Citat:
Ursprungligen postat av
Alkibiades
Nej, det är inte självklart.
Sedan om det kommit konkreta hot mot Moa tycker jag det är helt rätt att polisanmäla.
Håller med, har faktiskt väldigt svårt att se Moa agera på något annat sätt, hon gav ju inte upp helt och hållet utan pushade Maja för att själv ev. kunna gå vidare på tid, som LL..
Självklart, man kan inte häva ur sig vad om helst på nätet, sedan får polisen bedöma hur allvarligt det är..
Citat:
Ursprungligen postat av
kaReri182
För mig är det självklart men det förvånar inte att ett fåtal tycker annorlunda. Gör Moa vad hon gjorde får hon tåla kritiken, hur den än uttrycks. Svensk polis har väsentligt viktigare saker att hantera än en "kränkt" skidåkerska.
Ja, hon hamnar i en väldigt "knivig" situation och är säkert medveten om att folk kommer ha åsikter..
Dock anser man att en person har passerat gränsen och det förvånar mig inte heller, då har man all rätt att polisanmäla händelsen..
Du har ju ingen aning om vad som skrivits, man polisanmäler inte till höger och vänster, så det är rätt dumt av dig att kalla henne "kränkt" skidåkerska, utan att ens veta vad hon fått för meddelanden..