju tystnadsplikt. Vi får nog acceptera att vara ovetande helt enkelt.
Citera
2022-10-19, 16:27
Medlem
Har det framkommit varför man frågar gärningsmannens pappa i Fupen ,om monstret har en kniv/ fickkniv?
Citera
2022-10-19, 16:49
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Inser att Mitt inlägg blev lite rörigt och grammatisk fel men ser att du förstod mig trots allt…

Mitt fetade… då GM har gått runt i trasiga, smutsiga kläder som luktat illa och strumpor som är stela av smuts.. hur kan skolan INTE ha gjort en orosanmälan…

Jodå, jag hängde med precis i vad du menade.

Ja men exakt, bara en sån sak som hans personliga hygien (eller bristen av den rättare sagt).
Kommer en unge till skolan på det viset så borde väl någon därifrån åtminstone prata med föräldrarna?

Hur är det med dom andra ungarna i flocken?
Minns inte åldern på allihop, men om dom nu också går i skolan/dagis/fritids whatever, har det varit samma där?
Att dom gått klädda som uteliggare men ingen har noterat detta?

Och gällande övergreppen han utsatte andra elever för, hur behandlades det?
Jag har läst både tråden/FUP/medier osv men jag minns inte vilka åtgärder som gjordes där.
Han säger nu själv i förhör att ”nu vet jag att man inte får göra såhär” (eller dylikt), min första tanke blir då; Jaha, vad är det som nu gjort att poletten trillat ner den här gången?

Kan det vara insikten i att det faktiskt denna gången kommer bli konsekvenser av hans handlande?
Att detta inte sopas under mattan, att han inte kommer få följa med mamma och pappa hem?

Som sagt, varför har ingen tidigare upplyst äcklet om att det aldrig är okej att bete sig såhär???
Citera
2022-10-19, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maripoosa
Har det framkommit varför man frågar gärningsmannens pappa i Fupen ,om monstret har en kniv/ fickkniv?
Är det inte så att de misstänker att han kan ha haft kniv, tycker mig komma ihåg från FUP:en att en utav de tre delarna på skosnörena är väldigt rak, jag tror att misstanke finns att den delen kan vara av skuren , sedan är ju en utav delarna fransig, det förklarar han ju med att det blev så när han drog ut skosnörena från skorna, han säger själv i förhöret på sidan 401 att han tog bort snörena med sin hand, de gick ju inte att knyta upp. han säger ju också vid ett tillfälle i något förhör att han knöt inte jättehårt

Självklart har han knutit hårt, hur skulle hon annars kunnat få dessa enorma röda ränder på halsen som har figurerat på foton på FB.

Helt uppenbart försvarar ju pappan pojken , ljuger helt enkelt, eftersom det inte kan bevisas att skosnörena är avskurna med en kniv, inte heller har man ju funnit någon kniv .
Senast redigerad av Trulse53 2022-10-19 kl. 16:56.
Citera
2022-10-19, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
Är det inte så att de misstänker att han kan ha haft kniv, tycker mig komma ihåg från FUP:en att en utav de tre delarna på skosnörena är väldigt rak, jag tror att misstanke finns att den delen kan vara av skuren , sedan är ju en utav delarna fransig, det förklarar han ju med att det blev så när han drog ut skosnörena från skorna, han säger själv i förhöret på sidan 401 att han tog bort snörena med sin hand, de gick ju inte att knyta upp. han säger ju också vid ett tillfälle i något förhör att han knöt inte jättehårt

Självklart har han knutit hårt, hur skulle hon annars kunnat få dessa enorma röda ränder som har figurerat på foton på FB.

Helt uppenbart försvarar ju pappan pojken , ljuger helt enkelt, eftersom det inte kan bevisas att skosnörena är avskurna med en kniv, inte heller har man ju funnit någon kniv .

Men man fann något mellan madrasserna i GM säng. Vad var maskerat.
Citera
2022-10-19, 17:00
Medlem
Citat:

Jag har förstått det, och att det är ett under att hon överlevde. Man vill inte säga det, men kanske det hade varit bättre ... :-'(
Citera
2022-10-19, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan678
Men man fann något mellan madrasserna i GM säng. Vad var maskerat.
OK, då kan det ha varit en kniv som låg där i sängen . förklarar ju i så fall varför snöret var så rakt i ena änden , men man går inte in på det så mycket i förhören , eller också är det så enormt maskat just där , så det blir inget sammanhang för oss som läser FUP:en
Citera
2022-10-19, 17:10
Medlem
Ny artikel i Norran:

https://norran.se/nyheter/skelleftea...antat/l74d1owl

Bevisningen räcker - pojken kommer att dömas för dådet.

Den 15-årige pojken kommer att dömas för våldsdådet mot den unga flickan på Morö Backe. Det är den enda rimliga tolkningen sedan Skellefteå tingsrätt anser att det finns "övertygande bevisning".
Domstolen har också beslutat att pojken ska genomgå en månadslång rättspsykiatrisk undersökning.
Citera
2022-10-19, 17:10
Medlem
Imzadis avatar
Att han var skyldig fattade väl alla men blir nog lindrigt straff ändå .. tyvärr.
Citera
2022-10-19, 17:14
Medlem
CygneRouges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Ny artikel i Norran:

https://norran.se/nyheter/skelleftea...antat/l74d1owl

Bevisningen räcker - pojken kommer att dömas för dådet.

Den 15-årige pojken kommer att dömas för våldsdådet mot den unga flickan på Morö Backe. Det är den enda rimliga tolkningen sedan Skellefteå tingsrätt anser att det finns "övertygande bevisning".
Domstolen har också beslutat att pojken ska genomgå en månadslång rättspsykiatrisk undersökning.

Att det blir enkelbiljett till Fasta Paviljongen är väl för mycket att hoppas på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in