2022-07-06, 18:49
Medlem
Jagarmiljonernas avatar
OBS: DETTA KOMMER JAG EJ GÖRA OCH JAG UPPMANAR INGEN TILL ATT GÖRA DET

Hej, jag drömde en väldigt konstig dröm inatt, drömde om att jag sålde ”droger” som egentligen var placebo, till exempel alvedon. Är en drömtydare, och av ren nyfikenhet undrar jag om detta faktiskt hade kunnat funka i verkligheten, dvs att man utger sig för att sälja droger, men ger alvedon eller liknande för att ge en placeboeffekt.

Citera
2022-07-06, 18:54
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarmiljonerna

Hej, jag drömde en väldigt konstig dröm inatt, drömde om att jag sålde ”droger” som egentligen var placebo, till exempel alvedon. Är en drömtydare, och av ren nyfikenhet undrar jag om detta faktiskt hade kunnat funka i verkligheten, dvs att man utger sig för att sälja droger, men ger alvedon eller liknande för att ge en placeboeffekt.

Det förekommer väl hela tiden att människor försöker blåsa varandra?
Sen blir man ju ovän med många om man ständigt lurar andra, så riskerna är uppenbara.

(Tydlig disclaimer btw)
Citera
2022-07-06, 19:16
Medlem
XaoqcHs avatar
Att sälja fejkdroger är risky business; pundare är inte direkt kända för sitt lugn och tålamod.
Nej, ska du försöka lura på folk placebo så får du ge dig in på naturläkemedel och kosttillskott. Du kan bokstavligen sälja urin till de troende och de kommer att vara tacksamma för möjligheten.
Citera
2022-07-06, 22:15
Medlem
Där är du tvåa på bollen, homeopatin har sålt placebo i årtionden.
Citera
2022-07-06, 22:25
Medlem
funktioners avatar
Folk vet vad de är ute efter och kommer märka om du försöker kränga Alvedon till dem
Citera
2022-07-06, 22:53
Medlem
Det kommer ju inte bli någon placeboeffekt om du sålt någon alvedon istället för amfetamin t ex.
Citera
2022-07-06, 23:16
Medlem
Tror jag knappast, så blåsta är inte drogbrukare. Möjligtvis kan du lura i en snorunge att det är alkohol i en dryck men knappast att något är en illegal drog till vuxna människor.
Citera
2022-07-07, 00:56
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Känner en kille som berättade för mig att han brukade sälja alvedon till fjortisar och lura dem att det var subutex. Han brukade fila lite i tabletten så att den fick form som en sub. Enligt han så var det så gick det jättebra och fjortisarna ville ofta att han skulle fixa åt dem. De hade väl aldrig testat någon dro tidigare och placebon gav dem rus.
Citera
2022-07-08, 14:07
Medlem
Akvavitaes avatar
Det där är ju idéer man får om man är desperat men du verkar ju godhjärtat tro på din idé. Placebo funkar inte lika bra som knark och det kommer sluta med att du får dåligt rykte och eventuellt får spö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in