2023-01-17, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945

Du hade rätt om ryssarna också, de verkade alla köra med klister. Kanske jag blandade ihop det med 2016 som var första gången FIS kom på genidraget att ha klassisk jaktstart i en tour.
Tour de Ski har haft klassiska jaktstarter i Oberhof så 2016 var inte första gången
Citera
2023-01-17, 06:05
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Håller med det fetade.

Mest positivt är Ribom och att Frida har hållit över tid.

För två år sedan hade vi 11 topp-50 på distans nu har vi 8 inkl Kalla om man ser på FIS-punkterna.
Det var bättre förr.

Samtidigt är på detta forum norskorna ständigt underskattade.
Måste säga att jag kände mig rätt ensam när jag under försäsongen försökte förklara att läget inte är nattsvart inom norsk damskidåkning. De flesta verkade ha räknat bort dem från damstafetten till exempel.
Citera
2023-01-17, 07:09
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Måste säga att jag kände mig rätt ensam när jag under försäsongen försökte förklara att läget inte är nattsvart inom norsk damskidåkning. De flesta verkade ha räknat bort dem från damstafetten till exempel.

Rimligt före säsongen att inte tycka att Norge var favorit i stafetten (givet den osäkerhet som fanns på flera åkare som Heidi, Fossesholm, Skaanes och vilket tänkbart lag Sverige skulle kunna ställa upp med).
Citera
2023-01-17, 09:14
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg

Jo, minns det.
Citera
2023-01-17, 09:25
Medlem
katws avatar
Frida förkyld. Bra dock att ta det nu i god tid före VM, så länge det inte blir en segdragen historia á la Jonna.
Citera
2023-01-17, 09:26
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Frida förkyld. Bra dock att ta det nu i god tid före VM, så länge det inte blir en långvarig historia á la Jonna.

Kommer Frida köra i Frankrike?
Citera
2023-01-17, 09:30
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Kommer Frida köra i Frankrike?

Tveksamt, de siktar på Toblach enligt Per Nilsson.
Citera
2023-01-17, 10:19
Medlem
Alkibiadess avatar
I och med att Frida är förkyld så blir det ingen konkurrens om sprintplatserna till Les Rousses.
Citera
2023-01-17, 10:45
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Kommer Tiril åka i Livigno eller några norska damer alls? Tiril är anmäld till 10 km fristil i NM och det loppet går på fredagen, däremot är hon inte anmäld till torsdagens sprint eller lördagens skiathlon. Hon skall också vara anmäld till söndagens stafett. Är det ett försök av Tiril att kvala in till fristilsloppet på VM? Lotta anmäld till både fristilsloppet och skiathlonen. Myrvold anmäld till allt på NM. Svendsen till skiathlonen och sprinten, Skistad till både fristilsloppet och sprinten. Stenseth bara till sprinten. På herrsidan däremot är flertalet av de bästa sprintåkarna bara anmälda till sprinten (Klaebo, Valnes, Golberg, Taugböl, Skar och Northug).

Intressant att hypade junioren Milla Grosberghaugen Andreassen är anmäld till både fristilsloppet och sprinten.

Är väl Stenseth & Myhre som bara är anmälda till sprinten. Kanske skickar man ett tvåmannalag likt Sverige i Davos. I så fall har man också ett lag till sprintstafetten.

Ja och på 10 km fritt får hon sällskap av Tuva Anine Brusveen-Jensen.
Citera
2023-01-17, 11:06
Medlem
Förkyld eller ej tror jag Frida behöver ett tävlingsuppehåll efter touren. Det har tjänat henne gott förr med ca en månad.
Citera
2023-01-17, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
I och med att Frida är förkyld så blir det ingen konkurrens om sprintplatserna till Les Rousses.

Skönt att slippa drama kring detta faktiskt om det blir så.
Citera
2023-01-17, 13:02
Medlem
Alkibiadess avatar
Svenska laget till Livigno:

Maja Dahlqvist, Falun Borlänge SK
Johanna Hagström, Ulricehamns IF
Ingrid Hallquist, Åsarna IK
Moa Lundgren, Åsarna IK
Emma Ribom, Piteå Elit
Jonna Sundling, Piteå Elit
Linn Svahn, Östersunds SK

Gustav Aflodal, Offerdals SK
Edvin Anger, Åsarna IK
Marcus Grate, IFK Umeå SK
Johan Häggström, Piteå Elit
Olof Jonsson, Trillevallens Sportklubb
Carl Rune, Täby IS Skidor

Dyvik saknas (kommenteras inte av landslagsledningen).

Landslaget bor på låg höjd (Bormio) förutom Jonna och Emma.
Senast redigerad av Alkibiades 2023-01-17 kl. 13:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in