2023-04-15, 11:57
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
För mig är det självklart men det förvånar inte att ett fåtal tycker annorlunda. Gör Moa vad hon gjorde får hon tåla kritiken, hur den än uttrycks. Svensk polis har väsentligt viktigare saker att hantera än en "kränkt" skidåkerska.

Det är skillnad på konkreta hot och "kränkningar". Naturligtvis ska hot på sociala medier polisanmälas.
Citera
2023-04-15, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Varför utgår du från att en stor majoritet måste tycka som du?

Sedan påstår du i ett tidigare inlägg att Maja gjorde något osportsligt i samma tävling. Vad menar du med det?

Enl tidigare uppgifter till media ropade Maja till Moa att "hålla igen" och båda verkar stolta över sina bedrifter.
Citera
2023-04-15, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Det är skillnad på konkreta hot och "kränkningar". Naturligtvis ska hot på sociala medier polisanmälas.

Det vore för alla parter bättre om "de kränkta" höll sig borta från sociala medier och lät polisen ägna sig åt väsentligheter.
Citera
2023-04-15, 12:32
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Inte nämnt något om gentlemanna vs andra sporter, fast visst, gentlemanna går alltid hem hos mig.

Och förlegat för dig är genuint tilltalande för mig.

Jag gjorde en allmän reflektion där din kommentar passade in i ett mönster som jag kommenterade och tycker är lite konstig.

Alla idrotter behöver utvecklas, om de inte gör det blir de marginaliserade. En del av denna utveckling (men inte den enda), om man vill hänga med konkurrenterna och bli bäst, är att utnyttja det egna laget för att prestera så bra som möjligt individuellt.
Citera
2023-04-15, 12:59
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jag gjorde en allmän reflektion där din kommentar passade in i ett mönster som jag kommenterade och tycker är lite konstig.

Alla idrotter behöver utvecklas, om de inte gör det blir de marginaliserade. En del av denna utveckling (men inte den enda), om man vill hänga med konkurrenterna och bli bäst, är att utnyttja det egna laget för att prestera så bra som möjligt individuellt.

Ja, det får stå för dig om du tycker det är konstigt.

Andra stycket. Ja (jisses) vi verkar ha vitt skilda åsikter i den(na) fråga.
Citera
2023-04-15, 13:00
Medlem
Citat:
För mig är det självklart men det förvånar inte att ett fåtal tycker annorlunda. Gör Moa vad hon gjorde får hon tåla kritiken, hur den än uttrycks. Svensk polis har väsentligt viktigare saker att hantera än en "kränkt" skidåkerska.

Skriver du som du skriver så borde du få tåla en viss kritik, men tyvärr så tillåter ju inte reglerna här på Flashback "Grova personangrepp, trakasserier, hot eller förtäckta hot riktade mot andra användare"
Citera
2023-04-15, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Skriver du som du skriver så borde du få tåla en viss kritik, men tyvärr så tillåter ju inte reglerna här på Flashback "Grova personangrepp, trakasserier, hot eller förtäckta hot riktade mot andra användare"

Skämtar du, eller? Vilken kritik tycker du att jag inte tål? Det enda jag har framfört i dessa dialoger är en personlig åsikt och tar för givet att de övriga gör likadant.
Citera
2023-04-15, 13:18
Medlem
Citat:

Hela stycket är märkligt. Tycker du verkligen att Ilar presterade så bra som möjligt individuellt? Det är just precis ett sådant osportsligt beteende som får mig att tappa intresse för längdåkningen. Att hålla på och "lagköra" för att Maja ska vinna sprintcupen är rent löjligt.

Vad gäller hot så har jag svårt att ta det seriöst men visst, om Ilar känner sig hotad på riktigt så kan hon väl polisanmäla.
Citera
2023-04-15, 13:29
Medlem
DjPuttes avatar
Vad är frågan??
Klart som sjutton det var lag körning för Maja inget mer än det hade en Norska haft samma chans med garanti dem gjort exakt samma sak för att få fram den åkaren till vinst, Moa gjorde rätt släppte om Maja för hon visste titeln var viktigare än vad hennes egna placering var hon tog en kula för laget!

Dags släppa det hela för osportsligt eller inte så var det rätt körning av hela svenska laget och det var många andra landslag som sade de skulle gjort exakt samma sak som dem gjorde, Schweiziskan erkände ju de är ett mindre landslag då kan man inte lag köra det är vad det var surt men det var vad det var inget mer än så....

Blir det så att Skistad kommer i det läget nästa säsong tex så kommer Norska laget göra exakt likadant som Sverige gjorde....
Citera
2023-04-15, 13:36
Medlem
katws avatar
Citat:
Det vore för alla parter bättre om "de kränkta" höll sig borta från sociala medier och lät polisen ägna sig åt väsentligheter.

Det bästa är väl att inte häva hur sig skit överhuvudtaget på sociala medier. Att någon soffpotatis inte kan hantera sina känslor så till den milda grad att det vederbörande häver hur sig måste polisanmälas, då har det väl ändå gott för långt?
Citera
2023-04-15, 13:40
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Jag tror inte det är ett fåtal som tycker annorlunda. Jag tycker inte konkreta hot är OK men det tycker uppenbarligen du.
Att tycka att hot är OK är oerhört märkligt, sån man kan tycka att man inte borde behöva säga, men bevisligen behöver vi säga det.

Citat:
Det är just den här inställningen som jag tycker är så konstig. Hela tiden skall det ställas mycket högre krav på längdsporten än på andra idrotter (det handlar både om resursfördelning och som i det här fallet krav på en förlegad gentlemannamässigt uppträdande).
Jag ställer samma krav på alla idrottare, men det finns sporter där de flesta är så pass o-gentlemannamässiga att jag fullkomligt tappat intresset för dem. Jag vill verkligen inte att längdskidåkningen blir som t ex ishockeyn
Citera
2023-04-15, 13:43
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Vad är frågan??
Klart som sjutton det var lag körning för Maja inget mer än det hade en Norska haft samma chans med garanti dem gjort exakt samma sak för att få fram den åkaren till vinst, Moa gjorde rätt släppte om Maja för hon visste titeln var viktigare än vad hennes egna placering var hon tog en kula för laget!

Dags släppa det hela för osportsligt eller inte så var det rätt körning av hela svenska laget och det var många andra landslag som sade de skulle gjort exakt samma sak som dem gjorde, Schweiziskan erkände ju de är ett mindre landslag då kan man inte lag köra det är vad det var surt men det var vad det var inget mer än så....

Blir det så att Skistad kommer i det läget nästa säsong tex så kommer Norska laget göra exakt likadant som Sverige gjorde....
Och om Norge gör det mot en mindre (skid-)nation så tycker jag det är precis lika fel. Om Norge och Sverige gör det mot varandra på damsidan kan jag stå ut med.
Att andra fuskar gör det inte ok att fuska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in