Citat:
Ursprungligen postat av
t00
Kommer domen att verklagas av klagaren? Hovrtten ndrar domar titt som ttt, antingen sm ndringar eller hela domen.
r en hgt uppsatt tjnsteman inom psykiatrisamordningsvrlden s pass hgt tjnsteman att det kan skada Sverige vid attentat mot sdan? Tingsrtten har svarat nej p den frgan, men tror ni hovrtten gr annan bedmning? Vilka kategorier av personkrets ingr i "allvarligt skada riket"? Uppenbarligen partiledare d, men frutom dessa?
Jag hoppas domen prvas.
Speciellt utifrn det
sammanhang hon mrdas i och utifrn allt som framkommer i frhr dr han erknner "samhllsstrtande dd i Almedalsveckan" - dvs svarar jakande och frklarar vad han menar.
Att han hade attackerat "hela svenska folket" och "dess representanter" och vidare att han sger att "jag hade bara de vapen jag hade och jag hade frskt med ngot strre om jag hade haft ngra andra vapen."
Sistnmnda som svar p anteckningen:
"I'm targeting the whole Swedish people here, other then some of their victims, and if I had a
carbine I would have used it in storming this city, (..)"
Nr han skriver om masskjutaren Martin Bryant framkommer det vldigt tydligt IMO.
Dagboksbladet r skrivet 7 juli 2022 och han lgger upp bilder p Bryant, typ som nt varsel.
Han tycks identifiera sig med honom som "sick lost boys, abandoned."
Mjligen fr att han var socialt inkompetent och ocks hade Aspergers.
De hr jvla sjuka ideerna kom inte ver en natt men uppenbart var han begrnsad av bde livvakter, utbud vapenarsenal och att han verkar bekymrad ver platsen, dvs att upptckas.
" T- Ja att genomfra ngon form av terrordd.
F- Minns du hur lngt tillbaka du har haft de tankarna?
T- Som jag har sagt i tidigare frhr, 10 r. Och allt sagt med det i tidigare frhr."