Jag vill minnas att på Efterlyst tidigare i år när de visade inslag om Louise försvinnande så visades även en video från *oklart tillfälle strax innan* när hon var vid en bankomat för att ta ut pengar. Bakom henne såg man en kille stå och vänta, tydligt att han var i sällskap enligt mig. Louise gick med huvudet neråt, svartklädd och med ansiktsmask.
En annan sak är att narkotikan som Pontus och Viktor hade i Louise hus, var troligtvis beställt ifrån någon man i Spanien som de sedan hade en större skuld till. Denna skuld behövde betalas och man kan i fupen om det pågående rättsaken läsa wickr konversationer mellan hela detta gänget + spanien-killarna som är minst sagt intressant.
(Intressant spår från Stefan S tidigare inlägg i länken angående Jonathan brolins tidigare åtal, kan Jhonny vara kontakten i Spanien? Kanske för långsökt?)
Av FUP framgår tydligt att den som ligger bakom narkotikahandeln är Jhonny Sjödahl Malm, även känd som "Bäver". Han befinner sig dock i Spanien sedan en tid tillbaka.
Mer intressant dock är att Jhonny Sjödahl Malm var den person langaren Camilo Osario skulle träffa den 5 oktober 2017. Efter att han gått för att träffa Jhonny nämnda kväll är han spårlöst försvunnen och misstänks vara mördad. En tid efter det flyttade Jhonny Sjödahl Malm till Spanien och vi vet nu vad han håller på med där
Det pratas där om att de behöver få in pengar till skulden. Det pratas bland annat om att man kan sälja Izabella som hora, och att man skulle ta lån på Louise. Hon tvingades skaffa uc och bankid som hon delade med dessa, för att ta ett större lån. Om detta lån togs innan hon försvann är svårt att veta. Troligtvis är detta pågående medan hon är kidnappad av Pontus och Viktor precis innan hon försvann.
Ytterligare intressant är att Simon, Louise dåvarande pojkvän, i sina förhör inte till en början vill erkänna att han och Louise hade ett förhållande. Han nämner henne knappt vid namn och verkar inte vilja prata om henne.
Finns mycket intressant fakta i detta fall, något som var nytt för mig var att Viktor hade tilldelats misstanke för Louise försvinnande.
Sjuka människor, stackars alla människor som råkat hamna i deras väg.
Senast redigerad av DEMONOMICON 2022-07-07 kl. 19:13.
Saknar Lollan så sjukt mycket, hon förtjänade bättre än vad som nu hände. Önskar jag visste mer om situationen när allt var igång, hade nog kunnat förändra utgången i såna fall. Men så är det kanske med allt. Oavsett är det galet tragiskt
Kände du henne?
Beklagar isåfall. Hur var hon? Hur kom det sig att hon hamnade i detta umgänge? Vad tror du har hänt med henne?
Jag vill minnas att på Efterlyst tidigare i år när de visade inslag om Louise försvinnande så visades även en video från *oklart tillfälle strax innan* när hon var vid en bankomat för att ta ut pengar. Bakom henne såg man en kille stå och vänta, tydligt att han var i sällskap enligt mig. Louise gick med huvudet neråt, svartklädd och med ansiktsmask.
En annan sak är att narkotikan som Pontus och Viktor hade i Louise hus, var troligtvis beställt ifrån någon man i Spanien som de sedan hade en större skuld till. Denna skuld behövde betalas och man kan i fupen om det pågående rättsaken läsa wickr konversationer mellan hela detta gänget + spanien-killarna som är minst sagt intressant.
(Intressant spår från Stefan S tidigare inlägg i länken angående Jonathan brolins tidigare åtal, kan Jhonny vara kontakten i Spanien? Kanske för långsökt?)
Av FUP framgår tydligt att den som ligger bakom narkotikahandeln är Jhonny Sjödahl Malm, även känd som "Bäver". Han befinner sig dock i Spanien sedan en tid tillbaka.
Mer intressant dock är att Jhonny Sjödahl Malm var den person langaren Camilo Osario skulle träffa den 5 oktober 2017. Efter att han gått för att träffa Jhonny nämnda kväll är han spårlöst försvunnen och misstänks vara mördad. En tid efter det flyttade Jhonny Sjödahl Malm till Spanien och vi vet nu vad han håller på med där
Det pratas där om att de behöver få in pengar till skulden. Det pratas bland annat om att man kan sälja Izabella som hora, och att man skulle ta lån på Louise. Hon tvingades skaffa uc och bankid som hon delade med dessa, för att ta ett större lån. Om detta lån togs innan hon försvann är svårt att veta. Troligtvis är detta pågående medan hon är kidnappad av Pontus och Viktor precis innan hon försvann.
Ytterligare intressant är att Simon, Louise dåvarande pojkvän, i sina förhör inte till en början vill erkänna att han och Louise hade ett förhållande. Han nämner henne knappt vid namn och verkar inte vilja prata om henne.
Finns mycket intressant fakta i detta fall, något som var nytt för mig var att Viktor hade tilldelats misstanke för Louise försvinnande.
Sjuka människor, stackars alla människor som råkat hamna i deras väg.
Nej, du har helt rätt. Det är Jhonny Sjödahl de är skyldiga pengar; den person som kallar sig Trex10 i konversationerna.
Enligt @nnabell är Unknown Jhonny. Men han kan ju ha fler wickr alias. Trex skulle kunna va R0cc0 Karlss0n. Obekräftad uppgift så ta det för vad det är.
Mycket intressant! Tack så mycket för detta Stefan. Undrar varför gammelmedia inte tagit upp detta? Låter som en rå film. Verkar verkligen vara ett par sociopater och lärljungar i denna konstellation
Enligt @nnabell är Unknown Jhonny. Men han kan ju ha fler wickr alias. Trex skulle kunna va R0cc0 Karlss0n. Obekräftad uppgift så ta det för vad det är.
I FUP står bland annat:
Citat:
De andra två gruppchattarna Cash grupp och Stash gruppen avhandlar hur deltagarna ska rapportera vinsten från narkotikaförsäljningen och hur pengarna ska hämtas från olika platser. Gemensamt för alla grupper är att användaren Trex10 (Jhonny Sjödahl) är med i samtliga grupper.
Citat:
I en konversation med Wickr Me kontakten Trex10 (Jhonny Malm Sjödahl)
Citat:
I chattapplikationen Wickr har Kamal en kontakt/användare med alias trex10. Användaren av trex10 har identifierats till Jhonny Sjödahl
Ja, jag såg precis när jag läste fupen angående Jonathan B m.fl att även de hade kontakt med en Trex..
Allt detta kring Lollans försvinnande verkar vara en total soppa och en rejäl härva med väldigt många personer inblandade. 😳
Ja, jag såg precis när jag läste fupen angående Jonathan B m.fl att även de hade kontakt med en Trex..
Allt detta kring Lollans försvinnande verkar vara en total soppa och en rejäl härva med väldigt många personer inblandade. 😳
Ja, det är en väldigt intrikat och obehaglig härva. Ytterligare en obehaglig aspekt är att Camilo Osario skulle träffa Jhonny Sjödahl Malm den 5 oktober 2017 och har varit spårlöst försvunnen sedan dess...
En mycket bra trådstart och sammanfattning. Extremt obehagliga individer. Verkligen något av det värsta som finns i samhället.
Hade missat Egil-fallet och var ju riktigt obehaglig läsning endast detta. Och svenska statens obefintliga förmåga att skydda människor eller utdela rättvisa straff kom verkligen tydligt fram.
Vilket är sambandet mellan offren som torterades och gänget? Var det någon frågan om individer som själva lever på skuggsidan i samhället, eller lätta offer för dessa vidriga sadister?
Finns det dessutom någon annanstans online någon som håller grepp om alla dessa fall kors och tvärs? Känns ju som om någon översikt med linkar mellan gärningsmän och brottsfall skulle behövas för att man skulle få någon helhetsbild av hur mycket skada dessa individer varit involverade i och hur farliga de är för andra människor.
Håller med en föregående skribent om att sådana här oskäliga odjur gör att man önskar dödsfall var ett gångbart straff vid dylikt grymma och hänsynslösa brott. Fullkomligt meningslösa individer - Viktor Edlund, Pontus Brolin och Simon Nerman.
Finns det några bilder på vederbörande?
Det finns flera bilder på dem i FUP.
Citat:
Ursprungligen postat av InteNy
Mycket intressant! Tack så mycket för detta Stefan. Undrar varför gammelmedia inte tagit upp detta? Låter som en rå film. Verkar verkligen vara ett par sociopater och lärljungar i denna konstellation
Varsågod! Jag misstänker att gammelmedia kommer ta upp saken när de väl fått upp ögonen för den här tråden. De känner förmodligen helt enkelt inte till alla detaljer i denna morbida och bisarra berättelse.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!