2022-10-17, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Nej i Sverige går det definitivt inte.

I hans hemland Etiopien däremot skulle det gå.
Precis så. Människor ska bo i områden och miljöer de är anpassade att bo i, ingen annanstans.
Citera
2022-10-17, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdis12
Sista dagen i dag på rättegången
När kan dom komma?

Jag är ganska säker på att domstolen kommer begära en rättspsykiatrisk undersökning som tar ca 6 veckor. Om han är skyldig eller inte, lär vi få veta denna vecka men straffpåföljden lär dröja.
Citera
2022-10-17, 08:36
Medlem
Kommer bli intressant o se vilket skadestånd L´s familj yrkat på. Menar hon har bestående men för livet och kommer vara beroende av assistans av både föräldrar och företag. Hemskt är det.
Även om pengar inte kan läka sår så hoppas jag de får en ordentlig summa.
Hon som kastades ner i gruvhålet i Norberg yrkade på 700 000 tusen om jag inte minns fel.
Citera
2022-10-17, 08:51
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Anländer man till ett land kollar man upp saker…hur landet fungera…lagar mm…speciellt om man söker asyl! Mamman hade inga problem att kolla upp hur man söker bidrag.. mamman har haft all möjlighet under asylprocessen att fråga hur Sverige fungerar! Och jag gissar att hon hade tolk med sig när hon fyllde i asylpapperen som förklarade vad som efterfrågades..

Mamman vill inte lära sig svenska och vill inte jobba. Det har hon sagt själv till en bekant.
Det är så bra bidrag i Sverige säger hon...
Citera
2022-10-17, 08:58
Medlem
Citat:
Mamman vill inte lära sig svenska och vill inte jobba. Det har hon sagt själv till en bekant.
då tycker jag hon kan packa sin väska och åka hem
Citera
2022-10-17, 09:06
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Nej. För lindrigt. En ung flicka med hela livet framför sig har fått tillvaron förstörd pga er jävla sopor som tycker att det är en jättebra ide att fylla hela landet med människor från socialt inkompatibla stenålderskulturer. Känner ni er stolta nu? Vi räddade livet på en babbe som förstörde livet för en svensk. Vad fint.

Förstörde livet för många svenskar. Alla anhöriga räknas in såklart. Inte jag som röstat för detta men ja absolut jag kan tycka att de som röstat för massinvandringen är delskyldiga här.
Citera
2022-10-17, 09:20
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Man kan ha en if utan adhd eller autism. Det har en släkting till mig.
Inget jag påstått skulle vara omöjligt heller, jisses ni (som jag svarat hitills) är ju dummare än tåget.
Citera
2022-10-17, 09:28
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Sista dagen i dag på rättegången
När kan dom komma?

Inte snabbt nog..

Läser man sista förhöret med monstret så verkar en liten lampa ha tänts i ett övrigt väldigt mörkt och tomt rum när han flertalet gånger frågar FL (som nu informerat honom om att eftersom han är över 15 är han straffmyndig) om vilket straff han kommer få?
”Fängelse??” tror jag t.o.m. han frågar.

Hon påtalar varje gång att det inte är upp till henne och hon vill inte heller spekulera i det, men inte heller den informationen verkar nå fram till tomrummet mellan öronen på honom för han fortsätter fråga..
Citera
2022-10-17, 09:30
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
var ju i en tråd (vet dock inte sanningshalten i det) någon skrev att svenska myndigheter hade varit nere i nått afrikanskt land och berättat för dom hur bra bidrag man kunde få i Sverige.
Helt sjukt om det skulle stämma, göra reklam för att få folket komma hit typ.

Jag själv som etnisk svensk, långtidssjuk (var heltids skattebetalare i 20 år innan dock) ensamstående 2 barns mor får ut mindre än existensminimum, skulle helt klart bli lockad om någon kom och sa att jag skulle få bra mycket mer utan att behöva prestera ett skit i ett annat land som förövrigt skulle ha mycket bättre levnadsstandard än här.
(Dock skulle jag aldrig lämna Sverige oavsett om det inte vore för att Sverige blev obeboeligt)

Men back to ontopic..

Mångmiljonbelopp i skadestånd till flickan och hennes familj, sen kan regering, soc m.m som haft en "medskyldighet" till att denna (i mitt tycke efter att ha läst fup ha högre grad än lindrigt utvecklingsstörd) pojke fått härja runt helt fritt istället för att få bott på ett särskilt boende/gruppboende för personer med olika handikapp starta en insamling dem emellan som skulle gått till flickans familj.
Citera
2022-10-17, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Kommer bli intressant o se vilket skadestånd L´s familj yrkat på. Menar hon har bestående men för livet och kommer vara beroende av assistans av både föräldrar och företag. Hemskt är det.
Även om pengar inte kan läka sår så hoppas jag de får en ordentlig summa.
Hon som kastades ner i gruvhålet i Norberg yrkade på 700 000 tusen om jag inte minns fel.

Om inte flickan och hennes anhöriga får stort skadestånd som räcker till omvårdnad och övrigt hela livet, så blir jag besviken.
Jag skulle gärna bidra med en slant till en insamling om någon startar en.
Citera
2022-10-17, 09:39
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
IF är en ickediagnos som landar någonstans mellan add, damp och autism. Man kan lika gärna säga att afrikanen är påverkad av västerlänsk kultur.

Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Inget jag påstått skulle vara omöjligt heller, jisses ni (som jag svarat hitills) är ju dummare än tåget.
Eller kan det bero på hur du skrev det?

"Vilka 4 funktionsnedsättningar finns det?
I detta avsnitt har relativt vanliga diagnoser delats in i fyra grupper:
1) rörelsenedsättning.
2) hörsel- och synnedsättning.
3) intellektuell funktionsnedsättning.
4) neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF)."

IF är en egen DIAGNOS för sig precis som ADHD, AUTISM (NPF) är en diagnos i sig.
Citera
2022-10-17, 10:27
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
s397
"DH: Ja och sen...han var inte (ohörbart 00:47:24) ville intresserad och sen hände sex. Eller mordförsök."

Det var i samma veva han pratade om den andra killen att de hade diskuterat sånt här.
Han säger även att "han ville att jag skulle göra på någon"
Funderat lite på det där, det ska tydligen vara "tvätttidskillen" han pratat med om "att komma överens" om något sånt här men att (som jag uppfattar det) den killen drog sig ur, man kan fråga sig hur mycket sanning det kan ligga bakom?
sån sanning att "jag träffade min kompis" egentligen betydde att han bara gick fram o snacka lite random, eller kan det finnas någon riktig sanning i det och han "blev peppad" att göra det?
Kanske föräldrarna som försökt få honom att påstå att en vit svensk manipulerat honom till att utföra dådet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in