2022-11-21, 17:42
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad svamlar du om?
Jag skrev:

"Det finns inget rttfrdigande i motivbilden.
Det vet jag redan att du anser ocks.

Det r dock av vikt att inse att det r betydligt mer komplext n Theodor vs den dliga psykiatrin."

Du inbillar sig att en SIP skulle ha ordnat upp tillvaron - fr en som inte tar emot vrd, som slutar medicinera, som undanhller att han drogar, avbjer terapi, avbestller tider, frsker styra och minimera utfrgning och stter upp en fasad.

Att peka ut psykiatrin med den komplexa bild som finns kring TE och dr han slutligen hamnar med hmnd r ett syndabocksyndrom jag inte kper.
Det r just exakt det han anser r grund till motivet och jag anser att det r rent bullshit.

Du kan ju bertta hur en IVP skulle ha frndrat det hela nr han inte tar emot hjlp och undanhller allt hat, alla droger, all extremism, allt flum om sinnesvidgande droger nr han snedseglar och har srintresse shamanism.

Fatta att det r en komplex bild dr han isolerat sig och har en hjrna som r out of order.
Han ser inte skogen fr alla trd, han r smart och kan lgga avancerade pusselbitar - en och en - men har ser inte den helhetsbild som vxer fram.
Han kan inte hantera det han hamnar i via ntet. Exakt allt mellan extremism, flum, droger r totalt olmpligt.
Det r p samma stt som nr hatgrupper frn allt mellan extremism, incels, QAnon eller annat fladder sitter och peppar varann med utomordentligt korkade vrldsbilden och gder hat. Om politiker, om myndigheter, konspirationsteorier osv.
Fr det frsta finns det ingen anledning fr dig att vara ofrskmd. Fr det andra kan du ha vilka personliga sikter du vill det r TE:s avsikt med ddet som r avgrande fr om det kan betraktas som ett terroristbrott.
Citera
2022-11-21, 17:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Den hr trden handlar om sjlva ddet som har rubricerats som terroristbrott. Fr terroristbrott r grningsmannens avsikt med ddet avgrande. Det r TE sjlv som uppgett att ddet orsakades av bristande hjlp frn psykiatrin.

Jag har visat viss fakta som ger fog fr TE:s pstende. Ett frsvar av psykiatrin ndrar inte sjlva hndelsen som ddet utgr.
Du har inte pvisat ett enda dugg mer n att lta som en repetitiv papegoja utifrn det TE pstr.
Utan minsta hnsyn till att han undviker vrd och drogar. Vilket han inte berttar.
Han berttar inte att han snarare r fylld av hat och lyckas manipulera och styra sin omgivning.
Citera
2022-11-21, 17:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Fr det frsta finns det ingen anledning fr dig att vara ofrskmd. Fr det andra kan du ha vilka personliga sikter du vill det r TE:s avsikt med ddet som r avgrande fr om det kan betraktas som ett terroristbrott.
Dra av dig offerkoftan och kom in i matchen.
Du fr svar i diskussionen varav det r en naiv bild att enbart skylla p psykiatrin som du r enig med TE om.
Citera
2022-11-21, 18:22
Medlem
Citat:
Du fr svar i diskussionen varav det r en naiv bild att enbart skylla p psykiatrin som du r enig med TE om.

Kan ni sluta frska fra dialog med evighetsmaskinen Totius, den hr trden r helt vrdels vid det hr laget.
Citera
2022-11-21, 18:35
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Du har inte pvisat ett enda dugg mer n att lta som en repetitiv papegoja utifrn det TE pstr.
Utan minsta hnsyn till att han undviker vrd och drogar. Vilket han inte berttar.
Han berttar inte att han snarare r fylld av hat och lyckas manipulera och styra sin omgivning.
Citat:
Du kommer med personangrepp och frsvarar psykiatrin men vad har det med ddet att gra? Anser du att det r ett terroristbrott och i s fall varfr?
Citera
2022-11-22, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Kan ni sluta frska fra dialog med evighetsmaskinen Totius, den hr trden r helt vrdels vid det hr laget.
ja. det har du faktiskt rtt i- du tilldelas straffsparken..

Rttshaveristern har mnga skepnader..
Benmningen var populr fr sdr 20-30 r sedan, omodern idag.
Theodore kan ocks benmnas som rttshaverist.
Citera
2022-11-22, 11:26
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja. det har du faktiskt rtt i- du tilldelas straffsparken..

Rttshaveristern har mnga skepnader..
Benmningen var populr fr sdr 20-30 r sedan, omodern idag.
Theodore kan ocks benmnas som rttshaverist.
Trden ligger i Politik/Terrorism. Terroristbrott definieras av 4 terroristbrottslagen och avsikten med grningen r avgrande fr definitionen:
https://www.riksdagen.se/sv/dokument...fs-2022-666#P4

Nr jag frsker diskutera den avsikt som TE sjlv uppgett och den politiskt styrda vrdapparat som enligt TE:s egna uppgifter r orsaken till ddet undviker du sakfrgorna och kallar istllet mig fr rttshaverist. Hur tnker du d?
Citera
2022-11-25, 01:22
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Har han ftt sitt straff n? Livstid eller vad blev det?
Citera
2022-11-29, 11:08
Medlem
snooper123s avatar
Var r Theodor frn? Stad?
Vad kommer straffet bli tror ni? Det mste ju bli livstid.
Citera
2022-11-29, 16:37
Medlem
prinsessan-estelles avatar
vet inte om detta har delats tidigare men har hr ni alla vervakningsfilmer p GM dagarna innan mordet https://anonfiles.com/05D5bcK6y7/Fil...105-K75-22_mp4
Citera
2022-12-05, 10:15
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Har han ftt sitt straff n? Livstid eller vad blev det?
Det kommer imorgon, enligt klagarmyndigheten:
P tisdag den 6 december kl. 11 meddelar Gotlands tingsrtt dom i det ml dr en 33-rig man r talad fr terroristbrott genom mord och fr frberedelse till terroristbrott genom frberedelse till mord.
Citera
2022-12-05, 14:09
Medlem
Jag tror det blir rttspsykiatrisk vrd, tminstone i HR dremot i tingsrtten kan det bli livstid men tvivlar p det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in