2026-08-04, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeritTheQueen
Lämnade han sin fru för Clara??

Det är inte uttalat, men han hade märke efter sin vigselring på första bilden Clara la upp på hans hand, bilden var uppenbart tagen under sensommaren/tidig höst (även om hon la ut den i november). Så det var tydligt att han haft den på under sommaren och tagit av den efter att han blivit solbränd. Vigselringen tänker jag att man tar av sig direkt man bestämmer sig för att separera?
Citera
2026-08-04, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icon
Har inte varit så tydligt från början att hon är som du beskriver det. Jag var själv struts för hennes beteende för att bloggen innehöll tillräckligt mycket som var tilltalande för att fortsätta titta in då och då och det inte fanns någon konkurrens med liknande bloggar att läsa i stället. Svårt att bryta en vana när den väl är inkörd dvs läsa de bloggar man ofta läst fast de egentligen inte är värda tiden.

Jag tror många har velat gilla Clara för att hon presenterat en livsstil som tilltalar en viss sorts människor. Har nog varit svårt att ta in hur hon faktiskt verkar vara som person eftersom den går emot den man kanske tror att hon är.

De som faktiskt gillar hennes elaka sida syns desto mer i kommentarsfälten hos henne nu för tiden. Fy vad de går på folk. Alltså någon skriver till en annan för de okänd läsare: "Gud ser in i din själ". !? wtf!

Clara godkänner själv de kommentarer hon vill visa. Har inte sett just det där men det kanske var riktat mot någon hon tyckte förtjänade det så hon släppte igenom det.
Citera
2026-08-04, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av illiad1
Clara godkänner själv de kommentarer hon vill visa. Har inte sett just det där men det kanske var riktat mot någon hon tyckte förtjänade det så hon släppte igenom det.

Inlägget med ”Gud ser in i din själ” var ett otrevligt svar på ett annat, vänligt formulerat och helt rimligt inlägg av en ”Camilla” som verkar vara den som dragit igång diskussionen om bandtishor. Hon har inte samma åsikt som Clara, men argumenterar änså respektfullt och nyanserat. Ändå släpper Clara igenom den otrevliga kommentaren till Camilla, som avslutas med ”Gud ser in i din själ”. Alltså, vad i helvete? Är detta den blogg där kommentarsfältet förr var en stor behållning, där olika synvinklar kunde framkomma utan att tonen blev ful och elak? Vad är Claras syfte med att godkänna sånt??
Citera
2026-08-04, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilythepixie
Inlägget med ”Gud ser in i din själ” var ett otrevligt svar på ett annat, vänligt formulerat och helt rimligt inlägg av en ”Camilla” som verkar vara den som dragit igång diskussionen om bandtishor. Hon har inte samma åsikt som Clara, men argumenterar änså respektfullt och nyanserat. Ändå släpper Clara igenom den otrevliga kommentaren till Camilla, som avslutas med ”Gud ser in i din själ”. Alltså, vad i helvete? Är detta den blogg där kommentarsfältet förr var en stor behållning, där olika synvinklar kunde framkomma utan att tonen blev ful och elak? Vad är Claras syfte med att godkänna sånt??

Hon blev väldigt kränkt av Camillas kommentar, det är tydligt med tanke på sättet hon svarar på. Hade hon inte brytt sig så hade hon kanske svarat "Nej, jag lyssnar inte på dem och jag tycker inte att det är löjligt att ha något på sig när man inte står för budskapet". Sen hade hon övergett kommentarsfältet. Men nu har hon varit inne och fäktat å det grövsta, så det var väl en öm tå att Camilla tyckte att det var löjligt. Clara kanske var lite osäker i sin outfit och då gör det väl extra ont att läsa en sådan kommentar.
Citera
2026-08-04, 15:36
Medlem
Ja det var då tydligen väldigt känsligt att ifrågasätta val av outfit, men klart lyckat på det viset att det skapade debatt och ökad mängd kommentarer. Även om hon stod för en del av dem själv.
Nej, det är inte riktigt samma sak att bära en NY-keps även om man aldrig varit där som att bära en Judas Priest-tröja även om man inte lyssnar på musiken, eller en tröja med texten Miami Beach, som hon försöker argumentera med. Det tror jag nog att hon fattar mycket väl. Jag tror att det är så enkelt att hon älskar att provocera och även detta känns som ett sätt att ge ett finger åt både sina gamla följare som föredrar ”den gamla Clara” men samtidigt också ett finger åt exmaken för att gnugga in hur lycklig hon är nuförtiden så att hon till och med vill bära hans kläder.
Citera
2026-08-04, 16:07
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illiad1
Ja hon kan verkligen det där med att låta sina kommentarer genomsyras av den professionalism hon vill få betalt för.
Citera
2026-08-04, 16:10
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvarellisten
Ja det var då tydligen väldigt känsligt att ifrågasätta val av outfit, men klart lyckat på det viset att det skapade debatt och ökad mängd kommentarer. Även om hon stod för en del av dem själv.
Nej, det är inte riktigt samma sak att bära en NY-keps även om man aldrig varit där som att bära en Judas Priest-tröja även om man inte lyssnar på musiken, eller en tröja med texten Miami Beach, som hon försöker argumentera med. Det tror jag nog att hon fattar mycket väl. Jag tror att det är så enkelt att hon älskar att provocera och även detta känns som ett sätt att ge ett finger åt både sina gamla följare som föredrar ”den gamla Clara” men samtidigt också ett finger åt exmaken för att gnugga in hur lycklig hon är nuförtiden så att hon till och med vill bära hans kläder.
Tror du har rätt.
Undrar vilken sorts läsare som hon föreställer sig ska vara de nya läsarna. Vilka kvaliteter de ska ha förutom viljan att bekosta hennes hårfärg, klädstil och annat i livet. Emotionell mognad verkar inte vara en iallafall.
Citera
2026-08-04, 16:10
Medlem
Citat:

Säkert!
Och Marcus har säkert tröjor med både Metallica, Iron Maiden och flera andra band han lyssnar på, som skulle ge samma look a la tacky 80-tals morsa. Men hon välde Judas Priest framför dem. Säkert för att hon tänkte att det skulle vara coolt och provocerande med tanke på hennes ”religiösa” bakgrund. Wow!
Citera
2026-08-04, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icon
Tror du har rätt.
Undrar vilken sorts läsare som hon föreställer sig ska vara de nya läsarna. Vilka kvaliteter de ska ha förutom viljan att bekosta hennes hårfärg, klädstil och annat i livet. Emotionell mognad verkar inte vara en iallafall.
Så länge de betalar så tror jag att hon skiter fullständigt i vilket…🤪

Citat:
Säkert!
Och Marcus har säkert tröjor med både Metallica, Iron Maiden och flera andra band han lyssnar på, som skulle ge samma look a la tacky 80-tals morsa. Men hon välde Judas Priest framför dem. Säkert för att hon tänkte att det skulle vara coolt och provocerande med tanke på hennes ”religiösa” bakgrund. Wow!
Det tror jag också!
Tröjan ser bara så malplacerad ut på henne, som så många av kejsarinnans nya kläder som inte går ihop med hennes frisyr, ansikte eller kropp. Jag kan inte låta bli att tycka att många outfitbilder ser ut som att hon grävt i maskeradlådan. Hon ser utklädd ut när hon förmodligen själv tycker att hon är uppklädd 🤡
Citera
2026-08-04, 18:48
Medlem
Citat:
Så länge de betalar så tror jag att hon skiter fullständigt i vilket…🤪

Det tror jag också!
Tröjan ser bara så malplacerad ut på henne, som så många av kejsarinnans nya kläder som inte går ihop med hennes frisyr, ansikte eller kropp. Jag kan inte låta bli att tycka att många outfitbilder ser ut som att hon grävt i maskeradlådan. Hon ser utklädd ut när hon förmodligen själv tycker att hon är uppklädd 🤡
Ja exakt den känslan, hon ser absolut inte rockig ut. Kanske någon som inte har en susning om vad hårdrock är skulle tycka
Det, men för oss andra ser det bara löjligt ut
Citera
2026-08-04, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinneibrasan
Hon blev väldigt kränkt av Camillas kommentar, det är tydligt med tanke på sättet hon svarar på. Hade hon inte brytt sig så hade hon kanske svarat "Nej, jag lyssnar inte på dem och jag tycker inte att det är löjligt att ha något på sig när man inte står för budskapet". Sen hade hon övergett kommentarsfältet. Men nu har hon varit inne och fäktat å det grövsta, så det var väl en öm tå att Camilla tyckte att det var löjligt. Clara kanske var lite osäker i sin outfit och då gör det väl extra ont att läsa en sådan kommentar.

Det är en väldigt öm tå. För det pekar ut henne som just det hon är. En Posör!

När jag var yngre och bodde i lägenhet i en storstad trodde jag att bilden som hon målade upp av ”livet på landet” var verklig (och gillade den bilden). Nu när jag själv är äldre och köpt en gård och faktiskt lever det livet på riktigt, DÅ inser man hur mycket idealisering det var. Det var Jakob som slet och levde det livet och skapade möjligheten för henne att göra content av det. Hon poserade bara i det.

Nu är Jakob borta och vem ska då skapa det hon poserat i i alla år? För inte kommer hon själv börja göra det enorma jobb som krävs av lantlivet. Bäst att hitta något nytt hos nya killen! Ut med böckerna om höns och på med Judas Priest T-shirt fast hon aldrig lyssnat på en enda låt
Citera
2026-08-04, 19:49
Medlem
Citat:
Det är en väldigt öm tå. För det pekar ut henne som just det hon är. En Posör!

När jag var yngre och bodde i lägenhet i en storstad trodde jag att bilden som hon målade upp av ”livet på landet” var verklig (och gillade den bilden). Nu när jag själv är äldre och köpt en gård och faktiskt lever det livet på riktigt, DÅ inser man hur mycket idealisering det var. Det var Jakob som slet och levde det livet och skapade möjligheten för henne att göra content av det. Hon poserade bara i det.

Nu är Jakob borta och vem ska då skapa det hon poserat i i alla år? För inte kommer hon själv börja göra det enorma jobb som krävs av lantlivet. Bäst att hitta något nytt hos nya killen! Ut med böckerna om höns och på med Judas Priest T-shirt fast hon aldrig lyssnat på en enda låt

Exakt! Jag som bott på landet i hela mitt liv vet också vilket jobb det är, framförallt vet jag hur föreningar och byalag kämpar för att hålla vägar i skick, skridskoisar åkbara, badstränder rena och bygdegårdar öppna. Hon har inte delat ett enda inlägg där det framgår att hon hjälper till med något av det, bara att hon nyttjar allt härligt som erbjuds på landet. På sin höjd har hon skrivit om att hon plockar skräp när hon går efter vägen och att hon sjunger i kören. Aldrig har hon hyllat de ideella krafter som ser till att det finns skidskola för hennes barn, bara skrutit med att Jonna Sundling startat sin karriär i samma klubb. Enbart ett poserande, som du skriver.

Med det sagt har jag ändå uppskattat de lantliga inläggen, för de påminner mig om det som är det härliga med att bo i en landsbygd. Nu finns inte mycket kvar att uppskatta och jag besöker bara bloggen någon gång varannan vecka i hopp om något som påminner om det som var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in