2022-07-06, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Tycker inte att något med MGMs klädsel och tillbehör signalerar pundare.

Snarare i så fall en jeppe i jobbmundering - typ snickare, en frilufts- eller vildmarks-människa, eller en combatklädd politiskt eller religiöst motiverad fotsoldat.

Kniven av moraknivmodell ser mer ut som en taktisk historia snarare än ett arbetsverktyg.

Arbetshandskarna är det svårt för en amatör att uttala sig om, men de är militärgröna och känns också mer som vildmarksutrustning snarare än jobbklädsel. Utöver det en tändare, en knivslida i svart plast, mobil med svart läderfodral samt ganska använda kängor som i mina ögon ser ut att vara lämpade för att traska i vildmark. Högra sulan är vid hälpartiet tydligt snedsliten. MGM har en ovanlig, haltande eller släpande, gång?

Om detta var allt mannen hade på sig så tycker jag det mesta talar för att han var rustad för att gå ut och kniva någon. Klart dumt att ta med mobilen om hans plan var att komma undan anonymt, men det kanske bara tyder på att han inte var så värst smart.

Bild på MGMs kvarlämnade saker: https://images.aftonbladet-cdn.se/v2...=1900&4031e6f9
Din länk leder ingenstans.
Citera
Medlem
Tuors avatar
Konstigt att vi inte vet mer om BO?

När vi får veta vem BO är så borde det gå väldigt snabbt att lista ut motiv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnizzan
Jag var ca 30m från när detta skedde. Hann höra skrik, folk som hoppade över staketet från uteserveringen och den misstänkte mannen. Trodde först han höll i en pistol men såg sen att det var en kniv precis innan han blev tacklad in i väggen. Såg hyfsat ovårdad ut och skäggig.

Hoppas kvinnan är ok. Otäckt var det och det var blodigt..

Fick du uppfattning att det var BO kvinnan som skrek eller vittnen närmare händelsen?
Citera
2022-07-06, 18:32
Medlem
skoputss avatar
Polisen kan inte svara på om kvinnan är politiker eller om attacken har politisk koppling.
03.10 omnämns dådet i Rapport (1 minut och 30 sekunder) https://www.svtplay.se/video/3560238...185&id=e3pdW3R
Citera
2022-07-06, 18:32
Medlem
Tycker vi får veta väldigt lite om GM? Hade inte förvånat mig om identiteten till och med var sekretessmärkt under häktningsframställan.
Citera
2022-07-06, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Tycker inte att något med MGMs klädsel och tillbehör signalerar pundare.

Snarare i så fall en jeppe i jobbmundering - typ snickare, en frilufts- eller vildmarks-människa, eller en combatklädd politiskt eller religiöst motiverad fotsoldat.

Kniven av moraknivmodell ser mer ut som en taktisk historia snarare än ett arbetsverktyg.

Arbetshandskarna är det svårt för en amatör att uttala sig om, men de är militärgröna och känns också mer som vildmarksutrustning snarare än jobbklädsel. Utöver det en tändare, en knivslida i svart plast, mobil med svart läderfodral samt ganska använda kängor som i mina ögon ser ut att vara lämpade för att traska i vildmark. Högra sulan är vid hälpartiet tydligt snedsliten. MGM har en ovanlig, haltande eller släpande, gång?

Om detta var allt mannen hade på sig så tycker jag det mesta talar för att han var rustad för att gå ut och kniva någon. Klart dumt att ta med mobilen om hans plan var att komma undan anonymt, men det kanske bara tyder på att han inte var så värst smart.

Bild på MGMs kvarlämnade saker: https://images.aftonbladet-cdn.se/v2...=1900&4031e6f9

Jag tycker helt tvärt om. Han har ju inga nya kläder direkt så han kan mycket väl vara pundare.

Många missbrukare brukar gå runt i arbetskläder, ibland varslarkläder så att det ser ut att dom ”jobbar” när dom är ute på stan.

Det där med att du analyserar skosulan gav mig ett skratt.
Citera
2022-07-06, 18:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag är ledsen, men du tycks ha fel.

Du påstår;

Mitt fetade.

Jag hävdar att det är Ekots reporter som pratar om mord i någon sändning, inte någon polis .

Ok, då har jag missuppfattat. Men reportern sa iallafall mord och inget annat.
Citera
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Konstigt att vi inte vet mer om BO?

När vi får veta vem BO är så borde det gå väldigt snabbt att lista ut motiv.

Dom vill låta Annie hålla sitt tal först, klockan 19, som kommer att ha rekordpublik eftersom alla undrar vad som hänt. I natt smygs det ut att gärningsmannen är från "deras egen sida".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Din länk leder ingenstans.
Hoppsan. Det är tredje bilden i ABs artikel: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...mannen-i-visby
Citera
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Kan det vara medlemmar från stram kurs?
Eftersom jag inte vet om du menar som offer eller gärningsman, så väljer jag att kommentera båda.

Som gärningsman. Glöm det. Partiledaren Rasmus Paludan är på ön med några anhängare till. Av dem som jag känt igen från deras upplagda videoklipp så är det tre-fyra utöver Rasmus Paludan själv. Och de tar bestämt avstånd från våld.

Som offer: Jag tror bestämt att om de varit någon av Stram Kursar:na som blivit skuren så hade de andra medlemmarna rätt snabbt kunnat hjälpa polisen att identifiera offret. Dessutom hade det förmodligen dykt upp rätt kvickt i medierna också.
Citera
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Försäga sig, varför skulle det vara hemligt att kvinnan avlidit?

Polisen har såvitt jag känner till inte sagt annat än mordförsök.

För att de inte fått tag i anhöriga? Tycker inte du också att det är märkligt att inget sägs om ungefärlig ålder på kvinnan? Brukar vara legio.
Citera
2022-07-06, 18:35
Bannlyst
Kommer Annie Lööf hålla sitt tal nu 19:00?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in