2022-12-19, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Låter rimligt, möjligtvis att Hagström inte blir uttagen denna omgång.

Det är inte möjligt att två åkare toppar Hagströms andraplats i sista chansen som är Les Rousses.

Ser för övrigt jättemycket fram emot diskussionen när en stark Svahn blir fälld i semin medan Dyvik går till final från den svagare undre halvan och slutar fyra. (stark ironi)
Citera
2022-12-19, 14:33
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Det är inte möjligt att två åkare toppar Hagströms andraplats i sista chansen som är Les Rousses.

Ser för övrigt jättemycket fram emot diskussionen när en stark Svahn blir fälld i semin medan Dyvik går till final från den svagare undre halvan och slutar fyra. (stark ironi)

Man vet aldrig hur landslagsledningen tänker
Byström har väl tidigare pratat om att har man vunnit i världscupen denna säsong så kommer man bli uttagen nu.

Men ser inte någon som riktigt utmanar den tänkta topp-femlingen.
Citera
2022-12-19, 14:48
Medlem
Frågan är vad uttagningen betyder. Till OS hade man dubbla platser och ingen dubblering Skiathlon/Sprint så uttagningen betydde start i en tävling. Nu kan man väl ta ut 12 åkare och Sundling vill köra allt så även om säg Ilar skulle tas ut är det ju inte säkert att hon får åka något.
Citera
2022-12-19, 15:59
Medlem
Vad snällt av Frida och Maja att fixar prispengs-spons till Kopparskidan för breddåkarnas skull - en tävling som Ebba ämnar ställa upp och dominera i. :>
Citera
2022-12-19, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Oj. Det var skrämmande läsning. Vilket mörker, konkurrerar med 92;orna om sämsta årgång.
-----
Är väl bra att Hagström inte satsar på sprintcupen så Tiril kan få en grand slam (ja, förutom U23 då).
-----
Verkar som en del på forumet har haft eller har höga förväntningar på Linn Svahn. Tror nog hon snikar till sig plats 5 i VM-sprintlaget. Dock ligger stafettplatsen långt borta för närvarande.
Ribom-Ebba-Frida-Jonna som det ser ut. Norge har väl tagit över favoritskapet eller vad säger ni?
Ja, det är också mitt val till stafettlag i dag... Nu när Ingvild Östberg åker bra igen så kan Norge bli rejält svåra i en stafett, då TUW och Heidi Weng är stabila toppåkare.
Citera
2022-12-19, 17:34
Medlem
HungalaBungalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Ja, det är också mitt val till stafettlag i dag... Nu när Ingvild Östberg åker bra igen så kan Norge bli rejält svåra i en stafett, då TUW och Heidi Weng är stabila toppåkare.
I nuläget är det tveksamt om Heidi hör hemma i ett stafettlag tycker jag. De givna borde i alla fall vara Kalvå, TUW och Östberg, sen bör det väl vara någon av Theodorsen, Heidi W och Lotta UW som tar sista platsen?
Citera
2022-12-19, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HungalaBungala
I nuläget är det tveksamt om Heidi hör hemma i ett stafettlag tycker jag. De givna borde i alla fall vara Kalvå, TUW och Östberg, sen bör det väl vara någon av Theodorsen, Heidi W och Lotta UW som tar sista platsen?
Det är möjligt att du har rätt, jag vet inte hur hennes form är just nu... Men jag är rädd för att Heidi W är en så bra stafettåkare att hon skulle kunna avgöra till Norges fördel (när hon är i form). Hon är svår att åka i från och hon har ett fartomslag där hon kan åka i från de flesta både uppför och utför, hennes utförsåkning skulle jag ranka som bättre än både Ebbas och Fridas.
Citera
2022-12-19, 17:56
Medlem
14ccKemiskts avatar
Citat:

Alla resultat i Les Rousses där Dyvik besegrar någon annan svenska (utom Jonna) vore klart jobbigt för diskussionen.
Citera
2022-12-19, 19:13
Medlem
katws avatar
Citat:
Vad snällt av Frida och Maja att fixar prispengs-spons till Kopparskidan för breddåkarnas skull - en tävling som Ebba ämnar ställa upp och dominera i. :>

Nu är det ju inte bara vinnaren som tilldelas prispengar. Ebba är väl för övrigt så snäll att hon kan avstå sin del.
Senast redigerad av katw 2022-12-19 kl. 19:16.
Citera
2022-12-19, 20:36
Medlem
Alkibiadess avatar
Aftonbladet har två artiklar om VM-uttagningen men kommer väl inte fram något nytt egentligen.

Det jag funderar på är om man kommer ta ut Ilar redan nu.
Citera
2022-12-19, 21:01
Medlem
katws avatar
Frida leder ostligan och prispengarligan.
Citera
2022-12-19, 22:25
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Frida leder ostligan och prispengarligan.
Ja kanske skulle man helt enkelt låta totala antalet prispengar avgöra vem som vinner totala världscupen. Då får man i alla fall bort det skämt till poängsystem de har nu och får också med en effekt av att vissa tävlingsorter är mer prestigefyllda och därmed kan ha högre prispengar. De mindre prestigefyllda orterna skulle knappast gilla en sådan förändring dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in