Tänk att det här forumet verkligen kryllar av muppar som har en sak gemensamt, och det är att
de inte kan få in i skallen att folk är olika
Hängde nyss i tråden
(FB) Matlåda till jobbet - Ett unikt svenskt fenomen? där TS inte för sitt liv kan fatta att det finns folk som föredrar att ha matlåda framför att äta lunch ute, även om de har en bra lön.
Samma sak här. Vissa tycker att det är kul när folk ringer. Jag tillhör den kategorin. Och jag har många kompisar som jag pratar i telefon med regelbundet. De ringer mig också.
Kan inte fatta hur folk kan tycka att det är störande. Om jag inte kan eller vill svara så svarar jag inte. Det är faktiskt inte svårare än så.
Citat:
Ursprungligen postat av
KlappMungon
Eftersom det finns folk som ringer upp bara för att pladdra lite måste det ju finnas människor som blir glada av att bli uppringda också.
Ett större problem tycker jag är människor som tycker det är acceptabelt att släppa allt de har för händerna bara för att telefonen ringer.
Förr när det bara fanns fasta telefoner kankse det var rimligt att alltid svara och t o m prata en stund om det var nåt viktigt. Man visste inte när båda parter skulle vara hemma samtidigt nästa gång och lyckas få tag i varandra.
Idag beter sig folk fruktansvärt oförskämt. De kan vara mitt uppe i en pingismatch eller sitta och fika med någon. Ringer telefonen så tycker de det är OK att ignorera den de är med rent fysiskt i 5-10 minuter och istället fokusera sin uppmärksamhet på uppringaren.
Det finns ingen ursäkt för att bete sig så. Man kan svara men är det inget livsviktigt så ber man naturligtvis om att få ringa upp senare för att man redan är upptagen med någon annan.
Beter de sig så brukar jag sätta igång nåt spel och när de avslutat sitt pladdersamtal fortsätter jag att spela i några minuter medan den andra får sitta där och vänta på att jag skall behaga rikta min uppmärksamhet mot dem igen.
Word! Kan också bli så jävla less på sådant.