2022-10-04, 14:37
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hoppas på en förändring.

Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
De kan ju ändra reglerna för vilka som ska utvisas efter avtjänat straff/kriminalvård..

Vi får hoppas att så kommer att ske.

Blir en person dömd för mycket grova och allvarliga brott så skall h*n naturligtvis kunna bli utvisad på livstid efter avtjänat straff.
Citera
2022-10-04, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EmilyMayen
Vad skulle en 9-åring göra tycker du som rättfärdigar gärningen ? Har svårt att förstå vad du menar ?
Bild kan du se om du klickar på länken från "samnytt"
Men är du dum på riktigt? Var har jag påstått det hade varit rättfärdigat? Jag frågar om själva gärningen, hade 9 åringen tex kastat sten eller slått honom med ett tillhygge hade det ju varit en grund i brottet.
Men det verkar vara helt oprovocerat vilket gör gärningen ännu VÄRRE. Men du verkar så jävla dum som vantolkar mig såhär. Hejdå.
Citera
2022-10-04, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Ren och skär konspiration. Dessutom handlar just detta fallet om barn. BARN som inte kommer hamna i fängelse. Är det svårt?

Absolut att vissa grupperingar inom ordningdmakt och mediia m. fl konspiirerat om kod 291 och liknande arrangemamg.
Eller försökte du säga att det är en konspirationsteori att hävda att dylika arrangemang förekommer?
Låt mig avslöja en sak du kanske tycker är lite jobbig att höra: Det konspireras från och till hela tiden. I så väl obetydliga sammanhang som i maktens korridorer.
Till och med i den lokala pingisklubben konspireras det ibland. Anrgligen äveni din bekantskapskrets. Det ingår i människans natur att konspirera. Även en del andra flockdjur ägnar åt ibland åt konspirationer inom flocken, om än väldigt simpla sådana med mycket kort tidsperspektiv.
Citera
2022-10-04, 16:39
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Trots att pojken har en intellektuell funktionsnedsättning tycker jag det finns utrymme att döma honom till rättspsykiatrisk vård. Det är häpnadsväckande att vid 15 års överfalla och våldta en 9 åring. Att han under två timmar kontrollerade och plågade sitt offer tyder på en extrem störning och borde kunna gå under rubriken sexualsadist som kan klassas som en psykisk störning. Just pedofil är jag mer tveksam till dock.

Etiopiermonstret bör dömas till döden. Vi bör med omedelbar verkan göra ett undantag i strafflagstiftningen bara för denna gång och återinföra dödsstraff så att det kan appliceras på Etiopiermonstret.
Citera
2022-10-04, 16:47
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Man undrar ju vad han hunnit uppleva under sitt korta liv. Har det kommit fram något om han själv blivit utsatt sexuellt eller misshandlad?

Nej, men det har framkommit att han förstört saker hemma, som telefoner, och slagit mamman. Lite för att nyansera de avskyvärda försöken av föräldrarna att släta över, mamman i alla fall har nog varit under hans toffel. Vad lillasystern kan ha att berätta är inget vi får veta, och jag slipper gärna.

Så vad han har upplevt hemifrån är väl att med våld och hot får man vad man vill. I pappans frånvaro har han varit Lagen.

Den enda gång han fått en uppfostran som haft förutsättningar att nå fram till hans innersta jag, är väl på SIS-hemmet. Kamratfostran är den enda sorts pedagogik som har några som helst förutsättningar att ha framgång i hans fall.
Citera
2022-10-04, 18:50
Medlem
Skaraborg2s avatar
Monstret i Skellefteå är livsfarlig hela sitt liv.

Citat:
Just Eklund ligger väl på gränsen till utvecklingsstörd medans Madsen har hög IQ. Skulle nog vilja klassa Eklund som en reaktiv sexualmördare. Han attackerade slumpmässigt och på impulser. Madsen är mer proaktiv som du skriver, som även la ner stora ansträngningar på att dölja brottet. Vet inte vilken typ som är värst. Resultatet för offret blir ju detsamma.

Den här killen är iaf livsfarlig under lång tid framöver, och behöver därför tvångsvårdas med särskild utskrivningsprövning. Väldigt ovanligt att leva ut dessa fantasier som 15 åring och bör ses som ett bevis för en mycket störd individ. Man undrar ju vad han hunnit uppleva under sitt korta liv. Har det kommit fram något om han själv blivit utsatt sexuellt eller misshandlad?

Jag vill säga att den här ynglingen är livsfarlig livet ut.

Går aldrig att "vårda" en sådan person. Detta är en mycket störd och farlig individ. Detta vidriga monster skulle aldrig mera att släppas ut i frihet utan hospitaliseras med mycket psykofarmaka. Tyvärr kommer detta inte att ske utan om ca två år så kommer han att vara fri och hitta på nya "upptåg".
Citera
2022-10-04, 18:57
Medlem
Monstret måste plockas av banan för gott,finns inte en chans att bota honom. Monstret kommer bli smartare och farligare med åren så man måste ha minutbevakning på Monstret.och det kommer kosta miljoner.
Citera
2022-10-04, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Går aldrig att "vårda" en sådan person. Detta är en mycket störd och farlig individ. Detta vidriga monster skulle aldrig mera att släppas ut i frihet utan hospitaliseras med mycket psykofarmaka. Tyvärr kommer detta inte att ske utan om ca två år så kommer han att vara fri och hitta på nya "upptåg".

Hans unga ålder med en långt ifrån färdigutvecklad hjärna talar iaf för att chanserna ökar för att få ordning på honom. Eftersom vi inte har dödsstraff i Sverige är vi förpliktiga att försöka bota honom.

Jag är tveksam till att han är ute på gatorna om två år. Det han fått utlopp för, är ett tecken på en mycket allvarlig störning som kommer ta lång tid att stävja. Det kommer sannolikt aldrig att säkerställa 0% risk för återfall. Men sluten rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning är det bästa vi kan erbjuda samhället med dagens lagstiftning. Och det är just det jag hoppas han får. Allt annat vore en katastrof.
Citera
2022-10-04, 19:38
Medlem
Homo-fils avatar
https://samnytt.se/skellefteamonstre...med-skosnoren/

Betalartikel på samnytt, "obehagliga detaljer i utredningen".

Har de dokument som vi inte har sett, eller är det bara klick-horande?
Citera
2022-10-04, 19:48
Medlem
Kallamakaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av migge1985
Men är du dum på riktigt? Var har jag påstått det hade varit rättfärdigat? Jag frågar om själva gärningen, hade 9 åringen tex kastat sten eller slått honom med ett tillhygge hade det ju varit en grund i brottet.
Men det verkar vara helt oprovocerat vilket gör gärningen ännu VÄRRE. Men du verkar så jävla dum som vantolkar mig såhär. Hejdå.

Så du menar att om jag kastar en sten mot en människa så får jag skylla mig själv om jag blir grovt våldtagen, svårt misshandlat och strypt till nästan döds.

Det är ju DU som är dum i huvudet här.
Citera
2022-10-04, 19:56
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Ja risken att han skadar/mördar någon i framtiden är nog mycket stor. Lite svinn får vi räkna med tänker väl de som anser att dylika människor ska få flera chanser. Även fast det blir på bekostnad av andra, oskyldiga och skötsamma.
Citera
2022-10-04, 20:31
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hoppas på något helt annat.

Citat:
]Hans unga ålder med en långt ifrån färdigutvecklad hjärna talar iaf för att chanserna ökar för att få ordning på honom.[/b] Eftersom vi inte har dödsstraff i Sverige är vi förpliktiga att försöka bota honom.

Jag är tveksam till att han är ute på gatorna om två år. Det han fått utlopp för, är ett tecken på en mycket allvarlig störning som kommer ta lång tid att stävja. Det kommer sannolikt aldrig att säkerställa 0% risk för återfall. Men sluten rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning är det bästa vi kan erbjuda samhället med dagens lagstiftning. Och det är just det jag hoppas han får. Allt annat vore en katastrof.

Jaså du tror det.

Det gör definitivt inte jag. Hur långt hans hjärna har utvecklats i en ålder av i a f 15 år är jag osäker på. Fast jag nog är det en hel del. Dessutom har han låg IQ och ligger på ca en 9 årings nivå. Är en person så här farlig redan i den här åldern så kommer det inte att finnas någon "vård" som kommer att bota honom.

Vad jag hoppas på är att han hålls inlåst inom psykvårdens hank och stör så att han inte kommer i kontakt med flickor/kvinnor ute i friheten livet ut. Så kommer dock inte att ske tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in