• 1
  • 2
2022-07-06, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farfar2004
Tja!

Jag och en polare var ute och åkte bil, sen blir vi äggade av en Toyota, och vi visste att vi inte kände denhär personen.
Efter ett tag fick vi fram reg numret men den är leasad.
Hur får jag reda på vem som leasar? Tack i förhand!
biluppgifter.se
Men gäller det, t ex, en kommunägd/-leasad bil får du inte veta vem som specifikt står som brukare.
Kan vara en poolbil eller hemtjänstbil et c.
Citera
2022-07-06, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flattematte
biluppgifter.se
Men gäller det, t ex, en kommunägd/-leasad bil får du inte veta vem som specifikt står som brukare.
Kan vara en poolbil eller hemtjänstbil et c.

Ja, men hemtjänsten brukar inte ägga folk.
Citera
2022-07-06, 16:14
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Ja, men hemtjänsten brukar inte ägga folk.
Å andra sidan så finns det inte så många som åker omkring med ägg i bilen, hemtjänstfolk gör det relativt ofta då dom handlar åt brukarna.

OM jag säger OM TS och hans vän nu åkt i en mopedbil eller a-traktor så kan det finnas en fullgod anledning. Att dom går sakta och är trafikproppar är en sak men sen finns det idioter som inte har i trafiken att göra, det är kutym att slänga sopor på såna när man kör om, jag har själv gjort det någon gång. Men nu påstår TS att dom inte åkte mopedbil trots att han vill hämnas genom att skvallra för föräldrarna.
Citera
2022-07-06, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiiingens
Fungerar verkligen ovanstående metod? Vid leasning brukar (kör) ju föraren bara bilen, ägaren (d.v.s. den som står juridiskt på bilen hos transportstyrelsen) är väl fortfarande företaget som har hand om leasingen.

Det är ju inget vanligt billån eller avbetalning, så bilen borde aldrig byta ägare.

Jag skulle i så fall rekommendera en polisanmälan och så får polisen i så fall kräva information hos företaget om vem som brukade bilen vid det tillfället.

När vi lessade dök det upp erbjudanden om att boka besiktning i slutet på leasingperioden, så uppenbart kan man kolla vem som nyttjar bilen. Vi hade förövrigt regbevis på bilen med mitt namn också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in