Citat:
Ursprungligen postat av
Ahmed945
Hagström istället för Frida på sprinten är väl givet ändå. Frida kan kanske få åka iallafall även om hon inte kör eller åker dåligt på sprinten i Bruksvallarna beroende på hur de andra utmanarna ser ut.
Citat:
Ursprungligen postat av
bcdefg
Hur kan Frida tas ut på tidigare resultat till sprinten? Dyvik och framförallt Hagström har ju klart bättre resultat än Frida i sprint.
I övrigt håller jag med förutom att Oskar är väl given i sprint om han är hel och frisk.
Så här tänker jag (och jag utger mig inte för att tänka rätt här):
Om Svahn skulle ha kört i Bruksvallarna så skulle jag inte låtit Frida bli uttagen på föregående års resultat men nu när Svahn inte skall åka i Ruka så då blir det en plats "ledig" och då finns det utrymme att ta ut Frida på tidigare resultat (och hon blir då uttagen på "kvoten" om man satsar på totalen så behöver man åka så mycket det går). Sedan tycker jag att det är bra om det finns två platser att köra om i Bruksvallarna och då finns det ingen plats kvar för Hagström på tidigare resultat. Men Hagström är ett gränsfall. Hon har en riktig hög högstanivå men jag tycker hon är lite för ojämn, därför vill jag att hon skall visa vilken nivå hon håller nu i Bruksvallarna (hon hade ju också skadeproblem i somras vilket bidrar till osäkerheten).
Vad gäller Oskar så tycker jag han är alltför ojämn för att bli uttagen på tidigare resultat. Men konkurrensen är inte så hård på herrsidan så så länge han visar normal nivå i Bruksvallarna och inte underpresterar (eller är förkyld) så kommer han naturligtvis bli uttagen till sprinten i Ruka.