Citat:
Ursprungligen postat av
FlygerIGolfR
49 minuter efter skottlossningen greps dem. Ni som är insatta, hur är det möjligt? Hur kunde GMs inte komma undan och gömma sig? Jag fattar inte hur de torskar i dessa fall, berätta ni som vet.
Hela biskopsgården sammantaget är inte särskilt stort till ytan, egentligen. Och omgivet av villaområden och skog som agerar lite som murar. Nästan omöjligt att bibehålla någon anonymitet som kriminell där någon längre tid. Polisen vet troligtvis precis allt om alla skurkar i biskop. Vad de heter, var de bor, vilka de umgås med, vilka bilar och moppar de kör...
Bodde GM på Baltzersgatan blir det nästan lite komiskt. Det är inte direkt något ghetto längre, om man säger så, och insynen är total.
Man skulle nästan kunna tro att mordet var ett bondeoffer, alltså att GM visste att de skulle bli tagna av polisen men utförde dådet ändå.
Kriget mellan norra och södra biskopsgården måste för övrigt vara lite som att slåss i en telefonkiosk. Det är pyttesmå områden vi pratar om, om man ska dela biskop på mitten. Norra har väl kanske ett litet övertag för att det är mer homogent blattefierat där (bor knappt en svensk i större delen av gårdarna i länsmansgården), och för att det är sämre insyn från utsidan på många av gårdarna.
Husen med stora inslutna innergårdar längsmed svarte mosse är ju allmänt kända för att vara som hämtade ur The Wire, exempelvis. Kan föreställa mig att det är rena Mogadishu där kvällstid, framförallt så här på sommaren. Ett av ett litet fåtal områden på Hisingen jag inte rör mig i under några som helst omständigheter, om jag kan undvika det.