2013-08-27, 12:36
Medlem
Ugglens avatar
Bumpar tråden då mycket sannolikt hänt på 7 år.

Hur ser läget ut idag? Jag letar "turkaffärer" så centralt som möjligt där man kan köpa all möjlig mellanösternmat för en billig peng! Tahini, baba ganoush, fetaost, oliver osv. Mums!
Senast redigerad av Ugglen 2013-08-27 kl. 12:43.
Citera
2014-03-01, 12:47
Medlem
Någon som har tips på var i Stockholm jag kan hitta granatäppelsirap eller andra spännande saker med granatäpple? Vi hittar det ingenstans och vet egentligen inte till vilken matkultur det tillhör.. bara att det är så himla gott
Citera
2014-03-11, 22:02
Medlem
Gärna färskvaror någonstans på söder eller i alla fall i krokarna, runt t-c osv. Kan såklart åka ut till förorten om det finns ännu billigare och bättre/mogna varor. Pls
Citera
2014-03-14, 18:31
Medlem
MacLeods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilahfv
Gärna färskvaror någonstans på söder eller i alla fall i krokarna, runt t-c osv. Kan såklart åka ut till förorten om det finns ännu billigare och bättre/mogna varor. Pls

Jordbro centrum har en butik som heter Matrix. Oerhört bra utbud av "roligare" styckdetaljer så som tunga,pungkulor,lunga,mage osv osv.
Även väldigt bra grönsaker samt kryddor.
Citera
2014-03-14, 18:37
Avstängd
321js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewina
Någon som har tips på var i Stockholm jag kan hitta granatäppelsirap eller andra spännande saker med granatäpple? Vi hittar det ingenstans och vet egentligen inte till vilken matkultur det tillhör.. bara att det är så himla gott

http://www.kistagrossen.com/iranska-produkter/
Citera
2014-03-18, 09:11
Medlem
Rinkebytorg har massa småbutiker med nötter, dolmar, kryddor med mera
Citera
2014-03-19, 00:09
Medlem
Regel2.01s avatar
Nk
Citera
2014-03-27, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacLeod
Jordbro centrum har en butik som heter Matrix. Oerhört bra utbud av "roligare" styckdetaljer så som tunga,pungkulor,lunga,mage osv osv.
Även väldigt bra grönsaker samt kryddor.

Jag äter inte djur. Hur är det med frukterna? Vilka finns, hur pass mogna och till vilket pris?
Citera
2014-05-13, 21:44
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Om jag ska lista upp mina favoriter så ser det ut som följer:

Kistagrossen: Har inriktning på mellanöstern, men har även massor med indiska matvaror, samt en liten hörna med latinoprylar. Har även vissa indiska färska grönsaker såsom drumsticks, omogen mango och liknande. Hit går jag ofta. http://www.kistagrossen.com

Matvärlden: Ligger i Tensta centrum och är en del av matrebellerna. Har ofta med mina mått mätt "udda styckningsdetaljer" av djur såsom komage, lammnjure, testiklar och liknande. Inget för mig, men säkert bra för den som är intresserad. (=berätta gärna vad man kan laga) Denna butik kan dock ha roligt sortiment av fisk, vilket intresserar mig mer.

Veddesta Livs: Ligger i Veddesta Centrum och har ett bra sortiment av kryddor till de bästa priser jag har sett. Förpackningarna är dock i många fall stora..

Oriental Supermarket: Detta är asiatbutiken numero uno i Stockholm med ett sortiment som är helt galet. http://www.orientalsupermarket.se/

Hong Kong Trading: Hong Kong Trading ligger på Olofsgatan, ett stenkast från Oriental Supermarket vid Hötorget och är ofta mycket billigare. Kolla här först efter asiatiska matvaror.

Himalaya Livs: Om det är så att indisk mat är det du snöat in på så är det hit du ska gå för kryddor. Valhallavägen 75.
Citera
2016-03-18, 03:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zastroznjemje

Kistagrossen: Har inriktning på mellanöstern, men har även massor med indiska matvaror, samt en liten hörna med latinoprylar. Har även vissa indiska färska grönsaker såsom drumsticks, omogen mango och liknande. Hit går jag ofta. http://www.kistagrossen.com

Matvärlden: Ligger i Tensta centrum och är en del av matrebellerna. Har ofta med mina mått mätt "udda styckningsdetaljer" av djur såsom komage, lammnjure, testiklar och liknande. Inget för mig, men säkert bra för den som är intresserad. (=berätta gärna vad man kan laga) Denna butik kan dock ha roligt sortiment av fisk, vilket intresserar mig mer.

Veddesta Livs: Ligger i Veddesta Centrum och har ett bra sortiment av kryddor till de bästa priser jag har sett. Förpackningarna är dock i många fall stora..

Oriental Supermarket: Detta är asiatbutiken numero uno i Stockholm med ett sortiment som är helt galet. http://www.orientalsupermarket.se/

Hong Kong Trading: Hong Kong Trading ligger på Olofsgatan, ett stenkast från Oriental Supermarket vid Hötorget och är ofta mycket billigare. Kolla här först efter asiatiska matvaror.

Himalaya Livs: Om det är så att indisk mat är det du snöat in på så är det hit du ska gå för kryddor. Valhallavägen 75.

Oriental? Är det den som ligger i tunnelbanan ? Det är ju sämsta skiten ever.
Citera
2016-03-18, 17:02
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zastroznjemje

Kista Grossen är verkligen en klassiker, när jag bodde i området handlade jag en hel del där. Det var billigt och de hade stort utbud på saker man inte hittar var som helst, och skitbilliga gråimporterade hygienprodukter Mycket var dessutom inte Mellanöstern-grejer utan de hade Pepsi med citron när den inte fanns i svenska butiker etc. Nu har jag inte varit där på länge men många verkar tycka att de håller stilen.
Citera
2016-03-18, 21:07
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Oriental? Är det den som ligger i tunnelbanan ? Det är ju sämsta skiten ever.

Ja, den ligger i tunnelbanan, men pratar vi om samma butik? De har lätt bästa sortimentet av asiatprylar jag känner till och känner du till något bättre så är jag idel öra. Dock är Hong Kong Trading på Olofsgatan oftast billigare. Oriental Supermarket är ju fan stor som en Ica Nära, men full med uteslutande asiatprylar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in