Citat:
Ursprungligen postat av
ElvitalSwe
Det känns som att verkligheten inte är verklig, att jag bara registrerar saker o händelser som sker, men mitt medvetande kan bara hänga med kort, jag ser vaken ut o så men det är som en hallucination i verkligheten , jag fattar knappt mycket av vad andra säger , jag bara nickar o sen tänker jag på annat hela tiden, jag är hela tiden någonstans i huvudet och det känns inte som att det som sker är på riktigt,
På natten drömmer jag mardrömmar som är fruktansvärda mardrömmar, har gjort i flera år
Du har dissocierat under en längre period. Mardrömmarna är ett tydligt symtom på att ditt undermedvetna inte är "med" och processar verkligheten. Har du varit med om något jobbigt eller upplever ditt liv som en rädsla på något sätt?
Då brukar fight or flight kicka in, när flight är den naturliga responsen, så brukar man dissociera. Kan vara något hormon fel med kortisol eller adrenalin, bukspottkörteln som inte funkar exempelvis.
Bums med dig till psyk och berätta hur illa det är, för bättre blir det inte, förrän du får verktyg att hantera det.