2022-07-03, 19:47
Bannlyst
Dom flesta som ringer folk på mobilen gör det bara som tidsfördriv, dom klarar inte av inte ha nåt att göra, att ha tråkigt, att vara ensamma eller dom vill bara berätta om sig själva för någon.

Varför låter folk sig utnyttjas på detta sättet och ta emot mobilsamtal?

Den som ringer vet ju inte vad den som dom ringer till gör.

Varför tror dom att den dom ringer har tid eller lust att ta emot deras telefonsamtal? Begriper dom inte att dom nästan ALLTID stör? Eller bryr dom sig inte för dom är egoister?

Varför skulle man vilja prata med någon i mobilen? Om man vill det så skulle man ju SJÄLV vara den som ringer?

Brukar du gå omkring och tänka 'tråkigt att ingen ringer mig på mobilen' när du t ex har sex, sitter och äter middag, står i duschen, är på gymmet, går en promenad i skogen, är och badar, ligger och sov middag osv?

Nej förmodligen inte.

Det visar ju bara att det nästan ALLTID är olämplig att ringa någon, det är nästan alltid störande.
Och ändå fortsätter folk med detta?
Senast redigerad av frizzy 2022-07-03 kl. 19:53.
Citera
2022-07-03, 20:08
Medlem
KlappMungons avatar
Eftersom det finns folk som ringer upp bara för att pladdra lite måste det ju finnas människor som blir glada av att bli uppringda också.

Ett större problem tycker jag är människor som tycker det är acceptabelt att släppa allt de har för händerna bara för att telefonen ringer.

Förr när det bara fanns fasta telefoner kankse det var rimligt att alltid svara och t o m prata en stund om det var nåt viktigt. Man visste inte när båda parter skulle vara hemma samtidigt nästa gång och lyckas få tag i varandra.

Idag beter sig folk fruktansvärt oförskämt. De kan vara mitt uppe i en pingismatch eller sitta och fika med någon. Ringer telefonen så tycker de det är OK att ignorera den de är med rent fysiskt i 5-10 minuter och istället fokusera sin uppmärksamhet på uppringaren.

Det finns ingen ursäkt för att bete sig så. Man kan svara men är det inget livsviktigt så ber man naturligtvis om att få ringa upp senare för att man redan är upptagen med någon annan.

Beter de sig så brukar jag sätta igång nåt spel och när de avslutat sitt pladdersamtal fortsätter jag att spela i några minuter medan den andra får sitta där och vänta på att jag skall behaga rikta min uppmärksamhet mot dem igen.
Citera
2022-07-03, 20:10
Medlem
Det blir jävligt lite kommunicerat om alla tänker som dig alltså. Varför ska du störa andra liksom?
Citera
2022-07-03, 20:11
Bannlyst
Jag sänder alltid SMS, såvida det inte är verkligt viktigt. Då kan de helt enkelt bara strunta i att svara om de inte känner för det.
Citera
2022-07-03, 20:12
Medlem
Har vi gått hela varvet runt nu när vi inte ens får ringa med våra mobiltelefoner?
Citera
2022-07-03, 20:24
Avslutad
Tänk att det här forumet verkligen kryllar av muppar som har en sak gemensamt, och det är att de inte kan få in i skallen att folk är olika

Hängde nyss i tråden (FB) Matlåda till jobbet - Ett unikt svenskt fenomen? där TS inte för sitt liv kan fatta att det finns folk som föredrar att ha matlåda framför att äta lunch ute, även om de har en bra lön.

Samma sak här. Vissa tycker att det är kul när folk ringer. Jag tillhör den kategorin. Och jag har många kompisar som jag pratar i telefon med regelbundet. De ringer mig också.

Kan inte fatta hur folk kan tycka att det är störande. Om jag inte kan eller vill svara så svarar jag inte. Det är faktiskt inte svårare än så.

Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Eftersom det finns folk som ringer upp bara för att pladdra lite måste det ju finnas människor som blir glada av att bli uppringda också.

Ett större problem tycker jag är människor som tycker det är acceptabelt att släppa allt de har för händerna bara för att telefonen ringer.

Förr när det bara fanns fasta telefoner kankse det var rimligt att alltid svara och t o m prata en stund om det var nåt viktigt. Man visste inte när båda parter skulle vara hemma samtidigt nästa gång och lyckas få tag i varandra.

Idag beter sig folk fruktansvärt oförskämt. De kan vara mitt uppe i en pingismatch eller sitta och fika med någon. Ringer telefonen så tycker de det är OK att ignorera den de är med rent fysiskt i 5-10 minuter och istället fokusera sin uppmärksamhet på uppringaren.

Det finns ingen ursäkt för att bete sig så. Man kan svara men är det inget livsviktigt så ber man naturligtvis om att få ringa upp senare för att man redan är upptagen med någon annan.

Beter de sig så brukar jag sätta igång nåt spel och när de avslutat sitt pladdersamtal fortsätter jag att spela i några minuter medan den andra får sitta där och vänta på att jag skall behaga rikta min uppmärksamhet mot dem igen.
Word! Kan också bli så jävla less på sådant.
Citera
2022-07-03, 20:25
Medlem
KebabOchBearnaises avatar
Dina vänner ringer ju för att kommunicera med dig och styra upp lite planer för helgen eller för att bara kolla hur det är med dig och snacka lite skit. Vilken bakåtsträvare du är då teknologin tillåter att vi enkelt att kan kommunicera med varandra utan några direkta kostnader.

Om du mot all förmodan inte vill bli uppringd av dina vänner så kan jag tipsa dig så att dom aldrig kommer tänka tanken på att ringa dig igen....

Varje gång de ringer så svarar du inte men du skickar ett sms med att du är upptagen och du frågar samtidigt om det var något viktigt. Gör du detta vid upprepande tillfällen kommer de fatta vinken och sluta höra av sig till dig. Förhoppningsvis skriver väl de sms i fortsättningen
Citera
2022-07-03, 20:39
Medlem
Milton.Millss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.Flink
Har vi gått hela varvet runt nu när vi inte ens får ringa med våra mobiltelefoner?
Väldigt bra sagt, faktiskt. Kanske skulle vi må bra av lite krig ändå i Sverige.
Citera
2022-07-03, 20:43
Bannlyst
Tycker mobilpladdrande är lite av en klassmarkör, ungefär som rökning.
Det är helt enkelt ett white trash beteende.
Att ohindrat och ohämmat prata i mobilen i tid och otid tyder på brist på stil, klass och vanligt folkvett.

Ni som försvarar detta, var åtminstone tydliga med att ni är white trash.
Citera
2022-07-03, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frizzy
Dom flesta som ringer folk på mobilen gör det bara som tidsfördriv, dom klarar inte av inte ha nåt att göra, att ha tråkigt, att vara ensamma eller dom vill bara berätta om sig själva för någon.

Varför låter folk sig utnyttjas på detta sättet och ta emot mobilsamtal?

Den som ringer vet ju inte vad den som dom ringer till gör.

Varför tror dom att den dom ringer har tid eller lust att ta emot deras telefonsamtal? Begriper dom inte att dom nästan ALLTID stör? Eller bryr dom sig inte för dom är egoister?

Varför skulle man vilja prata med någon i mobilen? Om man vill det så skulle man ju SJÄLV vara den som ringer?

Brukar du gå omkring och tänka 'tråkigt att ingen ringer mig på mobilen' när du t ex har sex, sitter och äter middag, står i duschen, är på gymmet, går en promenad i skogen, är och badar, ligger och sov middag osv?

Nej förmodligen inte.

Det visar ju bara att det nästan ALLTID är olämplig att ringa någon, det är nästan alltid störande.
Och ändå fortsätter folk med detta?

Jag tar aldrig med mig mobilen när jag lämnar mitt hem, eftersom jag vill inte bli störd när jag ska ut och göra planerade saker. Jag vill vara ifred. När jag kommer hem om kvällarna kollar jag mobilen, och smsar svar eller liknande om jag har lust.

Men de flesta människor som jag ser när jag är ute och rör mig, glor i mobilen, och umgås med den istället för personen de är tillsammans med. Så de verkar inte lida av att vara eftersökta direkt.
Citera
2022-07-03, 20:49
Medlem
Om det stör dig att folk ringer måste det väl finnas någon typ surfplatta eller liknade du kan gå runt med istället för en TELEFON!

Är nog en åldersgrej att folk blir nerviga när det ringer.
Citera
2022-07-03, 20:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av frizzy
Tycker mobilpladdrande är lite av en klassmarkör, ungefär som rökning.
Det är helt enkelt ett white trash beteende.
Att ohindrat och ohämmat prata i mobilen i tid och otid tyder på brist på stil, klass och vanligt folkvett.

Ni som försvarar detta, var åtminstone tydliga med att ni är white trash.
Den tydligaste wt-stämpeln är ju ändå de som konstant ska tjata om att det och det är white trash. Finns fan inget som är så låg klass som att sitta och ha en jävla massa åsikter om oväsentligheter.

Jag undviker att prata länge i telefon där jag stör andra, men i övrigt ser jag inte varför jag inte skulle prata i telefon om jag känner för det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in