2006-06-30, 00:21
Medlem
munsårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markattan
Alltså Rinkeby är överlägset. Särskilt JD-livs nere vid OK-macken och Svenska Kennelklubbens byggnad (Hjulstakorset). Bra kvalite, bra priser och sjyst personal.

Heter det inte JD Saluhall?

Nåja, om trådskaparna ändå är i krokarna kan han/hon ta en sväng förbi Kista Grossen i...Kista!
Citera
2006-06-30, 00:25
Medlem
mollydotts avatar
Rågsveds centrum har en matbutik med libanesisa bröd i olika storlekar och smarriga baklavas. Hoummus och Baba ganouch i stora, billiga burkar.
Citera
2006-06-30, 01:25
Medlem
P.Gs avatar
Finns en asiatisk butik mittemot Oskarsteatern på Kungsgatan. Aldrig varit där själv men det kryllar av asiater där så något msåte de göra rätt
Citera
2006-07-01, 11:39
Medlem
FNGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Finns en asiatisk butik mittemot Oskarsteatern på Kungsgatan. Aldrig varit där själv men det kryllar av asiater där så något msåte de göra rätt

Hong Kong Trading. Grym butik

//FNG
Citera
2006-07-02, 04:00
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Stackars mig som på några minuters gångavstånd har två turkbutiker, två italienska delikatesser och en thaibutik... Tycker det är skitjobbigt att ha tillgång till spännande ingredienser från jordens alla hörn. Tacka vet jag den gamla goda tiden när vi enbart hade salt och peppar att krydda med och bananer var exotiskt.
Ärligt, är det fullmåne? Var kommer alla dumma rasister ifrån? Det här är matforumet, du söker I&I. The power of findus compells you!! Hädan!!
Jag märker inget rasistiskt med denna tråd. Kanske är små irriterande att dom kallar det "invandrarbutik" när dom egentligen menar butiker ägda av privat personer. Detta är därför att som du själv sa i en annan, att en svenne aldrig skulle ha orken att driva ett snabbmats hak fast i denna tråden byter vi ut det mot en Livs butik. En svenne skulle aldrig komma på tanken att starta en närbutik eller liknande.

Fast kanske från landet där "dom" kommer ifrån så är det inte så vanligt med affärskedjor som ICA så att det är mer små affärer ägda av privat personer. Och därför är det inget som verkar "konstigt" med att öppna en närbutik.

Du behöver inte vara så himla känslig, bara för att någon kallar någon annan för invandrare så behöver inte den personen vara rasist. Fast det beror ju på vilket sammanhang man använder det i.

Fast nu ska vi inte gå alldelse för långt utan för topic, Detta är en diskussion om sk "invandrarbutiker".
Citera
2006-07-02, 04:06
Medlem
grens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard_
Jag märker inget rasistiskt med denna tråd. Kanske är små irriterande att dom kallar det "invandrarbutik" när dom egentligen menar butiker ägda av privat personer. Detta är därför att som du själv sa i en annan, att en svenne aldrig skulle ha orken att driva ett snabbmats hak fast i denna tråden byter vi ut det mot en Livs butik. En svenne skulle aldrig komma på tanken att starta en närbutik eller liknande.

Fast kanske från landet där "dom" kommer ifrån så är det inte så vanligt med affärskedjor som ICA så att det är mer små affärer ägda av privat personer. Och därför är det inget som verkar "konstigt" med att öppna en närbutik.

Du behöver inte vara så himla känslig, bara för att någon kallar någon annan för invandrare så behöver inte den personen vara rasist. Fast det beror ju på vilket sammanhang man använder det i.

Fast nu ska vi inte gå alldelse för långt utan för topic, Detta är en diskussion om sk "invandrarbutiker".

Du missar tydligen att moderator har raderat en massa inlägg.
Citera
2006-07-02, 04:23
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gren
Du missar tydligen att moderator har raderat en massa inlägg.
Ja det missade jag tydligen, Tack
Lite smått pinsamt
Citera
2006-07-02, 06:34
Medlem
Olof Palmes gata finns en asiatisk som är helt ok med trevlig personal
där finns både mat och typ "husgeråd"
Citera
2006-07-02, 15:55
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mariana
Olof Palmes gata finns en asiatisk som är helt ok med trevlig personal
där finns både mat och typ "husgeråd"
Hong Kong trading som någon annan nämnde ovan är riktigt bra. Köpte en wokpanna där för åtti spänn som är skitbra! Sen finns det en kinesisk butik på ringvägen, en trappa ner, som är jävligt bra! All möjlig mat plus konstiga kostymer och tavlor, rubbet för oss kitschälskare! Lite längre bort mot Renstiernas gata ligger en fantastisk kryddbutik med allt allt allt! Litet ställe, lätt att missa.
Citera
2006-07-02, 16:00
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av munsår
Heter det inte JD Saluhall?

Nåja, om trådskaparna ändå är i krokarna kan han/hon ta en sväng förbi Kista Grossen i...Kista!

Är det den affären som ligger utanför centrum (inte på "torgsidan utan motsatt sida), brevid någon kontrosafffär? I så fall trodde jag att de mest hade typ smågodis.. (och mycket billig sådan)

Som någon sa, affären i Husby är bra.. Jag tycker dock att Rinkeby är bäst om man vill hitta något annorlunda.. (i alla fall i "västerort")
Citera
2006-07-02, 16:36
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seamus Costello
Sen finns det en kinesisk butik på ringvägen, en trappa ner, som är jävligt bra! All möjlig mat plus konstiga kostymer och tavlor, rubbet för oss kitschälskare!

Japp, det är en riktigt härlig affär att strosa runt i. Mycket roligt 'crap' att kolla på och dessutom säljer dom himmelskt goda kaffekarameller som jag inte finner nån annanstans. Det är lite kul att dom har 3-4 stora övervakningsskärmar som antagligen är värda mer än innehållet i hela affären.
Kina Li eller liknande tror jag affären heter...
Citera
2006-07-02, 21:40
Medlem
munsårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Är det den affären som ligger utanför centrum (inte på "torgsidan utan motsatt sida), brevid någon kontrosafffär? I så fall trodde jag att de mest hade typ smågodis.. (och mycket billig sådan)

Som någon sa, affären i Husby är bra.. Jag tycker dock att Rinkeby är bäst om man vill hitta något annorlunda.. (i alla fall i "västerort")

Jepp, det är den. Dock finns det mer än smågodis, bara att gå inåt i butiken så lär det mesta finnas där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in