2022-10-11, 12:47
Medlem
retiarius1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av provinsen-taiwan
Jag konstaterar att intresset för en FUP är i det närmaste obefintligt. Mycket snack, men när det väl kommer till kritan blir det öronbedövande tyst.

Ni får skaffa den själva på annat sätt.

Verkligen konstigt! Jag trodde alla var lika ivriga att få läsa som jag. Men, men...

Tack för ditt erbjudande i alla fall.
Citera
2022-10-11, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retiarius1
Verkligen konstigt! Jag trodde alla var lika ivriga att få läsa som jag. Men, men...

Tack för ditt erbjudande i alla fall.
Det är klart att alla vill läsa. Att däremot swisha någon pengar, det är nog inte anonyma människor här jättesugna på. Jag hade swisha 100kr om jag visste att jag fick läsa då, men är inte direkt någon garanti.
Citera
2022-10-11, 18:11
Medlem
MissDecibellas avatar
” Med löfte om att visa en sparkcykel fick han med sig den nioåriga flickan in i ett skogsparti. Där hittades hon svårt skadad två timmar senare.
I morgon inleds rättegången i Skellefteå tingsrätt mot den tonårspojke som står åtalad för mordförsök och grov våldtäkt mot barn.”

Har följt tråden från början och läst det mesta som skrivits i media, men detta kan jag inte påminna mig ha sett tidigare?
Dvs att han faktiskt medger att han förgripit sig sexuellt på henne.

”.. Pojken har medgett i förhör att han slagit flickan upprepade gånger. Han har även gjort vissa medgivanden gällande våldtäkt..”

Vidare..

”..Pojken uppger att han lämnade platsen när han insåg att hon inte kunde andas. I höjd med den närliggande fotbollsplanen bestämde han sig för att gå tillbaka till brottsplatsen. Då ska flickan ha varit okontaktbar varpå han lämnade platsen igen – och på väg därifrån tog han kontakt med förbipasserande.

Men något i honom fick inte ro. För senare dök han återigen upp vid brottsplatsen i samband med att polisen spärrade av platsen. Omedelbart uppstod misstankar och polisen åkte med pojken hem för ett första samtal. I Polisens PM står det: ”Han upplevs som lugn under hela samtalet..”

Ur dagens DN;

https://www.dn.se/sverige/flicka-mis...-mot-15-aring/

*DN har just nu erbjudande om en gratis prenumeration t.o.m. 13/12 (ingen uppsägningstid), om någon vill läsa hela artikelserien om detta bestialiska dåd.
Citera
2022-10-11, 18:41
Medlem
Poogles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
[b]
”..[b] I höjd med den närliggande fotbollsplanen bestämde han sig för att gå tillbaka till brottsplatsen.
Men något i honom fick inte ro. För senare dök han återigen upp vid brottsplatsen i samband med att polisen spärrade av platsen. Omedelbart uppstod misstankar och polisen åkte med pojken hem för ett första samtal. I Polisens PM står det: ”Han upplevs som lugn under hela samtalet..”

De försöker antyda att han kände ånger, en "inre oro" för hur det gått med flickan, och påskina att han minsann är en lugn pojke. Han kan knappast ha uttryckt sig om en inre oro. Fan, jag blir förtvivlad över medias försök att mildra intrycket av honom.
Citera
2022-10-11, 19:18
Medlem
Poesidamens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magikus
Person med insyn beskriver att flickan tycks kunna göra vissa viljemässiga ljud och hon kan fästa blicken. Thats about it.

Usch detta får mig att må så illa… stackars, stackars flicka😢
Citera
2022-10-11, 19:22
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
” Med löfte om att visa en sparkcykel fick han med sig den nioåriga flickan in i ett skogsparti. Där hittades hon svårt skadad två timmar senare.
I morgon inleds rättegången i Skellefteå tingsrätt mot den tonårspojke som står åtalad för mordförsök och grov våldtäkt mot barn.”

Har följt tråden från början och läst det mesta som skrivits i media, men detta kan jag inte påminna mig ha sett tidigare?
Dvs att han faktiskt medger att han förgripit sig sexuellt på henne.

”.. Pojken har medgett i förhör att han slagit flickan upprepade gånger. Han har även gjort vissa medgivanden gällande våldtäkt..”

Vidare..

”..Pojken uppger att han lämnade platsen när han insåg att hon inte kunde andas. I höjd med den närliggande fotbollsplanen bestämde han sig för att gå tillbaka till brottsplatsen. Då ska flickan ha varit okontaktbar varpå han lämnade platsen igen – och på väg därifrån tog han kontakt med förbipasserande.

Ur dagens DN;

https://www.dn.se/sverige/flicka-mis...-mot-15-aring/

*DN har just nu erbjudande om en gratis prenumeration t.o.m. 13/12 (ingen uppsägningstid), om någon vill läsa hela artikelserien om detta bestialiska dåd.

Han gick väl tillbaka för nästa omgång, det genetiska jävla misstaget till fanstyg.
Citera
2022-10-11, 19:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poogle
De försöker antyda att han kände ånger, en "inre oro" för hur det gått med flickan, och påskina att han minsann är en lugn pojke. Han kan knappast ha uttryckt sig om en inre oro. Fan, jag blir förtvivlad över medias försök att mildra intrycket av honom.

Han kan ha återvänt till brottsplatsen på grund av ett kontrollbehov. Jobbigt att inte veta om flickan är död eller inte. Lättare för honom att ljuga om vittnet inte lever.
Citera
2022-10-11, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Ok att killen har nåt fel i huvet, håller med.
Men har inte alla vålds och/eller sexualbrottslingar+ sadister fel i hjärnan? Det är ju allmänt känt redan,eller hur?
Jag försöker säga att den här minst 15-årige mannen inte ska vara ute i samhället resten av sitt liv.
Tror att vi är överens där men svensk lag förhindrar en rimlig lösning i ett fall som detta. Svensk lag är inte anpassad till dessa vansinnigheter.

Edit: Dessa resonemang och förklaringsmodeller syftar till att minimera straffen i domstolar, varför har jag som vanlig knegare ingen aning om.

Sent svar - Sorry!

"Dessa resonemang och förklaringsmodeller syftar till att minimera straffen" - Nej, inte nödvändigtvis? Kollar du framförallt på sexualsadistiska mord (där dessa delar oftast är ingredienser) så blir det ju i 99 fall av 100 livstids fängelse.

Du får heller inte glömma att det är psykologer och läkare som säger detta i sin forskning (inte jurister!) - och det har ju ingenting med svensk lag, eller minimera straff, att göra!?
Citera
2022-10-11, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han kan ha återvänt till brottsplatsen på grund av ett kontrollbehov. Jobbigt att inte veta om flickan är död eller inte. Lättare för honom att ljuga om vittnet inte lever.

Jag tror snarare att han, om han nu har en intellektuell störning, gick tillbaka på grund av en sorts morbid nyfikenhet, ungefär som när små barn drar av benen på myror bara för att se vad som händer.
Citera
2022-10-11, 22:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Grabben" brydde sig inte det minsta om den lilla flickan.

Citat:
Ursprungligen postat av Poogle

Den här monsterynglingen brydde sig inte ett dyft om den lilla flickan.

Precis som du skriver handlar det om att mildra intrycket av honom. Den "lugne pojke" hade ju också tidigare haft vredesutbrott i hemmet och slagit sönder saker. Den empatilöse ynglingen hade också försökt att ge sig på en vuxen kvinna. Dessbättre misslyckades han med vad han hade i åtanke den gången.
Citera
2022-10-11, 23:15
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Han gick väl tillbaka för nästa omgång, det genetiska jävla misstaget till fanstyg.
Han kanske njöt av situationen och av att se sitt offer igen.
Det händer ju att mördare deltar i skallgång i sökande efter den döde och att pyromaner gärna tittar på brasan som dom själva har tänt på, medans brandmännen försöker släcka.
Senast redigerad av MeggieCleary 2022-10-11 kl. 23:18.
Citera
2022-10-11, 23:35
Medlem
Usch vilket hemskt fall detta är.

Vad fan ska såna as få fortsätta leva för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in