Citat:
Ursprungligen postat av
EnCarte
Helt klart. Allt som är mätbart är verkligt. Så om man på något sätt kunde göra en mätning av ett fenomen och visa att det är verkligt och existerar skull jag tro på det. Sen säger jag inte att det inte kan finns sådant som kan existera utan att man kan bevisa det. Men om man ska tro på allt som inte går att bevisa, måste man tro på att Kalle Anka är en Gud som bor på baksidan av månen, bara för att jag säger det. Det kan du inte motbevisa, .
Du resonerar rätt det är bättre med mätbara data och statistik.
Det finns några universitet i världen där det genomförs parapsykologisk forskning med forskningsmetodig som ofta är mer stringent än inom medicin, psykologi och ekonomi.
Men när de gång på gång får signifikanta resultat säger övriga ateistiska forskare att det är dåligt genomfört, men de kan sällan i förväg berätta hur ett bra experiment ska genomföras för de ska vara nöjda.
Det är ok att blint tro på Kalle Anka om man är medveten om att det är tro och myter/berättelser som inte är bevisade. Det går att lära sig klok sensmoral från Kalle Anka.
Långben är bra på mindfulness och att ta saker som de kommer, vishet.
I långa loppet kommer Björnligan inte ta över världen för i de profetiska Kalle tidningarna åker de fast.
Men det är min tro, inte vetenskapligt bevisat.