Citat:
Ursprungligen postat av
BeritTheQueen
Det är en väldigt öm tå. För det pekar ut henne som just det hon är. En Posör!
När jag var yngre och bodde i lägenhet i en storstad trodde jag att bilden som hon målade upp av ”livet på landet” var verklig (och gillade den bilden). Nu när jag själv är äldre och köpt en gård och faktiskt lever det livet på riktigt, DÅ inser man hur mycket idealisering det var. Det var Jakob som slet och levde det livet och skapade möjligheten för henne att göra content av det. Hon poserade bara i det.
Nu är Jakob borta och vem ska då skapa det hon poserat i i alla år? För inte kommer hon själv börja göra det enorma jobb som krävs av lantlivet. Bäst att hitta något nytt hos nya killen! Ut med böckerna om höns och på med Judas Priest T-shirt fast hon aldrig lyssnat på en enda låt
Exakt! Jag som bott på landet i hela mitt liv vet också vilket jobb det är, framförallt vet jag hur föreningar och byalag kämpar för att hålla vägar i skick, skridskoisar åkbara, badstränder rena och bygdegårdar öppna. Hon har inte delat ett enda inlägg där det framgår att hon hjälper till med något av det, bara att hon nyttjar allt härligt som erbjuds på landet. På sin höjd har hon skrivit om att hon plockar skräp när hon går efter vägen och att hon sjunger i kören. Aldrig har hon hyllat de ideella krafter som ser till att det finns skidskola för hennes barn, bara skrutit med att Jonna Sundling startat sin karriär i samma klubb. Enbart ett poserande, som du skriver.
Med det sagt har jag ändå uppskattat de lantliga inläggen, för de påminner mig om det som är det härliga med att bo i en landsbygd. Nu finns inte mycket kvar att uppskatta och jag besöker bara bloggen någon gång varannan vecka i hopp om något som påminner om det som var.