Citat:
Ursprungligen postat av
divadude
Vad är det för efterbliven region som inte har det?
Isåfall bör du åka till akuten och då är det bara att bre på med stora smörkniven.
Telefontiderna brukar belastas av ensamma pensionärer när det gäller kvarten till ens husläkare men aldrig någonsin har jag haft problem med sjukvården.
Om du läser tråden är det ju ganska uppenbart att alla inte har haft det lika lätt som du gällande tidsbokning, och det är väl dessutom syftet med tråden just att se om andra varit med om samma?
Ska jag träffa min husläkare är det
minsta jag fått vänta 9v.
Finns varken drop-in eller ”tidsbokning online” till min vc. Drop-in testade dom i nån månad för en 4-5 år sedan, men det kom på tok för mycket folk så det var inte hållbart.
Har stora problem med min rygg tex, dom ggr jag åkt till akuten, inte kunnat gå själv, blir jag bara hänvisad till min vc.
När jag sedan kontaktar min vc, hänvisar dom tillbaka till akuten.
Senaste gången detta hände är januari - mars 2021, efter att ha blivit bollad mellan akuten - vc 6(!!!) ggr under den perioden och jag till slut fick hjälp (nån helt annanstans), visar det sig att tack vare att det tog så lång tid så hjälpte inte ens den operation jag akut genomgick.
Jag kommer aldrig bli helt återställd.
Läkaren som till slut hjälpte mig trodde först att jag skämtade när jag berättade hur jag kämpat för att få komma till en läkare.
Skrattet fastnade dock i halsen när han ögnade genom min journal som bekräftade vad jag sa.
Har nu helt slutat åka in akut.
Till vc går det inte heller att gå med akuta åkommor pga den otroligt långa väntetiden.
Förra sommaren behövde jag akut ett läkarintyg, ringde runt till ca 15-20 vc runtomkring.
Kortaste väntetid till läkare då var 6v, det vanligaste svaret jag fick dock var ”våra tider är slut så långt jag kan se här i bokningssystemet, tyvärr”.