Citat:
Ursprungligen postat av
rymdis12
Mamman vill inte lära sig svenska och vill inte jobba. Det har hon sagt själv till en bekant.
Det är så bra bidrag i Sverige säger hon...
var ju i en tråd (vet dock inte sanningshalten i det) någon skrev att svenska myndigheter hade varit nere i nått afrikanskt land och berättat för dom hur bra bidrag man kunde få i Sverige.
Helt sjukt om det skulle stämma, göra reklam för att få folket komma hit typ.
Jag själv som etnisk svensk, långtidssjuk (var heltids skattebetalare i 20 år innan dock) ensamstående 2 barns mor får ut mindre än existensminimum, skulle helt klart bli lockad om någon kom och sa att jag skulle få bra mycket mer utan att behöva prestera ett skit i ett annat land som förövrigt skulle ha mycket bättre levnadsstandard än här.
(Dock skulle jag aldrig lämna Sverige oavsett om det inte vore för att Sverige blev obeboeligt)
Men back to ontopic..
Mångmiljonbelopp i skadestånd till flickan och hennes familj, sen kan regering, soc m.m som haft en "medskyldighet" till att denna (i mitt tycke efter att ha läst fup ha högre grad än lindrigt utvecklingsstörd) pojke fått härja runt helt fritt istället för att få bott på ett särskilt boende/gruppboende för personer med olika handikapp starta en insamling dem emellan som skulle gått till flickans familj.