2023-06-28, 13:44
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Det har skrivits mer om ddet och offret n ngot annat offer som drabbats av samma typ av mnniskor. Psykiskt sjuka som mrdar. Nu skall det ordnas med minnesgrejer och manifestation bla bla Men alla andra d? Det hnder inte ett jota med dem som behver hjlp

Man borde kanske frhindra att ftt mr psykisk dlig n behandla dem och hjrntvtta dem nr de mr dligt ?
Citera
2023-06-28, 14:12
Medlem
Goldenties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Man borde kanske frhindra att ftt mr psykisk dlig n behandla dem och hjrntvtta dem nr de mr dligt ?

Kan du skriva detta en gng till, jag frstr inte?
Citera
2023-07-01, 17:30
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Kan du skriva detta en gng till, jag frstr inte?

Att man br frhindra sjukdom innan den uppstr, istllet fr behandla den nr den uppsttt
Citera
2023-07-01, 21:14
Medlem
Goldenties avatar
Citat:
Att man br frhindra sjukdom innan den uppstr, istllet fr behandla den nr den uppsttt

Aah, ja precis s
Citera
2023-07-03, 13:46
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Citat:
5
Citat:
Aah, ja precis s

"Vissa drar borde lsas in i frvg i rent frebyggande syfte" var det ocks ngon som skrev tidigare, underfrsttt syftande p TE. I samband drmed nmndes ven en "djupt rotad demokrati". Att lsa in oskyldiga var just det som Ing-Marie Wieselgren praktiserade. Nu blev hon sjlv freml fr en frebyggande tgrd som frhindrade hennes fortsatta verksamhet.
Citera
2023-07-03, 13:51
Medlem
Citat:
Han kanske kunde brjat med att sluta droga? Idioten.
Citera
2023-07-16, 17:28
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jag kan bry mig om flera olika saker samtidigt. Inte minst att det bara r en tidsfrga innan ngon psykisk strd mnniska begr nsta frfrliga vldsbrott som sannolikt hade kunnat undvikas med en fungerande vrd.

Det hr var ett hemskt dd inget snack om den saken. Och oavsett om TE har svra personlighetsstrningar s tycker jag inte att det gr ngon skillnad. Han r ett jvla avskum och dum i huvudet dessutom, som trodde att hans handlingar skulle leda till reformer inom psykiatrin. Det kanske det gr, men sannolikheten r att reformerna leder till frsmringar fr patienterna snarare n frbttringar. En ensam galnings handlingar leder sllan till frbttringar. Men ett frfrligt vldsbrott anser jag vara lite mer brutalt n shr, till exempel jrnrrsmorden i Ljungsbro.
Citera
2023-07-17, 05:11
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brajebrasomfan
Det hr var ett hemskt dd inget snack om den saken. Och oavsett om TE har svra personlighetsstrningar s tycker jag inte att det gr ngon skillnad. Han r ett jvla avskum och dum i huvudet dessutom, som trodde att hans handlingar skulle leda till reformer inom psykiatrin. Det kanske det gr, men sannolikheten r att reformerna leder till frsmringar fr patienterna snarare n frbttringar. En ensam galnings handlingar leder sllan till frbttringar. Men ett frfrligt vldsbrott anser jag vara lite mer brutalt n shr, till exempel jrnrrsmorden i Ljungsbro.

"En ensam galnings handlingar leder sllan till frbttringar"

Man kan vl nd i rimlighetens namn sga att TE frbttrade psykiatrin p samma stt som Brenton Tarrant frbttrade islam och Peter Madsen frbttrade journalistiken.

Nu var ju ovanstende aktrer ensamagerande galningar, genier, eller hjltar, vilket man nu fredrar.
Men oavsett om de var dumma i huvudet, hade personlighetsstrningar, eller var ett "jvla avskum"
s kan man inte ifrgastta de frbttringar som blev fljden av deras respektive dd, inom respektive
omrden;
Psykiatri, religion, och journalistik.
3 villolror som frorsakat s mycket lidande och dd.

De "allierade" frbttrade ju nazismen med hjlp av samma brutala vldshandlingar, ven om
sjlva ledaren fr nazismen frbttrades genom sjlvmord.

Majoriteten stder de allierades insatser, men frdmer enskilda individer som ocks agerar politiskt
p samma stt.

TE sammanfattar samhllet som ett "psykopatkonsensus", vilket ledde till att han knde sig
kallad att ensamt agera som en hjlte.

Hade han i ett tidigare liv, eller ngon som honom mrdat Hitler innan andra vrldskrigets utbrott,
s hade han dmts och frdmts p samma stt som TE idag.

Detta med att det skulle vara ett "hemskt dd", det som TE utfrde, r vl i frsta hand i juristernas gon.
Alla med anknytning till just juridik mste ju vara frtvivlade av sorg.
Poliser, klagare och vriga aktrer i rttsprocesser och domstolar mste ha drabbats hrt av beskedet om det hemska ddet.

De anhrigas reaktion ver hndelsen r jag mer osker p. Brottsoffret var ju ingen strre
kulturpersonlighet eller intellektuell tungviktare, s saknaden efter henne saknas s att sga.

Eftermlet r ju lite tunt.
Talet om frlust och efterlmnat tomrum knns inte srskilt vertygande.

Mina tankar gr istllet till rttsvsendet som krnkts s grovt.
Polis, klagare och domare borde f professionell hjlp att bearbeta sorgen.
Der r ju nd dessa samhllets stttepelare som krnkts, och har framfr sig ett jttejobbigt
sorgearbete.
Citera
2023-07-17, 14:52
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanFyhrholdt
"En ensam galnings handlingar leder sllan till frbttringar"

Man kan vl nd i rimlighetens namn sga att TE frbttrade psykiatrin p samma stt som Brenton Tarrant frbttrade islam och Peter Madsen frbttrade journalistiken.

Nu var ju ovanstende aktrer ensamagerande galningar, genier, eller hjltar, vilket man nu fredrar.
Men oavsett om de var dumma i huvudet, hade personlighetsstrningar, eller var ett "jvla avskum"
s kan man inte ifrgastta de frbttringar som blev fljden av deras respektive dd, inom respektive
omrden;
Psykiatri, religion, och journalistik.
3 villolror som frorsakat s mycket lidande och dd.

De "allierade" frbttrade ju nazismen med hjlp av samma brutala vldshandlingar, ven om
sjlva ledaren fr nazismen frbttrades genom sjlvmord.

Majoriteten stder de allierades insatser, men frdmer enskilda individer som ocks agerar politiskt
p samma stt.

TE sammanfattar samhllet som ett "psykopatkonsensus", vilket ledde till att han knde sig
kallad att ensamt agera som en hjlte.

Hade han i ett tidigare liv, eller ngon som honom mrdat Hitler innan andra vrldskrigets utbrott,
s hade han dmts och frdmts p samma stt som TE idag.

Detta med att det skulle vara ett "hemskt dd", det som TE utfrde, r vl i frsta hand i juristernas gon.
Alla med anknytning till just juridik mste ju vara frtvivlade av sorg.
Poliser, klagare och vriga aktrer i rttsprocesser och domstolar mste ha drabbats hrt av beskedet om det hemska ddet.

De anhrigas reaktion ver hndelsen r jag mer osker p. Brottsoffret var ju ingen strre
kulturpersonlighet eller intellektuell tungviktare, s saknaden efter henne saknas s att sga.

Eftermlet r ju lite tunt.
Talet om frlust och efterlmnat tomrum knns inte srskilt vertygande.

Mina tankar gr istllet till rttsvsendet som krnkts s grovt.
Polis, klagare och domare borde f professionell hjlp att bearbeta sorgen.
Der r ju nd dessa samhllets stttepelare som krnkts, och har framfr sig ett jttejobbigt
sorgearbete.
Ja, den strikt juridiska tolkningen r vad som gller. Och det ska vi nog vara tacksamma ver. Den rent moraliska aspekten r ngot helt annat.

Hur som helst kan man notera att det som frvntat varit locket p nr det gller alla problem med psykiatrin. Allt fortstter som vanligt. Det r tragiskt fr hela samhllet.
Citera
2023-11-08, 22:14
Medlem
Ngon som har domen?
Citera
2024-02-29, 12:27
Medlem
prinsessan-estelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sudowoodu
Ngon som har domen?
tyvrr inte domen men
en del av FUP, https://easyupload.io/foonfc
vervakningsfilmer, https://youtu.be/EQhhK-Cpilg?si=BBVyu9_gK7zFwMtF
Citera
2024-08-12, 21:19
Vad gr Theodor idag? Fr han ngra permissioner alls frn rttspsyk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in