Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Stackars mig som på några minuters gångavstånd har två turkbutiker, två italienska delikatesser och en thaibutik... Tycker det är skitjobbigt att ha tillgång till spännande ingredienser från jordens alla hörn. Tacka vet jag den gamla goda tiden när vi enbart hade salt och peppar att krydda med och bananer var exotiskt.
Ärligt, är det fullmåne? Var kommer alla dumma rasister ifrån? Det här är matforumet, du söker I&I. The power of findus compells you!! Hädan!!
Jag märker inget rasistiskt med denna tråd. Kanske är små irriterande att dom kallar det "invandrarbutik" när dom egentligen menar butiker ägda av privat personer. Detta är därför att som du själv sa i en annan, att en svenne aldrig skulle ha orken att driva ett snabbmats hak fast i denna tråden byter vi ut det mot en Livs butik. En svenne skulle aldrig komma på tanken att starta en närbutik eller liknande.
Fast kanske från landet där "dom" kommer ifrån så är det inte så vanligt med affärskedjor som ICA så att det är mer små affärer ägda av privat personer. Och därför är det inget som verkar "konstigt" med att öppna en närbutik.
Du behöver inte vara så himla känslig, bara för att någon kallar någon annan för invandrare så behöver inte den personen vara rasist. Fast det beror ju på vilket sammanhang man använder det i.
Fast nu ska vi inte gå alldelse för långt utan för topic, Detta är en diskussion om sk "invandrarbutiker".