2022-10-02, 22:43
Medlem
Skaraborg2s avatar
Skulle bli förvånad.

Citat:
Ursprungligen postat av hecules
Någon som vet om åklagaren yrkar på utvisning?

För jag personligen hoppas att fanskapet blir utvisad med hela familjen. För redan nu har man bevis att djuret inte är normalt funtat och kommer inte kunna försörja sig som civiliserat folk gör och blir ytterligare en parasit på samhället.

Hur har det gått för flickan?

Det vet jag inte men skulle bli förvånad ifall åklagaren skulle yrka på utvisning.
Citera
2022-10-02, 22:47
Medlem
Citat:

Han är neger och måste behållas inom landet. Det är allt som räknas i Sverige.

Men skötsamma barn, handikappade, även läst om svårt sjuka osv från östeuropa som lärt sig perfekt svenska, ja dom ska utvisas.
Citera
2022-10-02, 23:27
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:

För jag personligen hoppas att fanskapet blir utvisad med hela familjen. För redan nu har man bevis att djuret inte är normalt funtat och kommer inte kunna försörja sig som civiliserat folk gör och blir ytterligare en parasit på samhället.

Etiopiermonstret ska ingenstans...
Citera
2022-10-03, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det vet jag inte men skulle bli förvånad ifall åklagaren skulle yrka på utvisning.

Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Han är neger och måste behållas inom landet. Det är allt som räknas i Sverige.

Men skötsamma barn, handikappade, även läst om svårt sjuka osv från östeuropa som lärt sig perfekt svenska, ja dom ska utvisas.

Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Etiopiermonstret ska ingenstans...

Har föräldrarna inget att säga till om?

Om det skulle vara min unge eller nära släkting och få höra att åklagaren ej yrkar på utvisning så skulle den åklagare få höra ett och annat.
Citera
2022-10-03, 04:23
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Jag förstod det som att det gick mer än 1 vecka efter GM blev känd, tills SÄPO tog honom i skydd.
Har jag missförstått tidslinjen?

Kommer inte ihåg exakt. Men efter den otroligt hatiska stämningen i Skellefteå efter vi identifierade honom, och pratet om prissumman 50k på darknet till den som klippte negern, så blev det väldigt tomt i lägenheten...
Citera
2022-10-03, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Vi har ju folk i det här landet som varit äldre än honom och som inte varit efterblivna, som har mördat och utfört brutalt våld för att sedan släppas ut och efter ett tag gjort om samma sak.

Tänker på den där storväxte Martin Jonsson som slog ihjäl sin tjej Ulla. Han hade tidigare dödat en person genom grovt våld, har även för mig att han gjorde någon hjärnskadad genom grovt våld. Detta var när han var ungdom vill jag minnas.

Sedan lät de honom dränga runt på gatorna och sedan slog han sönder Ulla. Undra om vi får se något liknande här??
Förfärliga händelser!
Var är denne M*rtin J*nss*n idag?

On topic
Hur vet en att denne 15-årige gm inte är ute på permission, obevakad, med kompisar i någon storstad, t ex Stockholm, där han kan gå runt anonymt?
Kan vi lita på att han hålls inlåst? Bevakad dygnet runt? Tvångsmedicinerad?
Vart flyttas sådana mgm när hot förekommer?
Citera
2022-10-03, 05:57
Medlem
provinsen-taiwans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Kommer inte ihåg exakt. Men efter den otroligt hatiska stämningen i Skellefteå efter vi identifierade honom, och pratet om prissumman 50k på darknet till den som klippte negern, så blev det väldigt tomt i lägenheten...

Tror nog att negern kommer att klippas helt gratis om och när han väl är ute. Folk kommer att vänta, folk kommer inte att glömma, folk kommer att vilja ställa saker och ting till rätta.
Citera
2022-10-03, 06:07
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av provinsen-taiwan
Tror nog att negern kommer att klippas helt gratis om och när han väl är ute. Folk kommer att vänta, folk kommer inte att glömma, folk kommer att vilja ställa saker och ting till rätta.

Finns det exempel på ett enda fall av det du påstår? Pundare och ortenbabbar undantagna.

Jag kan tänka mig att familjens lägenhet kan komma att utsättas för sabotage. Men troligtvis flyttas familjen och på den nya orten är inte känslorna lika heta.

Jag vill se ett straff som avtjänas i Sverige och därefter utvisning till familjen som redan förmåtts återvandra till Etiopien.

Varför fick de ens uppehållstillstånd i Sverige? Vad skulle hända om de skickades tillbaka? Låter som överdrifter och kanske ren lögn som fick dem att stanna i Sverige/Italien.
Citera
2022-10-03, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Finns det exempel på ett enda fall av det du påstår? Pundare och ortenbabbar undantagna.

Jag vill se ett straff som avtjänas i Sverige och därefter utvisning till familjen som redan förmåtts återvandra till Etiopien.

Varför fick de ens uppehållstillstånd i Sverige? Vad skulle hända om de skickades tillbaka? .

Nä inget kommer hända med denna heller, han är ute om 2-3 år förmodligen med ny identitet vilket även övriga i familjen lär få innan dom hamnar på nya orten. En ort med många landsmän kanske?

Självklart skulle gm med familj utvisas direkt efter avtjänat straff men verkar inte ske i de här fallet, förmodligen för att gm va barn/under 15 år då dom kom till Sverige vilket inte jag tycker borde spelas någon roll.

Alla som kommer hit har en historia sen finns folk här som kan hjälpa till att bättra på historien för att få stanna, men som du säger så verkar det helt klart va svårare att få stanna om personen är skötsam och lär sig språket och skaffar jobb än då de gäller kriminellt pack.
Citera
2022-10-03, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Förfärliga händelser!
Var är denne M*rtin J*nss*n idag?

On topic
Hur vet en att denne 15-årige gm inte är ute på permission, obevakad, med kompisar i någon storstad, t ex Stockholm, där han kan gå runt anonymt?
Kan vi lita på att han hålls inlåst? Bevakad dygnet runt? Tvångsmedicinerad?
Vart flyttas sådana mgm när hot förekommer?

Det vart just det, han förflyttades coh levde flera månader i en annan svensk stad, jag åkte på varningar då jag skrev platsen, men det är samma stad som kallas nordens v*nedig. Han har skötare med sig 24/7 (ännu en ekonomisk vinst för sverige med lyckosökare från söder)

nej, du kan inte lita på detta, däremot nu när han kommer att dömmas så hamnar han på statens institutionsstyrelse och där har de vårdare hela tiden, sedan när han blir äldre är oddsen mkt goda att det blir rättspsyk och aldrig mer ut i samhället. Det finns oväntat många sådana på Statens instiutionsstyrelse. Dock, en brasklapp- detta är Sverige och därmed inte förvånande om han ändå släpps ut. Detta är en mycket farlig kille, och det är en mkt storväxt kille, troligen mer 18 än 15
Citera
2022-10-03, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd

Jag kan tänka mig att familjens lägenhet kan komma att utsättas för sabotage. Men troligtvis flyttas familjen och på den nya orten är inte känslorna lika heta.

Varför fick de ens uppehållstillstånd i Sverige? Vad skulle hända om de skickades tillbaka? Låter som överdrifter och kanske ren lögn som fick dem att stanna i Sverige/Italien.

tyvärr händer nog ingenting, det är svenskar och sverige
en vuxen kille överföll och ströp en tjej i trollhättan, killens sperma hittades på tjejen. tjejen på ca 9-10 år klarade sig mirakulöst. I rätten drog killen förklaringen att han brukade gå runt och runka i skogen, så troligen hade tjejen kommit på något kladd han lämnat efter sig. Rätten köper detta och släpper honom fri.

senast jag hörde så bodde han kvar i samma område som dådet inträffade, han är vän med en annan våldtäksman så vad de två gör ihop hoppas jag polisen noga kollar upp.

platsen är skogshöjden i Trollhättan, tror det finns tråd här om det
Citera
2022-10-03, 08:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Han är under arton år - så nej, någon utvisning blir det inte.

Citat:
Har föräldrarna inget att säga till om?

Om det skulle vara min unge eller nära släkting och få höra att åklagaren ej yrkar på utvisning så skulle den åklagare få höra ett och annat.
Nej, föräldrarna har inget att säga till om vare sig när det gäller brottsrubricering, vilket straff som yrkas eller om åklagaren skall yrka utvisning eller inte.

De äger däremot skadeståndsmålet - eftersom den delen är ett civilmål - och kan givetvis yrka vilken summa de vill. Vad de får kan de däremot inte påverka - eftersom det utgår från praxis - men yrkar de på inget får de inget, yrkar de på högt belopp kan de få lägre, de kan aldrig få mer än de begärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in