2022-07-08, 00:23
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejmedpondus
Vi importerar polacker och annat folk som gör det utan att tillge arbetslösa socialbidragstagare det direkt

Vi kan skippa att ta hit alla polacker och thailändare för att göra dessa skitjobb så skickar vi dit våra invandrare istället.
Citera
2022-07-08, 00:23
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jo men det är ju idiotiskt att folk från polen heller thailand ska komma hit och göra jobbet när vi har massor av arbetslösa som säkerligen kan klara av det de också.

Jag har en kompis från thailand han har varit i polen och jobbat är det så du menar
Citera
2022-07-08, 00:24
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gratrunkarn
Jag har en kompis från thailand han har varit i polen och jobbat är det så du menar

Nej, vi låter våra afghaner och somalier plocka bären och svamparna.
Citera
2022-07-08, 00:25
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Jasså.
Så vad skulle du själva använda en kriminell somalier till eller afghan?
Sedelärande historia;
https://www.mitti.se/nyheter/kallade...lmskh!7339239/
Somalier, afghner, araber, muslimer. Vad ska man göra med dem? Det är den stora integrationsfrågan.

De duger inte till nåt egentligen i ett svenskt högpresteranande tillitsfullt samhälle.

De är omöjliga. Även om de ville tar man långt hellre en filippin eller en gambian.

Kvinnorna funkar nog.

Men vari helvete får du något av somalier, afghner, araber?
Citera
2022-07-08, 00:28
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:
Nej, vi låter våra afghaner och somalier plocka bären och svamparna.

jag plockar bara bär själv men ibland är det många andra som vill plocka bär mitt bästa tips är att inte berätta för dem var man hittar bästa bär gillar inte lingon dem är för sura en kompis är somalier han är snäll men äter hela tiden bären när han plockar han säger att det är bra för priset tjänar bättre på dem då i försäljning har han fel
Citera
2022-07-08, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Somalier, afghner, araber, muslimer. Vad ska man göra med dem? Det är den stora integrationsfrågan.

De duger inte till nåt egentligen i ett svenskt högpresteranande tillitsfullt samhälle.

De är omöjliga. Även om de ville tar man långt hellre en filippinamer eller gambian.

Kvinnorna funkar nog.

Men vari helvete får du något av somalier, afghner, araber?

Dom skulle kanske kunna sy kläder städ jobb bärplockning hushållare diskare skräpplockare fabrik lägga stenar till bygg eller något plus svensk dressyr i uppförande och svensk kultur och bort med socialbidrag så får dom sedan välja om dom vill bli arbetare eller åka tillbaka. Dessa jobb skall vara minst typ 12000kr så människor har chans att växa och skapa sig ett meningsfullt liv och interageras med Sverige påriktigt även i underklass /mellanklass
Citera
2022-07-08, 00:31
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
jag plockar bara bär själv men ibland är det många andra som vill plocka bär mitt bästa tips är att inte berätta för dem var man hittar bästa bär gillar inte lingon dem är för sura en kompis är somalier han är snäll men äter hela tiden bären när han plockar han säger att det är bra för priset tjänar bättre på dem då i försäljning har han fel

Har du hört talas om punkter och styckeindelning?

Jag plockar själv svamp och mer och mer thailändare är ute i mina skogar och plockar.
Citera
2022-07-08, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UncleBenssnopp
Nu kommer många bidragstagare att sjukskriva sig för psykisk ohälsa,vilket jag tycker att dom ska göra ingen hit precis att buntas ihop med en massa konstiga människor i nån meningslös sysselsättning,USCH!!

Inte roligt för vården att få in en massa nya "halta och lytta" bland alla andra fakepatienter som finns.

Blir ju ännu mindre resurser åt de inte inbillade och äkta sjuka.
Citera
2022-07-08, 00:35
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:
Har du hört talas om punkter och styckeindelning?

Jag plockar själv svamp och mer och mer thailändare är ute i mina skogar och plockar.

tack kompis vi kan plocka svamp sen ihop och se till att vi får bra svamp så inte dem kan ta dem bästa svamparna och skäla från vår natur vi kan plocka mer än dem då blir de svårt för dem att tjäna alla pengar dem tar från oss nu jag är också arg på detta nu måste det till ändring i kommunen
Citera
2022-07-08, 00:37
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Alla MENA får 10000 i lägenhet varje månad det vet man om man söker på nätet

Nej de får inga pengar till hyra om de bor tillsammans och har etableringsbidrag.

Hos soc får de de pengarna lägenheten kostar. Inte en fast avgift. Precis som andra.

Och kan du lova att vi fixar en lägenhet från soc för 10 000 i morgon istället för att hon bor gratis hos mig? Bryr sig soc så mycket eller kanske det du läser inte stämmer med det vi upplever?
Citera
2022-07-08, 00:37
Medlem
Men alltså vadå ? De extremt få månader vid 20 års åldern när jag faktiskt behövde ha socialbidrag i typ två månader eller dylikt så var de då en jävla massa krav för att ens få hyra, man skulle söka 40 jobb fast det inte fanns, man skulle gå tolv arbetsförmedlingskurser och dylikt fast man redan hade gått dom osv.

Sen fanns ju självklart de där "Vi har gett upp" människorna som bara kunde knalla in och få sina bidrag utan MINSTA krav på nånting, knarkare, arbetsskygga, samhällsparasiter osv.

Nu har dom kommit på att dessa parasiter och diverse otyg till människor ska faktiskt BEHÖVA göra någonting för sin peng varje månad, jag har gått länge jag förbannad över att jag ska sitta o skatta iväg pengar till det här packet som aldrig nånsin har ett krav på sig, allt handlar om behandlas efter hur dom ser på din framtid och liv, är du pest så skiter dom i
Citera
2022-07-08, 00:40
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Nej de får inga pengar till hyra om de bor tillsammans och har etableringsbidrag.

Hos soc får de de pengarna lägenheten kostar. Inte en fast avgift. Precis som andra.

Och kan du lova att vi fixar en lägenhet från soc för 10 000 i morgon istället för att hon bor gratis hos mig? Bryr sig soc så mycket eller kanske det du läser inte stämmer med det vi upplever?

soc är pk alla mena får pengar från S på sveavägen hörde det på youtube idag alla ska få lägenhet betalt många vet men ingen av dem i S vågar berätta men jag har hört det från min kompis han har bra koll och kan söka fram artiklar på datan som inte S vill att man ska se varför försvarar du sveavägen är du valboskap
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in